TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powtórka w Gdyni. Dłuższa dostawa, ale premia za przyspieszenie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.02.2018 11:01:20 1 komentarz
fot. zkmgdynia.pl

Gdynia jeszcze raz próbuje kupić 55 autobusów z silnikami diesla. Dziś, 27 lutego ogłoszono nowy przetarg. Termin dostawy uległ wydłużeniu, choć premiowane będzie jego skrócenie. Dalej pełnomocnikiem zamawiającego jest tamtejsze Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej.

Postępowanie tak jak poprzednio jest podzielone na dwie części. W pierwszej zostanie wyłoniony dostawca 32 autobusów przegubowych z nadwoziami o długości 17,5 – 18,75 m. W drugim zadaniu PKM wybierze firmę, która dostarczy do Gdyni 23 pojazdy standardowe o długości 11,5 – 13,5 m. Wszystkie autobusy będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6.

Nie wiadomo ile tym razem miasto chce przeznaczyć na zakupy. Poprzednio było to łącznie 62,26 mln PLN netto, co dawało wyceny jednostkowe w wysokości 1,27 mln PLN netto za autobus przegubowy oraz 0,94 mln PLN netto za pojazd klasy MAXI. Wiadomo natomiast, że wydłużeniu uległ termin dostaw. W nowym przetargu ostatnie autobusy mają zostać przekazane Gdyni do 360 dni od podpisania umowy.

Zdążymy się jeszcze przyjrzeć SIWZ, więc przechodzimy do omówienia warunków formalnych. W zadaniu na dostawę autobusów przegubowych są to:

  • zrealizowanie w ciągu ostatnich 3 lat dostaw min. 20 autobusów przegubowych miejskich o długości 17 – 19 m z silnikami diesla Euro 6
  • min. 20 mln PLN zdolności finansowej
  • wadium 820 000 PLN

W przypadku pojazdów standardowych warunki są następujące:

  • zrealizowanie w ciągu ostatnich 3 lat dostaw min. 15 autobusów miejskich o długości 11 – 14 m z silnikami diesla Euro 6
  • min. 10 mln PLN zdolności finansowej
  • wadium 440 000 PLN

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 16 kwietnia. Otrzymane propozycje PKM w imieniu miasta oceni w oparciu o sześć kryteriów. Najważniejsza jest cena, gdyż ma 60% wagi. Do 16% można wywalczyć w ocenie technicznej. Łącznie 6% można zyskać dzięki zaoferowaniu autobusów z jak najniższym zużyciem paliwa oraz układem rekuperacji. 11% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Pozostałe 7% można zyskać za przyspieszenie dostaw.

Poprzednie postępowanie zakończyło się unieważnieniem. Podjęto decyzję o niezwiększeniu budżetu do wysokości oferty MAN-a, która przewyższała gdyńskie szacunki o niespełna 13,1 mln PLN netto. Wtedy miasto wymagało dosyć długiej, bo pięcioletniej gwarancji całopojazdowej oraz szybszych dostaw. Czy teraz przełoży się to na więcej ofert i tańszych? Taki zamysł jest wyczuwalny. Ale poczekajmy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Gdynia
UM
PKM Gdynia
PKA Gdynia
  • Combino – 28.02.2018

    Pelnomocnikiem zamawiającego jest PKM... czyli dają MANowi jeszcze jedną szansę na dostarczenie Lionsów,tylko z większą ilością czasu i za rozsadniejszą cenę. Jak MAN i tym razem poleci,to co wtedy? Zrobienie pełnomocnikiem PKA i przesunięcie w kierunku Solarisa też nic nie da,bo jest jeszcze bardziej zapchany zamówieniami. Może Mercedes...?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....