W czerwcu na Autodromie Pomorze koło Gdańska odbyła się dynamiczna prezentacja trzech autobusów turystycznych marki Neoplan. O powrocie tej marki do naszego kraju rozmawialiśmy z Aleksandrem Pawlasem, dyrektorem sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska.
Od pierwszej prezentacji z cyklu Neoplan Push w 2017 r. sprzedano 20 pojazdów tej marki, w tym aż 15 autobusów w tym roku, co jest dla dużym sukcesem MAN Truck & Bus Polska. Mimo spadku rynkowego w segmencie autobusów w Polsce, marki MAN i Neoplan osiągnęły bardzo dobry wynik i udział w rynku na poziomie 24%. O szczegółach Aleksander Pawlas, szef sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska:
Trzy autokary
W czerwcu przedstawiciele przewoźników i biur podróży mogli sprawdzić dwie dwuosiowe konstrukcje Tourlinera i Citylinera oraz trzyosiowego, piętrowego Skylinera. Pierwszy z nich to klasyczny autokar o długościach 12-metrów, który swoją stylistyką zachwycił jurorów konkursu IF Award 2017 i otrzymał nagrodę za najlepsze wzornictwo. Po premierze nowej generacji na targach IAA 2016, Tourliner zyskał ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie pierścieni, lepszy współczynnik właściwości aerodynamicznych (+20%), płaską podłogą umożliwiająca elastyczne ukształtowanie wnętrza dla różnych zastosowań, a przede wszystkim nowy silnik D2676 LOH z zoptymalizowanym układem przenoszenia napędu i nowym układem MAN EfficientCruise z systemem EfficientRoll. Jego konstrukcję dostosowano do normy ECE R66.02.
Podobnie jak we wszystkich autobusach turystycznych Neoplan, również w tym modelu dostępny jest szereg systemów asystujących, w tym asystent hamowania awaryjnego EBA, a także wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu tempomat ACC, system kontroli ciśnienia w oponach TPM czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard.
Najwyższe bezpieczeństwo
Testowany na Autodormie autobus Neoplan Cityliner o całkowitej długości 12,2 metrów został pokazany w wersji VIP z konferencyjnym układem siedzeń w tylnej części. Piękna forma i innowacyjne wzornictwo przyciągają wzrok nie tylko miłośników autobusów.
Z kolei nowy Skyliner od razu wzbudza respekt, zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów. Jego wysokość to cztery metry, a pojemność maksymalna sięga 90 miejsc (w wersji międzymiastowej). Dwupiętrowy autokar dysponuje wszystkimi systemami wspomagania pracy kierowcy, dostępnymi w aktualnej ofercie MAN: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny system hamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgu napędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP).
Warto też podkreślić zastosowanie systemu Roll-Over-Prevention, który poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołami lub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu na torze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control (MSC), AdaptivCruise Control (ACC) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z kolei kierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. Do tego chodzi też system kontroli ciśnienia w oponach.
MAN w Polsce
Koncern MAN obecny jest na polskim rynku od 26 lat. W tym okresie sprzedał ponad 53000 pojazdów użytkowych, wyprodukował ponad 120 000 ciężarówek i ponad 20 000 autobusów miejskich. W roku 2018 firma MAN potwierdziła pozycję największego producenta pojazdów użytkowych w Polsce. Fabryki w Starachowicach i Niepołomicach opuściło ponad 22. tysiące pojazdów z logo MAN, w tym 1781 autobusów kompletnych, 1156 podwozi autobusowych i 19 502 ciężarówek.
MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca się sprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce. Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 31 punktów, w tym 7 własnych serwisów, jak również 24 autoryzowanych stacji obsługi.
W Polsce MAN posiada dwa zakłady produkcyjne. Zakłady MAN Truck Polska Sp. z o.o., zlokalizowany w podkrakowskich Niepołomicach to najnowocześniejsza fabryka pojazdów ciężarowych w Europie, otwarta w 2007 roku. Produkuje pojazdy MAN klasy ciężkiej, przeznaczone do eksploatacji w całej Europie.
MAN jest też największym producentem autobusów w Polsce, których montaż odbywa się w fabryce w Starachowicach. Zakład ten to centrum kompetencyjne produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich dla całego koncernu MAN.
W Poznaniu od 2006 roku działa MAN Accounting Center, centrum finansowo-księgowe obsługujące procesy księgowe większości europejskich spółek koncernu MAN.
W 2017 roku do portfolio swoich produktów MAN wprowadził lekki samochód dostawczy MAN TGE o dmc od 3 do 5,5t. Produkowany jest on w fabryce w Białężycach koło Wrześni.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Królowa jest jedna 👑
Masakra jest jechać nocą na tych kamerach zamiast lusterek,jak z tyłu pojawia się auto ze światłami LED czy na ksenonach...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.