TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznańskie Urbino 12 electric już jeżdżą
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.02.2020 17:00:46
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Sześć Solarisów Urbino 12 electric, które niedawno zostały odebrane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu już zadebiutowało w ruchu liniowym. Pora bliżej im się przyjrzeć.

Przypomnijmy, że Sześć elektrycznych "dwunastek z logo jamnika kosztowało poznańskie MPK 16 221 240 PLN brutto. To daje za jednego nU12e wraz z pakietem do ładowania cenę jednostkową w wysokości 2 198 000 PLN netto. Pojazdy dołączą do swoich 15 przegubowych braci, również bateryjnych, które wprowadzono do ruchu na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Szczegóły
Bateryjny Nowy Urbino 12 w wersji poznańskie umożliwia podróż 70 pasażerom, w tym 29 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli Dostęp na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne. Krótko mówiąc poznański standard.

MPK Poznań postawiło na elektrobusy, które mają być przystosowane do częstych i szybkich ładowań co min. 25 km. Solaris idealnie wstrzelił się w te wymagania. Elektrobus może być szybko ładowany za pomocą pantografu dachowe krakowskiego ECE Engineering oraz ładowarek zielonogórskiej EkoEnergetyki. Oprócz ładowania pantografowego, autobus jest standardowo wyposażony w złącze ładowania typu plug-in, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju.

Elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone są w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh. Charakteryzują się one dłuższą żywotnością oraz najlepiej się nadają do częstych i szybkich ładowań prądem o wysokiej mocy. To jednak nie jedyna nowość. Rzeszów jako pierwszy polski klient postawił na nowe elektrobusy z silnikami w piastach kół. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Całością steruje impulsowy napęd warszawskiego Medcomu.

Poznański standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu i gniazd z portami USB. Kolejny raz nie zapomniano o komforcie kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. Środek natomiast został zdominowany przez mielecki R&G Plus. W środku znajdziemy dwa monitory LCD- boczny ETM38 ("e-koraliki") i ETM23 za kabiną kierowcy. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P. Solaris jest poznaniakom doskonale znany. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone bogato wyposażone i wpisują się w to, co kilka lat temu zostało zapoczątkowane przez MPK. Zdecydowanie na plus.

Solaris jest poznaniakom doskonale znany. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone bogato wyposażone i wpisują się w to, co kilka lat temu zostało zapoczątkowane przez MPK. Zdecydowanie na plus.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....