TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie firmy na UITP 2019: Solaris [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.07.2019 13:30:30
Polskie firmy na UITP 2019: Solaris [FILM]

Solaris nie tylko pokazał na globalnym szczycie transportu publicznego swój premierowy autobus wodorowy, ale także aktywnie uczestniczył w wykładach dotyczących elektromobilności.

Globalne szczyty UITP, największej na świecie organizacji zrzeszającej przedstawicieli branży transportu publicznego, to doskonała platforma do wymiany myśli z całą społecznością ekspertów, użytkowników sektora oraz producentów. W tym roku gospodarzem UITP Global Public Transport Summit był Sztokholm, gdzie w dniach 9-12 czerwca 2019 r. reprezentanci wszystkich rodzajów transportu miejskiego i regionalnego, w programie łączącym debaty, sesje plenarne i wystawy targowe, zaprezentowali swoje najnowsze produkty.

Z premierą

Targi UITP w Sztokholmie stały się sceną dla starannie wyselekcjonowanych pojazdów marki Solaris. Dobór autobusowych premier i technologii odzwierciedla trendy, w których zeroemisyjne pojazdy stanowią nie tylko przyszłość zrównoważonego transportu publicznego, ale są już jego integralną częścią. Stąd też na stoisku polskiej firmy można było obejrzeć dwie w pełni ekologiczne propozycje producenta: bateryjne Urbino 12 electric oraz nowość – model napędzany energią elektryczną pochodzącą z wodorowego ogniwa paliwowego – Solaris Urbino 12 hydrogen.

… i z wykładem

Poza obecnością na wystawie UITP, przedstawiciele Solarisa byli uczestnikami paneli dyskusyjnych, podczas których zaprezentowali szerokie spektrum kompetencji wokół najnowszych technologii wykorzystywanych w transporcie publicznym. Bycie jednym z europejskich liderów rynku e-mobilnego zobowiązuje do myślenia wykraczającego poza sam produkt. W związku z tym podczas zaplanowanych sesji plenarnych eksperci Solarisa opowiedzieli o rozwiązaniach ułatwiających zarządzanie pojazdami w całym cyklu ich użytkowania – od procesu przygotowania, po efektywne użytkowanie i powtórne wykorzystanie surowców w myśl zasady zero-waste.

2000 analiz

Mateusz Figaszewski, Pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju Elektromobilności i PR oraz Agnieszka Domeracka z Zespołu Zaawansowanych Technologii w Solarisie wzięli udział w panelu "Autobus elektryczny? Tak! Ale jaki? Sztuka wyboru najlepszych e-mobilnych rozwiązań".

Podczas tej sesji eksperci firmy Solaris przedstawili Studium Wykonalności, autorskie narzędzie zbudowane w celu przeprowadzania złożonych analiz i obliczeń docelowych parametrów autobusów elektrycznych w oparciu o różnorodne dane wejściowe dostarczone przez przewoźnika. Narzędzie to finalnie zapewnia klientowi konfigurację najlepszego rozwiązania operacyjnego. Dobranie właściwego rodzaju baterii, zastosowanie infrastruktury ładowania odpowiedniej do wymagań i topografii miasta oraz zaprojektowanie wielu dodatkowych funkcji sprawia, że e-mobilność może stać się niezawodnym i skrojonym na miarę rozwiązaniem. Bazując na dużym doświadczeniu w implementacji autobusów elektrycznych do transportu publicznego, inżynierowie Solaris Bus & Coach S.A. przeprowadzili już ponad 2000 takich analiz dla niemal 400 różnych miast.

Cyfrowa rewolucja

Z kolei Michał Pikuła, Dyrektor Rozwoju Autobusów i Łukasz Chełchowski, Kierownik Układów Elektrycznych uczestniczyli w sesji "Komunikacja z autobusem – cyfrowa rewolucja w transporcie publicznym".

Aktualnie operatorzy transportu publicznego coraz częściej wyrażają zainteresowanie wydajnymi rozwiązaniami diagnostycznymi z wykorzystaniem systemów zdalnych. Zdalne połączenie z pojazdem otwiera bowiem możliwości sprawnego diagnozowania, a nawet zapobiegania usterkom. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, Solaris opracował system pozwalający na śledzenie autobusów elektrycznych, sprawdzanie parametrów ich pracy i nadzorowanie prawidłowego działania strategicznych urządzeń pokładowych. System eSConnect, poza samym monitorowaniem, umożliwia także sprawne zarządzanie złożonym zbiorem danych.

Drugie życie baterii

Doświadczenie Solarisa jako czołowego producenta pojazdów nisko- i zeroemisyjnych niesie za sobą dużą odpowiedzialność i zobowiązuje firmę do podejmowania działań mających na celu troskę o środowisko – nie tylko na etapie tworzenia pojazdów. Stąd też podczas analizy życia pojazdu wiele uwagi poświęca się bateriom trakcyjnym. Przeprowadzane studia wykonalności pozwalają na oszacowanie indywidualnego czasu życia baterii w autobusie, jak również wskazują na potencjalne możliwości ponownego jej zastosowania. Jedną z takich możliwości są stacjonarne systemy magazynowania energii. Badania przeprowadzone w celu zweryfikowania potrzeb rynku, a także wymagań technicznych, pozwoliły inżynierom Solarisa stworzyć projekt znormalizowanych baterii, które po odegraniu swojej roli jako magazyn energii w autobusach elektrycznych, bez wprowadzania w nich modyfikacji, nadal mogą mieć zastosowanie w innych obszarach. O tym rozwiazniu opowiedział w Sztokholmie Michał Sierszyński, Kierownik Zaawansowanych technologii w ramach panelu "Drugie życie baterii – możliwe zastosowania dla systemów magazynowania energii."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
UITP
Solaris
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....