TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Praga kończy z autobusami Euro 2
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.11.2019 10:00:17
Praga kończy z autobusami Euro 2; fot. DPP - Zdenek Jelinek

22 listopada firma Dopravní podnik Praga pożegnała się z ostatnimi autobusami z normą Euro 2. W latach 1996-2019 na stołecznych ulicach działało ponad 700 autobusów z silnikami spełniającymi te normę - głównie marek Karosa (z silnikami LIAZ) i Renault.

Obecnie we flocie miejskiego przewoźnika znajduje się 1150 autobusów, z których:

  • 408 szt. jest zgodnych z aktualną normą Euro 6;

  • 518 szt. ma normę Euro 5 / EEV

  • pozostałe autobusy są w wersjach Euro 3 i Euro 4, ale jak zapowiada DPP te pojazdy też szybko znikają z ulic.

Koniec mechaniki

Z technicznego punktu widzenia silniki Euro 2 były ostatnią generacją jednostek napędowych w autobusach, które były wyposażony w klasyczną koncepcję układu paliwowego i spełniły założone emisje dzięki sterowanym mechanicznie wtryskiwaczom i pompie wtryskowe i wtryskiwaczom. Wraz z pojawieniem się normy Euro 3 ta prosta, niedroga i niezawodna operacyjnie koncepcja musiała została zastąpiona przez elektronikę

Dodajmy, że konstrukcje "eurodwójek" były na bardzo solidnym poziomie, co potwierdza ich długotrwała eksploatacja w wymagających warunkach. Dzięki temu w większości przekraczały one pierwotnie deklarowany okres użytkowania, czyli 10-12 lat.

Praskie pożegnanie

Najnowsze silniki Euro 2 można było spotkać w autobusach DPP typu Karosa B941E i Renault City Bus. 22 listopada kursowały one na liniach 185 (3232, 3302) i 140 (6349).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
akcja
oldtimer
Czechy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....