TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań przygotowuje się na elektrobusy. Odwiertami
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.02.2019 11:00:34
Poznań przygotowuje się na elektrobusy. Odwiertami; fot. ZTM Poznań.

Już jesienią w Poznaniu pojawią się pierwsze elektryczne autobusy marki Solaris. MPK już fizycznie przygotowuje do tej inwestycji i na początku sprawdza grunt pod szybkie stacje ładowania.

W sobotę - 23 lutego - na terenie os. Sobieskiego miał miejsce pierwszy geologiczny odwiert, który miał dać odpowiedź MPK, jaki najlepiej fundament położyć pod stację szybkich ładowarek.W tym miejscu mają powstać dwie, 2-stanowiskowe ładowarki pantografowe, które zapewnią ładowanie nawet 4 pojazdów jednocześnie. Dodatkowo dwa stanowiska będą posiadały możliwość ładowania w systemie plug-in. Dzięki mocy ładowania do 560 kW autobusy po kilku minutach uzupełniania energii na pętli będą mogły wyruszyć w dalszą podróż.

Odwierty wykonano w sobotę - między 9 a 13 - a teraz czekamy na ich wyniki. Przeprowadzone prace to jeszcze zupełnie wstępny etap przygotować. Warto jednak pochwalić poznańskie MPK za metodyczne podejście do inwestycji. Jakieś niespodzianki na pewno się pojawią - tak było chociażby w Rzeszowie czy Inowrocławiu. Jednak należy zrobić wszystko, aby ograniczyć ich liczbę i m.in. ochronić wizerunkowo elektryczną inwestycję. Cały czas uczymy się elektromobilności i na tym etapie rozwoju każde tego typu przedsięwzięcie jest pionierską operacją.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę stacji wygrała zielonogórska firma Ekoenergetyka - o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Elektryczny plan

21 elektrobusów marki Solaris, na które zdecydował się poznański przewoźnik, zostaną wyposażone w baterie litowo-tytanowe. W przypadku 12-metrowych Urbino będą miały pojemność 116 kWh, wprzegubowych zaś 174 kWh. To oznacza, że będą przystosowane do szybkich iczęstych ładowań prądem o dużej mocy. Elektrobusy będzie można naładować zarówno przez pantograf umieszczony na dachu, jak i przez elastyczny przewód zakończony wtyczką plug-in. Modele dostarczone do Poznania będą posiadać gniazda ładowania plug-in po obu stronach autobusu, co ułatwi uzupełnianie energii w wielu pojazdach jednocześnie.

Pojazdy będą ładowane w trzech lokalizacjach:

  • na dworcu autobusowym Garbary, gdzie dostępne będzie jedno stanowisko ładowania, w tym również w systemie plug-in.

  • na dworcu przy osiedlu Sobieskiego powstaną dwie 2-stanowiskowe ładowarki pantografowe, które zapewnią ładowanie nawet 4 pojazdów jednocześnie. Dodatkowo dwa stanowiska będą posiadały możliwość ładowania w systemie plug-in. Dzięki mocy ładowania do 560 kW autobusy po kilku minutach uzupełniania energii na pętli będą mogły wyruszyć w dalszą podróż.

  • na terenie zajezdni autobusowej przy ul.Warszawskiej, która zostanie wyposażona w 10 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych oraz trzy mobilne zapewniające możliwość jednoczesnego ładowania - poprzez wtyczki plug- in - wszystkich dostarczonych autobusów elektrycznych.

Wszystkie prace związane z budową infrastruktury służącej do ładowania autobusów muszą zostać zakończone do 30 sierpnia 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
Poznań
MPK Poznań Ekoenergetyka
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....