TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie autokary napędzają turystyczną Europę
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.11.2018 12:00:13
Polskie autokary napędzają turystyczną Europę

Podczas Zgromadzenia Ogólnego Polskie Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowych w Andrychowie rozmawialiśmy z Rafałem Jańczukiem, prezesem PSPA o najważniejszych sukcesach i bolączkach polskiej turystyki autobusowej.

Warto na początku podkreślić, że obecnie stowarzyszenie liczy 63 członków i jest najważniejszym takim gremium w branży autokarowej. O jego sile świadczyła liczba uczestników obecnych na obradach w hotelu Kocierz, jak i liczne grono sponsorów. Wśród nich pojawiły się takie firmy jak: Van Hool (z autobusem EX16M), NGTM, Marsh, MAN Truck & Bus Polska (z autokarem Neoplan Cityliner z targów IAA), Firma Wanicki (z autobusem Irizar i6S), Tax Service Nadolski, Pirelli, Belgian Bus Sales, EvoBus Polska (polskim bestselerem Mercedes-Benz Tourismo), Automet (z minibusem na bazie Mercedes-Benz Sprinter), Szyby Autobusowe i SG Leasing Polska.

Sukcesy i problemy

Na pewno po stronie sukcesów należy zapisać coraz silniejszą pozycję polskich przewoźników autokarów w Europie (szacuje się, że już ok. 1400 naszych autokarów obsługuje turystykę w Europie Zachodniej) oraz dobrą współpracę z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego. Z roku na rok zmienia się podejście "krokodyli" do autobusowych firm, które coraz częściej nie są traktowane jako wrogowie, a partnerzy. Kolejny plus to przełom w kontaktach naszej Inspekcji z jej odpowiednikami w Europie, co daje autokarowym przewoźnikom wsparcie w sytuacjach kontroli. Do tej pory tego nie było.

Co do bolączek to oczywiście ich nie brakuje. Cały czas polska branża autokarowa boryka się z dwoma najważniejszymi problemami - z jednej strony jest to permanentny brak kierowców autobusów, zaś z drugiej zbyt niskie stawki za wynajem, które mocno drenują branżę i m.in. ograniczają możliwości inwestycyjne. Do tego dochodzi niekorzystna dla Polski zmiana unijnych przepisów w zakresie płacy minimalnej, która przede wszystkim uderza w polski transport. Tutaj PSPA - ramię w ramię z ZMPD - pracuje nad wyłączeniem z pakietu mobilności autobusowej turystyki, jako formy przewozu okazjonalnego.

Kolejny front to zmiana przepisów dotyczących konieczności zmiany kierowcy powyżej 6 dni w ramach jednej grupy w danym kraju. Aktualnie jest tak, że jeżeli grupa zwiedza dany kraj tydzień i dłużej to po 6 dniach musi nastąpić zmiana kierowców. To w oczywisty sposób obciąża budżet naszych przewoźników i PSPA chce to zmienić.

Stałym punktem dyskusji na zjazdach PSPA jest walka z nieuczciwymi przewoźnikami, którzy korzystając z mikrobusów - tzw. "dziewiątek", realizują międzynarodowe przewozy w szarej strefie. I to do tego bez żadnej kontroli czasu pracy kierowcy. Próby ukrócenia tego procederu przypominają jednak walkę z wiatrakami, także nic nie wskazuje na to, żeby coś miało się tutaj zmienić w najbliższym czasie. Szacuje się, że w ten sposób przewożona jest aż połowa pasażerów podróżujących z Polski do Europy Zachodniej. To olbrzymi i jak do tej pory nierozwiązany problem autokarowych przewoźników w Polsce.

O walce o interes polskich przewoźników autokarowych w Europie rozmawialiśmy w Andrychowie z Rafałem Jańczukiem, prezesem PSPA:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
autokar
PSPA
  • Adam Ryłko – 13.11.2018

    Jak mają byc kierowcy? Przewoźnicy za dniowke zazwyczaj proponują 200 zł czasem nawet jest to mniej. Rzadko bywa więcej. Wieziesz np 50 osób jesteś odpowiedzialny za nich. Co chwila jest coś nie tak przyjeżdżasz na miejsce i robisz za sprzątaczke myjesz po nich podłogi szyby żeby za chwilę wsiedli i zrobili taki sam chlew. Do tego musisz zajmować się autobusem nawet jak masz wolne bo przecież musi być auto przygotowane do wyjazdu, w domu jesteś gościem bo przecież to turystyka. A do tego zapłacą ci 200 zł za dzień śmiech na sali właśnie dlatego nie ma kierowców.

  • Paweł Pasternak – 13.11.2018

    A w Polsce prawie żadne z nich, chyba że szrotowe...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....