TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski powrót BMC i premiera nowego Procity. Na Śląsku!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.11.2018 17:00:01
fot. Kubul, phototrans.pl

Od wczoraj, 13 listopada kursują nowe linie autobusowe na lotnisko w Pyrzowicach. To jednak nie jedyna nowość w sieci KZK GOP. Wczoraj nastąpiła liniowa, polska premiera autobusów BMC Procity w mocno zmodernizowanej wersji.

Debiut nowej odsłony BMC w Polsce to efekt zwycięstwa konsorcjum śląskich przewoźników w przetargu na obsługę nowych linii na lotnisko w Pyrzowicach. Alians pod wodzą firmy PPUH Kłosok z Żor oraz partnerów w postaci firm UT Pawelec z Pacanowa, żorskiej A21 i PKS Południe ze Świerklańca będzie obsługiwał cztery linie na do pyrzowickiego portu lotniczego do końca 2021 r. . Przez ten czas wykonają łączną pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 6 650 000 wzkm. Kontrakt opiewa na łączną kwotę 31 829 760 zł brutto. Daje to stawki jednostkowe 4,38 zł/wzkm netto (kursy na liniach AP1 i AP2) oraz 4,53 zł/wzkm netto (linie AP3 i AP4).

Zgodnie z warunkami umowy konsorcjum musiało wprowadzić do ruchu min. 15 autobusów klasy MAXI. Większość to pojazdy fabrycznie nowe, z czego aż dziewięć to tureckie autobusy BMC. Na ich pozyskanie zadecydowało się trzech z czterech członków konsorcjum. Dwunastometrowe Procity trafiły do PPUH Kłosok, A21 i PKS Południe. Autobusy na ich zlecenie sprowadziła do Polski białostocka firma WOWO, dystrybutor tureckiej marki.

Każdy z dziewięciu BMC umożliwia podróż maksymalnie 97 pasażerom. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 10 foteli. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

W autobusach zastosowano oszczędną i w pełni adekwatną do podmiejskiego charakteru linii na lotnisko w Pyrzowicach kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B, której przełożenia dobrano pod kątem obniżenia spalania oraz optymalnej eksploatacji w warunkach, z myślą o których zostały wprowadzone do ruchu.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia osiem przesuwnych okien bocznych, wentylatory sufitowe oraz szyberdachy. Zastosowano wydajną klimatyzację. To agregat firmy Sutrak o mocy 41 kW. Nie zabrakło oczywiście monitoringu. System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach duńskiej firmy Polaris oraz polskiej R&G. Nie mogło oczywiście zabraknąć systemy ŚKUP. Pasażerowie mają do dyspozycji takie udogodnienia jak gniazdka z portami USB oraz WiFi.

Można się pokusić o twierdzenie, że część członków konsorcjum stawiając na BMC kierowała się dwoma czynnika. Przede wszystkim decydowała cena tych autobusów oraz możliwość bardzo szybkiej dostawy. Czy zatem BMC stanie się nową marką, która będzie cieszyła się przychylnym okiem prywatnych przewoźników ze Śląska? Na rynku na, którym ważną rolę przy zakupie odgrywają dwa wspomniane wyżej elementy mogą być na to spore szanse.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KZK GOP
GZM
BMC
PPUH Kłosok
A21
PKS Południe
WOWO
  • Sebbastian Pioro – 14.11.2018

    Miałem kiedyś okazję prowadzić autobusiki BMC - całkiem sprawny silnik i skrzynia manualna, auto się nieźle prowadziło - jednak miało dwie wady. Jedna bardzo poważna dla wyższych kierowców - bardzo słabo dostosowana możliwość odsunięcia fotela do tyłu, co dawało niezbyt wygodna pozycję podczas jazdy (mam 184cm) oraz mocno nadgryzają je ząb czasu (rdza) 😂😂😂😂. Poza tym złego słowa o BMC nie mogę powiedzieć.

  • Robert Stencel – 14.11.2018

    Silnik wyje zbyt głośno https://www.facebook.com/groups/651632395185424/permalink/762738240741505/

  • Agnieszka Kras – 14.11.2018

    😂Jak u Kłosoka widziałam, to, z drugiego końca bazy patrząc bez okularów, powiedziałam, że to Otokar 😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....