TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań żegna Neoplany
MPK POZNAŃ - Opublikowano: 10.10.2013 23:08:23 3 komentarze
Poznań żegna Neoplany

Neoplan otworzyły erę autobusów niskopodłogowych w Poznaniu. W trakcie swojej 17-letniej kariery, zwiedziły wszystkie dzielnice miasta, a niedługo udadzą się na zasłużoną emeryturę. W sobotę, 12 października br. MPK Poznań symbolicznie pożegna Neoplany. Autobusy wyruszą na tę samą trasę, na której przywitały ulice serca Wielkopolski w 1996 roku. Tego dnia MPK Poznań Sp. z o.o. wraz z Klubem Miłośników Pojazdów Szynowych zapraszają na przejażdżkę linią 81, w całości obsługiwaną autobusami Neoplan N4016. Od godz. 10:00 do 16:00 w tych pojazdach będzie można spotkać członków KMPS, którzy przybliżą pasażerom historię wozów z Bolechowa. Także między 10, a 16-tą, na dworcu przy rondzie Rataje stanie autobus Neoplan, w którym będzie można obejrzeć wystawę zdjęć prezentujących historię tych autobusów w Poznaniu. Rozkłady jazdy linii 81 znajduje się tutaj 

N jak Neoplan

Neoplan N4016, to niskopodłogowe autobusy miejskie o długości 12 metrów, które wyprodukowane zostały w fabryce Neoplan Polska (obecnie Solaris Bus &Coach). Do MPK Poznań trafiły 32 sztuki takich pojazdów, były to pierwsze autobusy powstałe w podpoznańskiej fabryce w Bolechowie. Dostawy rozpoczęto w marcu 1996 roku, a pierwszymi trasami, na której autobusy te kursowały były linie 78 (Edwardowo –os. Szarych Szeregów) i 81 (rondo Rataje - os. Rusa). Poza Neoplanami N4016 ulicami Poznania kursowały krótkie 9-metrowe Neoplany N4009 (22 sztuki) oraz 15-metrowe, 3 osiowe Neoplany N4020 (19 sztuk), wszystkie wyprodukowane w latach 1996 i 1997. Poza ostatnimi egzemplarzami N4016 we flocie MPK Poznań wciąż pozostaje 5 przegubowych Neoplanów N4021td z 2000 roku. Wszystkie autobusy tej marki od początku eksploatacji stacjonowały w zajezdni przy ul. Pustej. Spotkać je można było głównie na liniach kursujących na Nowym Mieście, Piątkowie, Winogradach i w Centrum, choć naprawdę pojawiały się na terenie całego miasta. Pierwsze kasacje autobusów Neoplan rozpoczęto w 2009 roku, aktualnie wraz z dostawą kolejnych pojazdów Solaris Urbino 12 zakończona zostanie eksploatacja ostatnich Neoplanów N4016.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Neoplan
MPK Poznań
  • Andrzej – 11.10.2013

    Szkoda. Fajne to były autobusy. Powinno się pozostawić przynajmeij jeden jako pojazd zabytkowy.

  • baniak – 11.10.2013

    Pamiętam. Od tych Neoplanów rozpoczęła się era autobusów niskopodłogowych nie tylko w Poznaniu ale w całej Polsce. W 1996 r. w konfrontacji z Ikarusami był to luksus jakich mało. Najdziwniejsze wg mnie były te neoplany 15 metrowe - długie i ciężkie a ...skrzynie biegów miały tylko 3 przełożenia do przodu. Kierowcy ...1 i 2 bieg żyłowali do "zamknięcia" obrotomierza żeby się 3-cie włączyło. Dlatego często się psuły i najwcześniej rozpoczęto ich kasację. Cóż ....czas płynie szybko.

  • Trajluś – 14.10.2013

    W Ikarusach 280 też były 3 biegowe automaty Voitha w połączeniu z silnikiem Raby. Żyłowali i darł się w niebogłosy jak pamiętam ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....