TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski debiut elektrobusów Volvo. W Inowrocławiu! [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.01.2019 14:00:36
Polski debiut elektrobusów Volvo. Ósemka dla Inowrocławia!

Volvo Polska dostarczyło osiem miejskich, całkowicie elektrycznych autobusów do Inowrocławia. Wcześniej – pod koniec ubiegłego roku – Volvo dostarczyło do miasta pierwsze w Polsce autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in), a jeszcze wcześniej – klasyczne hybrydy. W sumie w inowrocławskiej flocie są już 24 zelektryfikowane autobusy Volvo, a Inowrocław to pierwsze miasto w Polsce z taborem całkowicie ekologicznym.

Autobusy Volvo 7900 Electric przyjechały do Inowrocławia bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i produkowane seryjnie od 2010 roku. ich zakup to koszt w wysokości 20 526 240 PLN brutto. To dało cenę jednostkową 2 086 000 PLN netto. "Elektryki" zostały wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację, monitoring oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Te nowoczesne i ekologiczne pojazdy za kilka dni rozpoczną regularne kursy na liniach miejskich.

"Inowrocław w stu procentach stawia na transport ekologiczny. Pierwszy krok do elektromobilności zrobiliśmy już w 2015 roku. Teraz, po dostarczeniu przez VOLVO kolejnych nowych autobusów, zrealizowaliśmy tę wielomilionową inwestycję. Wymieniliśmy w całości flotę komunikacji miejskiej na cichą, bezpieczną dla środowiska i komfortową dla mieszkańców, w tym niepełnosprawnych. Możemy więc śmiało powiedzieć, że Inowrocław jest liderem w dziedzinie elektromobilności" - powiedział Ryszard Brejza, prezydent Inowrocławia.

Zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, odsetek miejskich autobusów zeroemisyjnych będzie musiał wynieść co najmniej 5% od 2021 r. i będzie stopniowo rosnąć. W roku 2028 flota autobusów zeroemisyjnych będzie musiała wynieść co najmniej 30%. Po pojawieniu się na ulicach Inowrocławia wszystkich nowych autobusów, Inowrocław będzie spełniał jeszcze w tym roku proporcje narzucone przez ustawę, które będą obowiązywały dopiero za 10 lat.

"Jesteśmy dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław staje się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, a mieszkańcy będą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast" - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Volvo wyprodukowało dla Inowrocławia w sumie 24 zelektryfikowane autobusy. Oprócz dostarczonych teraz całkowicie elektrycznych, od ubiegłego roku w Inowrocławiu kursuje osiem autobusów o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in), które tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Jeszcze wcześniej – w roku 2015 – Volvo dostarczyło do Inowrocławia 8 klasycznych hybryd.

Wszystkie typy autobusów dla Inowrocławia zostały w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. W przypadku Volvo 7900 Electric jest to pierwsza dostawa całkowicie elektrycznych autobusów tego producenta w Polsce, w przypadku Volvo 7900 Electric Hybrid – w ogóle pierwsza dostawa pojazdów o takim napędzie w naszym kraju.

W Polsce, oprócz Inowrocławia, zelektryfikowane miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie. W tym roku zaplanowane są dostawy do Leszna, Ełku i Grudziądza, a ponadto producent jest bliski zdobycia zamówienia w Koszalinie.

Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Inowrocław
MPK Inowrocław
Volvo
elektrobus
hybryda
hybryda plug-in
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....