TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie tournée SOR-a. Czechowice-Dziedzice testują EBN11
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.01.2019 16:00:26
fot. czechowice-dziedzice.pl

Czeski SOR EBN11 to kolejny autobus elektryczny testowany przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach. Nowoczesny, ekologiczny pojazd będzie można zobaczyć na ulicach miasta do 25 stycznia. Elektrobus będzie obsługiwał linie 2,3,5,6 i VII.

Elektryczny SOR charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż aż 92 pasażerom, w tym nawet 29 na miejscach siedzących.Część z nich to rozkładanie siedziska.Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t.

W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg autobusu to ok. 150 km.

Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest zmieniona stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.

Czechowicki PKM testuje czeskiego "elektryka" od wczoraj. Sprawdzian potrwa jeszcze przez półtora tygodnia i zakończy się 25 stycznia. Elektrobus będzie obsługiwał linie autobusowe nr 2,3,5,6 i VII.

Czechowicki przewoźnik rozważa zakup autobusów elektrycznych. Obecnie przygotowywane są dokumenty określające możliwości wdrożenia elektromobilności w Gminie Czechowice-Dziedzice. Będą one mogły stanowić podstawę do uzyskania dofinansowania zakupu autobusów elektrycznych ze środków zewnętrznych.

Przypomnijmy, że latem ubiegłego roku czechowicki PKM testował już autobus elektryczny. Był to bateryjny Solaris Urbino 12. Testy miały pokazać ekonomikę użytkowania autobusu elektrycznego w warunkach czechowickiej komunikacji miejskiej. Podsumowania wyników pokazały, że codzienna eksploatacja autobusu elektrycznego - poruszającego się cicho i nie emitującego spalin - była znacznie tańsza niż autobusów z tradycyjnym napędem. Plany czechowickiego przewoźnika wpisują się w starania gminy mające na celu poprawę jakości powietrza w mieście, obniżenie poziomu hałasu oraz podniesienie komfortu użytkowania komunikacji publicznej.

Wskazując na ogólne zalety autobusów elektrycznych należy podkreślić, że pojazd ten w miejscu eksploatacji nie emituje spalin, jest bardzo cichy, ma mniejszy zakres przeglądów technicznych, nie generuje szkodliwych dla środowiska odpadów w postaci zużytych filtrów, czy też olejów. W typowym ruchu miejskim - na przystankach, w postojach przy sygnalizacji świetlnej - nie jest uciążliwy dla innych uczestników ruchu, w tym pieszych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Czechowice-Dziedzice
SOR
elektrobus
test
  • Kamil Nowakowski – 15.01.2019

    mam wrażenie, że ten SOR będzie tylko podróżował po dolnej części polski, gdzie ich produktów jest stosunkowo dużo :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....