TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pozostali przewoźnicy na liniach KZK GOP
Paweł Piech - Opublikowano: 27.01.2009 14:47:02 2 komentarze
Pozostali przewoźnicy na liniach KZK GOP

W ubiegłych tygodniach przedstawiliśmy najważniejszych przewoźników, obsługujących linie na zlecenie KZK GOP. Oprócz nich istnieje wiele innych, mniejszych lub większych firm komunikacyjnych, które poza obsługą zleconych linii, realizują również swoje własne przewozy. W niniejszym artykule zaprezentujemy pokrótce właśnie ich oraz przybliżymy tabor potrzeby do obsługi realizowanych przez nich zadań.
Firma Usługi Przewozowe Irex - Ireneusz Kozieł w chwili obecnej obsługuje, w ramach KZK GOP, 14 linii: 67, 97, 132, 169, 176, 184, 223, 237, 275, 607, 707, 880, 926, S-9. Operator posiada bazę na ulicy Bohaterów Monte Cassino 24/27 w Sosnowcu. W ciągu ostatnich dwóch lat tabor firmy powiększył się niemal dwukrotnie i obecnie liczy 32 pojazdy, wszystkie solo. Średnia wieku wynosi około 16 lat, udział niskiej podłogi jest na poziomie 62 %. 

Lp.

Marka i Model                 

Rocznik       

Ilość

Niskapodłoga

Uwagi

1

AUTOSAN H9-21

1989

3

NIE

  

2

GRAF&STIFT NL202

?

2

TAK

Z Marazeck Salzburg w 2008r.

3

JELCZ 120M

1993-1995

2

NIE

Z Marco Polo Wrocław w 2004r.

4

JELCZ PR110M

1985-1989

2

NIE

Z Domagała Dąbrowa Górnicza w 2004r.

5

MAN NL262

1998

1

TAK

W 2008r.

6

MAN NL202

1993-1997

14

TAK

W 2007 i 2008 roku.

7

MAN NM222

1996

1

TAK

Z GVB Graz w 2008r.

8

MAN SL202

1989

1

NIE

Z Bogestra Bochum w 2005r.

9

NEOPLAN N4011

1995

1

TAK

Z Steinmüller-Reisen Waldkraiburg w 2008r.

10

RENAULT S45RX

?

2

NIE

W 2006r.

11

SETRA S215SL

1986

1

NIE

W 2004r.

12

MAN ÜL292

1992

1

NIE

W 2005r.

13

RENAULT Agora 12M

1998

1

TAK

Z TRD Riesen Dortmund w 2008r.

Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec powstały w 1991 roku i obecnie dla KZK GOP realizują przewozy na 12 liniach: 20, 148, 155, 185, 250, 750, 901, S-6, S-7, S-8, S-10, S-15. Zajezdnia przewoźnika znajduje się w Katowicach Ligocie. Tabor stanowi 30 autobusów, których średnia wieku wynosi około 15 lat. Udział niskiej podłogi to 50 %.

Lp. 

Marka i Model    

Rocznik       

Ilość  

Niskapodłoga  

Uwagi

1

JELCZ M11

1987-1990

4

NIE

  

2

JELCZ 120M

1994-1999

8

NIE

  

3

JELCZ 120M/3

2002

1

NIE

Z PKS Będzin w 2006r.

4

MAN NL202

1992-1994

13

TAK

W 2007 i 2008r.

5

MAN NL262

?

2

TAK

Z RVO München w 2007r.

6

MAN EL202

1995

2

NIE

W 2007r.

Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Kłosok, Andrzej Kłosok obsługuje dla KZK GOP 7 linii. Dwie z nich to linie autobusowe 23, 147, pozostałe –minibusowe: 242, 243, 921, 936, 998. Na trasy GOP-u przewoźnik wysyła: pięć Solarisów Urbino 12 (razem z Aska Joanna Kałek w Żorach), cztery MAN-y NÜ313, dwa MAN-y NL202 i jednego Solbusa SN11 oraz do obsługi linii minibusowych pojazdy z rodziny Peugeot Boxer i FIAT Ducato. Na liniach autobusowych wszystkie pojazdy są niskopodłogowe. Średnia wieku taboru wynosi około 10 lat.

Transgór S.A. w Mysłowicach działa od 1 grudnia 1994 roku. Samodzielnie obsługuje 8 linii: 41, 166, 219, 695, 788, 952, 953, 995. Przewoźnik działa również w konsorcjum Tyskich Linii Autobusowych. Do obsługi śląskich tras oddelegowano 26 autobusów, z czego 4 to przegubowce. Średnia ich wieku wynosi ponad 14 lat, a udział niskiej podłogi jest na poziomie 80 %.

Lp.

Marka i Model                             

Rocznik        

Ilość

Niskapodłoga

Uwagi

1

VOLVO B10M-60 Aabenraa

1988-1992

3

NIE

Z Citytrafik Kobenhavn w 2006r.

2

VOLVO B10M-60 DAB

1992

1

NIE

Z HT Kopenhaga w 2006r.

3

SCANIA CN113CLB

1991

1

NIE

  

4

SCANIA CN113CLL

1994

2

TAK

W 2006 i 2007r.

5

VOLVO B10BLE Säffle 2000

1993-1994

3

TAK

Z Arriva Vejle w 2006r.

6

VOLVO B10L-60 Säffle 5000

1995-1996

2

TAK

Z Göteborgs Spårvägar w 2008r.

7

MAN NM192

1996

1

TAK

Z Göteborgs Spårvägar w 2008r.

8

NEOPLAN N4007

1998

1

TAK

Z Göteborgs Spårvägar w 2008r.

9

NEOPLAN N4016

1994-1996

5

TAK

Z  KVG Kassel w 2006r.

10

NEOPLAN N4021NF

1992

2

TAK

Z  Haru Berlin w 2008r.

11

NEOPLAN N4021

1996-1999

2

TAK

Z  Busslink Sztokholm w 2007r.

12

DAB 15-1200C mk.III

1997

1

TAK

Z  Arriva København w 2008r.

13

DAB 15-1200C mk.II

1996

2

TAK

Z  Arriva København i  Arriva Svendborg w 2008r.

  

Meteor spółka jawna w Jaworznie, obsługuje 5 linii: 14, 46, 92, 850, 969. Tabor potrzebny do obsługi w obrębie KZK GOP to pięć Jelczy 120M, dwa Jelcze M121, dwa Solarisy Urbino 15 oraz po jednym egzemplarzu: Ikarusa 280.26, Jelcza M125M, Setry SG219SL i Jelcza M11. W sumie na linie wyjeżdża 9 krótkich i 4 długie pojazdy. Średnia wieku tego taboru to 12 lat a udział niskiej podłogi - 35 %.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gliwicach Sp. z o.o. poza swoimi kursami obsługuje również trzy linie KZK GOP: 270, 280, 720. Do realizacji tego zadania wydysponowano 9 autobusów solo i 6 przegubowych: cztery Solbusy SN11, trzy Neoplany N4021, po dwa Neoplany N4016 i MAN-y NG272 oraz po jednym egzemplarzu: Jelcza M183M, MAN-a NL202, MAN-a NL263 i MAN-a NÜ263. Średnia wieku tych pojazdów to prawie 10 lat. Wszystkie są niskopodłogowe.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Katowicach S.A. realizuje przewozy na jednej linii 292 (Katowice-Ligota - Ochojec - Giszowiec - Janów –Mysłowice). Do jej obsługi zakupiono dwa Autosany A1010M, choć bardzo często widać na linii Mercedesa O303-11R bądź DAB-a 7-1200L. Wszystkie pojazdy są wysokopodłogowe.
Rudpol-opa Sp. z o.o. obsługuje dwie linie KZK GOP: 908 i 982. Tabor to pięć pojazdów: dwa Jelcze M11, jeden Jelcz L11.3 i Jelcz M120I oraz zeszłoroczny zakup Solaris Urbino 12. Średnia wieku to 14 lat a udział niskiej podłogi - 20 %.
Firma Usługowo-Handlowa, Tadeusz Rzemyk realizuje przewozy na linii 201, a tabor stanowi 7 autobusów solo (dwa Gräf&Stift NL202, dwa MAN-y SL202, dwa MAN-y NL202 oraz jeden DAB 15-1200C mk.II ) oraz 3 przegubowe pojazdy (dwa MAN-y NG272 i jeden Neoplan N4021NF). Średnia wieku to ponad 15 lat, a udział niskiej podłogi to 80 %.
Usługi Transportowe S.C. A. Lazar i M. Lazar obsługuje jedną linię 168 pięcioma autobusami DAB 15-1200C mk. I oraz dwoma Neoplanami N4014NF. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe a średnia wieku wynosi około 16 lat.

Wielobranżowe Przedsiębiorstwo AMPEX spółka jawna realizuje przewozy na jednej linii - 98. Wszystkie kursy są jest wykonywane pojazdami niskopodłogowymi - są to dwa Jelcze M121M i po jednym egzemplarzu: MAN-a NL202, Ikarusa 412.08A oraz DAB-a 15-1200C mk. I. Średnia wieku to 14 lat.
Transport Osobowy, Tadeusz Powichrowski samodzielnie obsługuje dwie linie: 68 i 165. Do tego celu posiada 10 autobusów, wszystkie z roku 2006 - siedem MAZ-ów 103, dwie Karosy B951E oraz jeden MAZ 203. Dodatkowo przewoźnik wchodzi w skład konsorcjum, razem z Omnitech Sp. z o.o. w Gliwicach, który posiada trzy autobusy Volvo B10L-60 Säffle 5000, dwa Volvo B10LA-55 Säffle 5000, dwa MAZ-y 107 oraz po jednym egzemplarzu: MAN-a NG272 i MAN-a NL202. Średnia wieku taboru to ponad 10 lat. Łącznie obsługują trzy linie 57, 80, 288. Wszystkie pojazdy są niskopodłogowe.
Usługi Transportowe, Jan Wadas jest chyba najmniejszą firmą wykonującą przewozy na zlecenie KZK GOP. Obsługuje dwie linie minibusowe - 949 i 959, a tabor stanową dwa busy: Mercedes 210D i Renault JN1E24.
Murgór-Trans Sp. z o.o. realizuje przewozy na dwóch liniach minibusowych: 954 i 973. Do ich obsługi oddelegowano trzy busy: Mercedes 4xx, Opel Movano i Iveco TurboDaily.
Na koniec warto dodać, iż 63 % taboru eksploatowanego przez 26 przewoźników, kursujących na liniach KZK GOP to pojazdy niskopodłogowe. Średnia wieku taboru znacznie przekracza 13 lat. Dzięki zakupowi pojazdów używanych z zagranicy wskaźniki te poprawiły się, jednak nadal taborowi w GOP jest daleko do standardów innych większych aglomeracji w Polsce.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
KZK GOP
Irex
Pawelec
Kłosok
Aśka
Transgór
Meteor
PKS Katowice
PKS Gliwice
Ampex
Wadas
  • Daro85 – 29.01.2009

    No i znouw moja mała korekta- Irex ma co najmniej dwie bazy- jedną na ulicy Kasprzaka w DG, drugą mieli na Siemianowickiej w Bytomiu (obecnie stoją chyba na ulicy Sawickiej w Świetochłowicach). Ulica Boh. Monte Cassino w Sosnowcu to jak tak patrzę na mapie środek osiedla :P. Irex obecnie kooperuje z Meteorem, ale nie SJ ale już Sp. z o.o. (właścicielem udziałów w Meteorze jest właściciel Irexu najpewniej).

  • Witja – 16.02.2009

    No i nie zgadza się również baza taborowa firmy Irex - brakuje kilku pojazdów. A adres na Boh. Monte Cassino to po prostu siedziba firmy - a to co innego niż baza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....