TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polski debiut Citaro G C2 hybrid! Szybki test w Koninie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.06.2019 16:00:48
fot. Koniński Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej, facebook.com

W EvoBus Polska pojawił się kolejny ciekawy autobus demonstracyjny. To pierwszy w naszym kraju Mercedes Citaro G C2 hybrid. Wczoraj, 6 czerwca odbył się szybki test autobusu w Koninie. Co nieco już można o nowej "gwieździe" powiedzieć.

Autobusem może podróżować 135 pasażerów. 41 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. Prawdopodobnie 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Czas zerknąć pod tylną maskę Mercedesa. Autobus posiada silnik OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 220 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Silnik zblokowany jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią ZF Ecolife. To przekładnia typu 6AP1200B. Citaro C2, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz m.in. większą żywotnością akumulatorów.

Autobus posiada także wspomagający moduł hybrydowy. Elektryczny silnik w kształcie dysku jest umieszczony między silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Po przekroczeniu pewnej prędkości lub gdy autobus hamuje, w trakcie odzyskiwania energii kinematycznej, silnik działa jak generator wytwarzający energię elektryczną, który jest na krótko przechowywany przez hybrydową "gwiazdę" w kondensatorach MHS. Gdy autobus ponownie przyspiesza, silnik elektryczny wykorzystuje zgromadzoną energię do wspomagania silnika wysokoprężnego lub gazowego, dodatkowo zwiększając łączny moment obrotowy. Mercedes nazywa to fazą wsparcia.

Silnik elektryczny ma moc maksymalną 14 kW i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Zalety hybrydy Citaro są oczywiste. Podczas przyspieszania i gdy pojazd odjeżdża, silnik spalinowy może zapewniać znacznie mniejszą moc dzięki wsparciu jednostki elektrycznej. To wpływa na oszczędności w zużyciu paliwa. Silnik elektryczny zapewnia także wsparcie na biegu jałowym.

Demonstracyjna hybryda to autobus w wersji, która ma być ukłonem w kierunku polskich przewoźników. A to m.in. dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To pierwsze Citaro w najnowszej odsłonie z takim rozwiązaniem.

Czekamy więc na kolejny test i zapewne kolejną garść szczegółów. Przegubowa hybryda to kolejne po eCitaro, które ma pokazać polskim przewoźnikom co Mercedes ma do zaproponowania w zakresie napędów nisko- lub zeroemisyjnych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Konin
Mercedes
EvoBus
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....