TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pomysł Toyoty na ostatnią milę: APM
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.07.2019 12:00:23
Pomysł Toyoty na ostatnią milę: APM

Toyota dostarczy ok. 200 elektrycznych pojazdów Accessible People Mover (APM) do obsługi olimpiady w Tokio.

Na potrzeby letniej olimpiady i paraolimpiady w Tokio Toyota zaprojektowała specjalne pojazdy elektryczne, które będą wozić uczestników, gości i obsługę wydarzenia - poinformował japoński koncern motoryzacyjny. Samochody są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

Dla niepełnosprawnych

Accessible People Mover może zabrać na pokład sześć osób i jest przystosowany dla osób na wózkach inwalidzkich, kobiet w ciąży czy małych dzieci. Zaprojektowano go do pokonywania krótkich odległości.

Siedzenia rozmieszczono w trzech rzędach; kierowca zajmuje środkowe miejsce w pierwszym z nich. Pojazd ma kształtt pudełka i ma wysokość 2 metrów. Rozwija maksymalną prędkość 19 km/h. W innej wersji usunięto niektóre siedzenia, aby zrobić miejsce dla noszy.

Na letnią olimpiadę Toyota chce także dostarczyć 3 tys. bezemisyjnych samochodów osobowych w tym model e-Palette, który wyposażony będzie w technologię autonomicznej jazdy. Poza nim producent zapewni wodorowego Miraia i autobus z ogniwami paliwowymi Sora.

Z chińskim CATL

Przy okazji informujemy, że w ostatnim czasie Toyota zawarła porozumienie z chińskim koncernem Contemporary Amperex Technology (CATL) na dostawy baterii do samochodów elektrycznych.

Agencja Bloomberga zwraca uwagę, że porozumienie z Toyotą jest dużym sukcesem CATL, który konkuruje na globalnych rynkach z innym partnerem japońskiego koncernu - firmą Panasonic.

Koncerny motoryzacyjne coraz mocniej konkurują ze sobą o dostęp do stabilnych dostaw akumulatorów do samochodów elektrycznych. Ma to szczególne znaczenie w obliczu ograniczonego dostępu do surowców ziem rzadkich, które są niezbędne do produkcji baterii.

Porozumienie z CATL pozwoli producentowi samochodów na dywersyfikację dostaw. Wcześniej koncern podpisał umowę z chińską firmą BYD i zapowiedział, że w przyszłym roku planuje utworzyć spółkę joint venture z firmą Panasonic, która jest głównym dostawcą baterii dla Tesli. Panasonic dostarczał już baterie dla niektórych hybryd Toyoty np. do Priusa w wersji plug-in.

Założony w 2011 roku CATL wyprzedził w 2017 roku Panasonica i stał się liderem na rynku baterii samochodowych. Stało się tak głównie dzięki wewnętrznemu zapotrzebowaniu na rynku chińskim. Ich klientami są nie tylko podmioty z ChRL, ale także BMW i VW. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
bateria
Toyota
  • Filip ES – 21.07.2019

    Wygląda jak taki cmentarny melex....

  • Marek Leszczynski – 22.07.2019

    Koszmar. Co dobrze wpisuje się w całokształt wizerunkowy koncernu

  • Marcin Kamola – 22.07.2019

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....