Pomysł Toyoty na ostatnią milę: APM

infobus
21.07.2019 10:00
0 Komentarzy

Toyota dostarczy ok. 200 elektrycznych pojazdów AccessiblePeople Mover (APM) do obsługi olimpiadyw Tokio.

Na potrzeby letniej olimpiady i paraolimpiady w Tokio Toyotazaprojektowała specjalne pojazdy elektryczne, które będą wozić uczestników,gości i obsługę wydarzenia – poinformował japoński koncern motoryzacyjny. Samochodysą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

Dla niepełnosprawnych

Accessible People Mover może zabrać na pokład sześć osób ijest przystosowany dla osób na wózkach inwalidzkich, kobiet w ciąży czy małychdzieci. Zaprojektowano go do pokonywania krótkich odległości.

Siedzenia rozmieszczono w trzech rzędach; kierowca zajmujeśrodkowe miejsce w pierwszym z nich. Pojazd ma kształtt pudełka i ma wysokość 2metrów. Rozwija maksymalną prędkość 19 km/h. W innej wersji usunięto niektóresiedzenia, aby zrobić miejsce dla noszy.

Na letnią olimpiadę Toyota chce także dostarczyć 3 tys.bezemisyjnych samochodów osobowych w tym model e-Palette, który wyposażonybędzie w technologię autonomicznej jazdy. Poza nim producent zapewni wodorowegoMiraia i autobus z ogniwami paliwowymi Sora.

Z chińskim CATL

Przy okazji informujemy, że w ostatnim czasie Toyota zawarłaporozumienie z chińskim koncernem Contemporary Amperex Technology (CATL) nadostawy baterii do samochodów elektrycznych.

Agencja Bloomberga zwraca uwagę, żeporozumienie z Toyotą jest dużym sukcesem CATL, który konkuruje na globalnychrynkach z innym partnerem japońskiego koncernu – firmą Panasonic.

Koncerny motoryzacyjne coraz mocniej konkurują ze sobą odostęp do stabilnych dostaw akumulatorów do samochodów elektrycznych. Ma toszczególne znaczenie w obliczu ograniczonego dostępu do surowców ziem rzadkich,które są niezbędne do produkcji baterii.

Porozumienie z CATL pozwoli producentowi samochodów nadywersyfikację dostaw. Wcześniej koncern podpisał umowę z chińską firmą BYD izapowiedział, że w przyszłym roku planuje utworzyć spółkę joint venture z firmąPanasonic, która jest głównym dostawcą baterii dla Tesli. Panasonic dostarczałjuż baterie dla niektórych hybryd Toyoty np. do Priusa w wersji plug-in.

Założony w 2011 roku CATL wyprzedził w 2017 roku Panasonicai stał się liderem na rynku baterii samochodowych. Stało się tak głównie dziękiwewnętrznemu zapotrzebowaniu na rynku chińskim. Ich klientami są nie tylkopodmioty z ChRL, ale także BMW i VW. (PAP)

Komentarze