Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polskie firmy na UITP 2019: Solaris [FILM]

infobus
24.07.2019 11:30
0 Komentarzy

Solaris nie tylko pokazał na globalnym szczycie transportupublicznego swój premierowy autobus wodorowy, ale także aktywnie uczestniczył wwykładach dotyczących elektromobilności.

Globalne szczyty UITP, największej na świecie organizacjizrzeszającej przedstawicieli branży transportu publicznego, to doskonałaplatforma do wymiany myśli z całą społecznością ekspertów, użytkowników sektoraoraz producentów. W tym roku gospodarzem UITP Global Public Transport Summit byłSztokholm, gdzie w dniach 9-12 czerwca 2019 r. reprezentanci wszystkichrodzajów transportu miejskiego i regionalnego, w programie łączącym debaty,sesje plenarne i wystawy targowe, zaprezentowali swoje najnowsze produkty.

Z premierą

Targi UITP w Sztokholmie stały się sceną dla staranniewyselekcjonowanych pojazdów marki Solaris. Dobór autobusowych premier itechnologii odzwierciedla trendy, w których zeroemisyjne pojazdy stanowią nietylko przyszłość zrównoważonego transportu publicznego, ale są już jegointegralną częścią. Stąd też na stoisku polskiej firmy można było obejrzeć dwie wpełni ekologiczne propozycje producenta: bateryjne Urbino 12 electric oraznowość – model napędzany energią elektryczną pochodzącą z wodorowego ogniwa paliwowego– Solaris Urbino 12 hydrogen.

… i z wykładem

Poza obecnością na wystawie UITP, przedstawiciele Solarisabyli uczestnikami paneli dyskusyjnych, podczas których zaprezentowali szerokiespektrum kompetencji wokół najnowszych technologii wykorzystywanych wtransporcie publicznym. Bycie jednym z europejskich liderów rynku e-mobilnegozobowiązuje do myślenia wykraczającego poza sam produkt. W związku z tympodczas zaplanowanych sesji plenarnych eksperci Solarisa opowiedzieli orozwiązaniach ułatwiających zarządzanie pojazdami w całym cyklu ich użytkowania– od procesu przygotowania, po efektywne użytkowanie i powtórne wykorzystaniesurowców w myśl zasady zero-waste.

{https://vimeo.com/348624981}

2000 analiz

Mateusz Figaszewski, Pełnomocnik Zarządu ds. RozwojuElektromobilności i PR oraz Agnieszka Domeracka z Zespołu ZaawansowanychTechnologii w Solarisie wzięli udział wpanelu „Autobus elektryczny? Tak! Ale jaki? Sztuka wyboru najlepszyche-mobilnych rozwiązań”.

Podczas tej sesji eksperci firmy Solaris przedstawiliStudium Wykonalności, autorskie narzędzie zbudowane w celu przeprowadzaniazłożonych analiz i obliczeń docelowych parametrów autobusów elektrycznych woparciu o różnorodne dane wejściowe dostarczone przez przewoźnika. Narzędzie tofinalnie zapewnia klientowi konfigurację najlepszego rozwiązania operacyjnego.Dobranie właściwego rodzaju baterii, zastosowanie infrastruktury ładowaniaodpowiedniej do wymagań i topografii miasta oraz zaprojektowanie wieludodatkowych funkcji sprawia, że e-mobilność może stać się niezawodnym iskrojonym na miarę rozwiązaniem. Bazując na dużym doświadczeniu w implementacjiautobusów elektrycznych do transportu publicznego, inżynierowie Solaris Bus& Coach S.A. przeprowadzili już ponad 2000 takich analiz dla niemal 400różnych miast.

Cyfrowa rewolucja

Z kolei Michał Pikuła, Dyrektor Rozwoju Autobusów i ŁukaszChełchowski, Kierownik Układów Elektrycznych uczestniczyli w sesji „Komunikacjaz autobusem – cyfrowa rewolucja w transporcie publicznym”.

Aktualnie operatorzytransportu publicznego coraz częściej wyrażają zainteresowanie wydajnymi rozwiązaniamidiagnostycznymi z wykorzystaniem systemów zdalnych. Zdalne połączenie zpojazdem otwiera bowiem możliwości sprawnego diagnozowania, a nawetzapobiegania usterkom. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, Solaris opracowałsystem pozwalający na śledzenie autobusów elektrycznych, sprawdzanie parametrówich pracy i nadzorowanie prawidłowego działania strategicznych urządzeńpokładowych. System eSConnect, poza samym monitorowaniem, umożliwia takżesprawne zarządzanie złożonym zbiorem danych.

Drugie życie baterii

Doświadczenie Solarisa jako czołowego producenta pojazdównisko- i zeroemisyjnych niesie za sobą dużą odpowiedzialność i zobowiązujefirmę do podejmowania działań mających na celu troskę o środowisko – nie tylkona etapie tworzenia pojazdów. Stąd też podczas analizy życia pojazdu wieleuwagi poświęca się bateriom trakcyjnym. Przeprowadzane studia wykonalnościpozwalają na oszacowanie indywidualnego czasu życia baterii w autobusie, jak również wskazują na potencjalnemożliwości ponownego jej zastosowania. Jedną z takich możliwości są stacjonarnesystemy magazynowania energii. Badania przeprowadzone w celu zweryfikowaniapotrzeb rynku, a także wymagań technicznych, pozwoliły inżynierom Solarisastworzyć projekt znormalizowanych baterii, które po odegraniu swojej roli jakomagazyn energii w autobusach elektrycznych, bez wprowadzania w nichmodyfikacji, nadal mogą mieć zastosowanie w innych obszarach. O tym rozwiazniuopowiedział w Sztokholmie Michał Sierszyński, Kierownik Zaawansowanychtechnologii w ramach panelu „Drugie życie baterii – możliwe zastosowania dlasystemów magazynowania energii.”

Komentarze