TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ponad 1000 Trollino w 14 lat
ZKM GDYNIA InfoBus.pl - Opublikowano: 24.04.2015 16:34:38 3 komentarze
Solaris Trollino 12 w barwach PKT Gdynia

W 2015 r. dotarły do Gdyni dwa fabrycznie nowe trolejbusy Solaris Trollino 12M, wyposażone w nowego rodzaju baterie litowo-jonowe, które zapewniają jazdę bez sieci trakcyjnej na dystansie do 15 km i w krótkim czasie naładowują się podczas jazdy trolejbusu pod siecią trakcyjną. Zastosowane baterie można wielokrotnie ładować i rozładowywać, bez obniżenia ich sprawności, co świadczy o innowacyjności dodatkowego źródła napędu. Dzięki temu napęd bateryjny będzie można stosować już nie tylko w sytuacjach awaryjnych - w celu konieczności ominięcia ulicy z siecią trakcyjną, ale i liniowo ? na odcinkach tras, na których do tej pory konieczne byłoby wybudowanie sieci. Jednocześnie gdyńską premierę mają także urządzenia automatycznie naprowadzające odbieraki na sieć trakcyjną w miejscach, w których kończyć się będzie liniowa jazda na bateriach. Kolejna nowość to system rekuperacji, który pozwoli im odzyskiwać energię elektryczną w procesie hamowania, co obniży koszty ich eksploatacji. Ponadto w Solarisach Trollino 12 dla Gdyni zastosowano szereg rozwiązań podnoszących komfort użytkowania pojazdu: klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, system monitoringu, a także kamerę cofania i LED-owe światła do jazdy dziennej. Jako jednostkę napędową trolejbusu wykorzystano silnik trakcyjny o mocy 175 kW. Osprzęt elektryczny dostarczyła polska firma Medcom.

Do samego Akwarium

Nowe trolejbusy będą obsługiwać m. in. linię 21, której trasa od 1 maja do 31 października zostanie w wybranych kursach wydłużona i obejmie również odcinek bez trakcji ? Skwer Kościuszki i al. Jana Pawła II w centrum Gdyni, dokąd trolejbusy będą zajeżdżać co godzinę, czyli 10 razy w każdy dzień powszedni oraz 8 razy w każdą sobotę. Baterie nowego typu poddane zostaną w ten sposób testom, porównawczo z bateriami niklowo-kadmowymi, w które są wyposażone trolejbusy wprowadzone do eksploatacji w latach 2009-2013. Wyniki testów zostaną wykorzystane do podjęcia decyzji o zakupie większej liczby nowych trolejbusów, które mają obsługiwać m.in. trasy bez sieci trakcyjnej do Fikakowa i Demptowa w Gdyni oraz do Ergo Areny na granicy Sopotu i Gdańska.

Egzemplarz numer 1000 i 1001

-?Jestem bardzo dumny z faktu, że współpraca pomiędzy Solarisem a PKT Gdynia układa się tak pomyślnie. Jej początki sięgają 2001 roku, kiedy to powstał nasz pierwszy trolejbus. Prezentowane dziś Trollino to przykład możliwości technologicznych, jakimi dysponuje Solaris w obszarze elektromobilności. Dzięki zamontowanym bateriom pojazd może wozić pasażerów również poza siecią trakcyjną. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych? - powiedział Zbigniew Palenica, Członek Zarządu firmy Solaris obecny na uroczystym przekazaniu trolejbusów w Gdyni. Prezentacja trolejbusu numer 1001 była także okazją do przypomnienia pierwszego egzemplarza Solarisa Trollino zakupionego przez PKT Gdynia w 2001 roku. Blisko 15-letnia współpraca między PKT Gdynia a Solarisem zaowocowała dostawami obejmującymi łącznie 54 trolejbusów w wersji 12-metrowej. Dodajmy, że jeden z najnowszych egzemplarzy nosi numerem 1000. Z kolei kilka dni wcześniej do austriackiego Salzburga trafił trolejbus numer 1001. Tym samym model Trollino przekroczył poziom tysiąca wyprodukowanych egzemplarzy.

Gdańska gwiazda

Gdyńskie przedsiębiorstwo komunikacji nie tylko inwestuje w nowoczesny tabor, ale również nieustannie rozwija trolejbusową sieć, zapewniając gdynianom coraz lepszy dostęp do przyjaznych dla środowiska pojazdów. Działania te są wysoko oceniane przez Komisję Europejską, która uhonorowała Gdynię prestiżową nagrodą Regiostars 2014 za projekt proekologicznego transportu publicznego. Ostatni zakup dwóch nowoczesnych trolejbusów towarzyszy wydłużeniu trasy nr 21, która od maja będzie prowadziła aż do Gdyńskiego Akwarium.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Trollino
ZKM Gdynia
PKM Gdynia
trolejbus
  • Prezydent – 25.04.2015

    Gdańska gwiazda czy Gdyńska Panowie redaktorzy...

  • Jakubjank – 26.04.2015

    Gdyńska powinna być! Popieram ;)

  • MP – 01.05.2015

    Brawo Medkom! Wreszcie polski osprzęt elektryczny

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....