TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie autokary napędzają turystyczną Europę
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.11.2018 12:00:13
Polskie autokary napędzają turystyczną Europę

Podczas Zgromadzenia Ogólnego Polskie Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych w Andrychowie rozmawialiśmy z Rafałem Jańczukiem, prezesem PSPA o najważniejszych sukcesach i bolączkach polskiej turystyki autobusowej.

Warto na początku podkreślić, że obecnie stowarzyszenie liczy 63 członków i jest najważniejszym takim gremium w branży autokarowej. O jego sile świadczyła liczba uczestników obecnych na obradach w hotelu Kocierz, jak i liczne grono sponsorów. Wśród nich pojawiły się takie firmy jak: Van Hool (z autobusem EX16M), NGTM, Marsh, MAN Truck & Bus Polska (z autokarem Neoplan Cityliner z targów IAA), Firma Wanicki (z autobusem Irizar i6S), Tax Service Nadolski, Pirelli, Belgian Bus Sales, EvoBus Polska (polskim bestselerem Mercedes-Benz Tourismo), Automet (z minibusem na bazie Mercedes-Benz Sprinter), Szyby Autobusowe i SG Leasing Polska.

Sukcesy i problemy

Na pewno po stronie sukcesów należy zapisać coraz silniejszą pozycję polskich przewoźników autokarów w Europie (szacuje się, że już ok. 1400 naszych autokarów obsługuje turystykę w Europie Zachodniej) oraz dobrą współpracę z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego. Z roku na rok zmienia się podejście "krokodyli" do autobusowych firm, które coraz częściej nie są traktowane jako wrogowie, a partnerzy. Kolejny plus to przełom w kontaktach naszej Inspekcji z jej odpowiednikami w Europie, co daje autokarowym przewoźnikom wsparcie w sytuacjach kontroli. Do tej pory tego nie było.

Co do bolączek to oczywiście ich nie brakuje. Cały czas polska branża autokarowa boryka się z dwoma najważniejszymi problemami - z jednej strony jest to permanentny brak kierowców autobusów, zaś z drugiej zbyt niskie stawki za wynajem, które mocno drenują branżę i m.in. ograniczają możliwości inwestycyjne. Do tego dochodzi niekorzystna dla Polski zmiana unijnych przepisów w zakresie płacy minimalnej, która przede wszystkim uderza w polski transport. Tutaj PSPA - ramię w ramię z ZMPD - pracuje nad wyłączeniem z pakietu mobilności autobusowej turystyki, jako formy przewozu okazjonalnego.

Kolejny front to zmiana przepisów dotyczących konieczności zmiany kierowcy powyżej 6 dni w ramach jednej grupy w danym kraju. Aktualnie jest tak, że jeżeli grupa zwiedza dany kraj tydzień i dłużej to po 6 dniach musi nastąpić zmiana kierowców. To w oczywisty sposób obciąża budżet naszych przewoźników i PSPA chce to zmienić.

Stałym punktem dyskusji na zjazdach PSPA jest walka z nieuczciwymi przewoźnikami, którzy korzystając z mikrobusów - tzw. "dziewiątek", realizują międzynarodowe przewozy w szarej strefie. I to do tego bez żadnej kontroli czasu pracy kierowcy. Próby ukrócenia tego procederu przypominają jednak walkę z wiatrakami, także nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się tutaj zmienić w najbliższym czasie. Szacuje się, że w ten sposób przewożona jest aż połowa pasażerów podróżujących z Polski do Europy Zachodniej. To olbrzymi i jak do tej pory nierozwiązany problem autokarowych przewoźników w Polsce.

O walce o interes polskich przewoźników autokarowych w Europie rozmawialiśmy w Andrychowie z Rafałem Jańczukiem, prezesem PSPA:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
autokar
PSPA

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....