TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polska ma nowy argument w walce z pakietem mobilności
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.12.2019 09:00:47
Polska ma eko-argument w walce z pakietem mobilności

Minister transportu: stanowisko państw UE w sprawie pakietu mobilności zmienia się. Dla Polski na plus. Kolejne negocjacje z udziałem przedstawicieli państw członkowskich, PE i KE odbędą się 9 grudnia.

Stanowisko państw członkowskich w sprawie pakietu mobilności zmienia się - mówił 2 grudnia w Brukseli minister transportu Andrzej Adamczyk, sugerując, że możliwe jest odejście od rozwiązań szkodliwych z punktu widzenia polskich firm.

Sprawa dotyczy kontrowersyjnych regulacji, które zakładają m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników, co zwiększy koszty dla firm. Polska, a także inne kraje naszego regionu, które sprzeciwiają się tym rozwiązaniom, wskazują na ich protekcjonistyczny charakter. Obawiają się, że uderzą one w ich przewoźników drogowych. Przyjęcie zmian forsują natomiast kraje Zachodu, m.in. Francja i Niemcy.

"Stanowisko w Radzie wśród przedstawicieli rządów ulega zmianie i pojawia się coraz więcej przeciwników zapisów pakietu mobilności w takim kształcie, w jakim w ostatnich tygodniach jest on forsowany tutaj w Brukseli" - powiedział PAP i TVP Adamczyk.

Państwa członkowskie wypracowały już wcześniej swoje stanowisko w sprawie projektu, podobnie jak Parlament Europejski. Obecnie trwają negocjacje nad ostatecznym kształtem przepisów w formacie trójstronnym, czyli w trylogu. Polska, a także inne kraje niechętne tym rozwiązaniom, chciałyby m.in. odejścia od konieczności powrotu ciężarówek do kraju, w którym mieści się główna siedziba firmy transportowej.

Portugalia przechodzi

Adamczyk spotykał się w poniedziałek z przedstawicielami państw, mających podobne zdanie w tej sprawie. Jak poinformował, do grupy krajów uznających zapisy za szkodliwe dołączyła Portugalia. W Radzie nie było mniejszości blokującej pójście z pracami do przodu, ale jeśli liczba państw, będąca im przeciw, byłaby wystarczająco duża, prace mogłyby utknąć w miejscu.

Poza Grupą Wyszehradzką, według Adamczyka, również Łotysze, Bułgarzy, Rumuni i Finowie mają sceptyczne podejście do proponowanych zmian. Minister spotka się też z przedstawicielami rządów Irlandii i Hiszpanii, licząc na poparcie polskiego stanowiska.

Czwarty podejście

Kolejne negocjacje z udziałem przedstawicieli państw członkowskich, PE i KE odbędą się 9 grudnia. Będzie to już czwarty trylog w tej sprawie. Adamczyk mówił, że prace są przyspieszane przez Francję i Niemcy.

-"To te państwa chcą przepisów, które ograniczą możliwości działalności firm samochodowych transportu międzynarodowego, szczególnie z państw takich jak Polska, Węgry, Litwa, ale także Hiszpania, Portugalia" - mówił szef resortu infrastruktury.

Eko argument

Polska stara się używać argumentu ekologicznego, by przekonać inne państwa do zmiany stanowiska, zwłaszcza w sprawie konieczności powrotu samochodów do kraju rejestracji.

"Nasi specjaliści z Instytutu Transportu Samochodowego wyliczyli, że na skutek wprowadzonych przepisów (...) do atmosfery rocznie będzie przedostawało się około 7 mln 300 tys. ton CO2" - zaznaczył Adamczyk.

Jak dodał, liczy w tej sprawie na rozsądne podejście nowej Komisji Europejskiej, a także ministrów z Austrii i Niemiec. Ze swoim odpowiednikiem z tego ostatniego kraju Andreasem Scheuerem Adamczyk spotka się jeszcze w poniedziałek, by przekazać mu, że w Niemczech pozostanie ponad 2 mln ton CO2 emitowane przez ciężarówki wracające do kraju rejestracji.

Dla Polski przepisy pakietu mobilności maja ogromne znaczenie, bo firmy znad Wisły mają około 30-procentowy udział w rynku unijnym. Przyjęty przez państwa członkowskie w grudniu 2018 mandat do negocjacji przewiduje objęcie przewoźników przepisami o delegowaniu (co skutkuje stosowaniem m.in. pensji minimalnej) z wyłączeniem tzw. przewozów bilateralnych - z kraju, w którym mieści się siedziba firmy, do innego państwa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
unia
delegacja
MI
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....