TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Południowe tournée elektrycznego SOR-a - Cieszyn
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.01.2019 13:00:43
Południowe tournee elektrycznego SOR-a - Cieszyn

Po Rybniku, Oświęcimiu i Krakowie, testowy autobus elektryczny SOR EBN11 pojawił się w Cieszynie, gdzie pojeździ do 10 stycznia. Pojazd obsługuje linię 22 w sieci ZGK.

O sprawdzianie czeskiego elektrobusu w MZK Oświęcim pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, a o ciekawym teście w Krakowie - i to przygotowanym przez prywatnego operatora - firmę Mobilis - informowaliśmy TUTAJ.

Teraz przyszedł czas na Cieszyn, gdzie elektryk zawitał 28 grudnia 2018 roku i pojeździ do 10 stycznia. Pojazd obsługuje linię 22 w sieci Zakładu Gospodarki Komunalnej w Cieszynie. Przewoźnik testuje ten pojazd na różnych trasach, szczególnie na liniach obejmujących osiedla położone na wzgórzach.

-"Zapoznajemy się tak z możliwościami technicznymi tego typu pojazdów, jak i z ich ograniczeniami. Oczekujemy na opinie kierowców oraz pasażerów. Równolegle rozpoznajemy możliwości zewnętrznego finansowania zakupu elektrobusów oraz budowy infrastruktury niezbędnej do szybkiego (indukcyjnego, jak i sieciowego) ładowania akumulatorów. Jednakże decyzję o zakupie nowego taboru podejmie organizator cieszyńskiej komunikacji miejskiej, czyli burmistrz miasta" – wyjaśniają przedstawiciele ZGK.

Elektryczny tester

Czeski elektrobus SOR EBN11 charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. To 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż aż 92 pasażerom, w tym nawet 29 na miejscach siedzących. Część z nich to rozkładanie siedziska. Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusu to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Nieźle.

W testowanym przez ZGK egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny silnik trakcyjny TAM-Pragoimex, najprawdopodobniej o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty ulokowane w przedziale maszynowym na zwisie tylnym. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg EBN11 ok. 150 km, jeśli na odcinku 1 km są dwa, trzy przystanki lub zatrzymania.

Znakiem charakterystycznym czeskiego elektrobusu - oprócz zwiększonych gabarytów - jest nowa (ale nie najnowsza) stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
elektrobus
SOR
ZGK Cieszyn
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....