TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polska autobusowymi fotelami stoi - Ster na 25 lecie
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.05.2018 12:02:49
Polska autobusowymi fotelami stoi (2) - Ster - fabryka w Szamotułach

Poznańska firma Ster, jeden z czołowych w Europie producentów siedzeń do komunikacji masowej, w tym roku świętuje swoje 25-lecie. Podkreślenie rocznicy z tej okazji odbędzie się na październikowych targach TRANSEXPO w Kielcach.

W ciągu tych lat wielkopolska spółka stworzyła w Polsce trzy zakłady produkcyjne: w Poznaniu, Szamotułach oraz Swadzimiu.

W życiu firmy szczególną role odgrywa ostatnia lokalizacja, gdzie mieści się wyjątkowy w skali kraju Ośrodek Badawczo-Rozwojowy. Cały czas jednak główna siedziba spółki zlokalizowana jest w Poznaniu, przy ulicy Człuchowskiej 12, gdzie powstały pierwsze fotele marki Ster. Tutaj nadal realizowana jest produkcja siedzeń, ale najczęściej prototypów foteli

o szczególnym przeznaczeniu, np. dla pojazdów szynowych lub w wersji specjalnej, z których Ster znany jest na całym świecie. Ich produkcją zajmują się najbardziej doświadczeni pracownicy spółki, którzy realizują najtrudniejsze zadania.

Produkcja wieloseryjna – w tym także dla potrzeb kolejnictwa i branży tramwajowej – realizowana jest w wybudowanym od podstaw zakładzie w Szamotułach, który został oddany do użytku w 2008 r. Warto tutaj wspomnieć, że znacząca część produkcji Steru jest zautomatyzowana. Przygotowaniem stalowych elementów siedzeń zajmują się roboty spawalnicze oraz laserowe wycinarki i giętarki sterowane numerycznie. Nic nie jest tutaj pozostawione przypadkowi. Wycięte części są malowane w lakierni proszkowej z zastosowaniem nanoceramiki, która zdecydowanie zwiększa ich odporność.

Z kolei części tworzywowe siedziska i oparcia powstają we w pełni zautomatyzowanej hali form wtryskarek. Są one tutaj także wyposażane w miękką wyściółkę z pianek poliuretanowych, które są laserowo wycinane, a następnie formowane i transportowane przy wykorzystaniu robotów. Ster produkuje także niepalne pianki (w charakterystycznym szarym kolorze), które znajdują zastosowanie np. w tramwajach czy pociągach.

Równolegle zaczyna się tapicerowanie, czyli wykrawania materiałów, zszywanie i naciąganie ich na gotową formę. Aby osiągnąć maksymalną precyzję i efektywność Ster stosuje automatyczny rozkrój tkanin z zastosowaniem programowalnych cutterów. Zwieńczeniem tych wszystkich etapów jest idealne dopasowanie tworzywowych lub sklejkowych oparć oraz siedzisk z piankowymi formatkami. Pracownicy wspierani są tutaj także przez robota, który automatycznie tapiceruje elementy foteli.

Ostatnim etapem produkcji siedzeń w Szamotułach jest finalny montaż metalowych profili z gotowymi siedzeniami, które następnie są pakowane i wysyłane do klienta. W ten sposób można w skrócie opisać proces tworzenia pasażerskich foteli w Szamotułach. Warto podkreślić, że produkcja odbywa się tutaj kompleksowo, a jedynie drewniane elementy i tkaniny są sprowadzane od zewnętrznych dostawców.

Fotelowy rozwój

Najnowszą inwestycją poznańskiej firmy jest Ośrodek Badawczo-Rozwojowy w Swadzimiu, którego budowa rozpoczęła się w 2009 r. W tym wyjątkowym miejscu gotowe siedzenia Steru poddawane są rozmaitym testom, których główny cel jest jeden – przewidzieć pracę fotela we wszystkich stadiach życia produktu. Dlatego też siedzenia są tutaj m.in. maksymalnie obciążane, zamrażane do temperatury -40 stopni, trzymane w komorze solnej, a także … palone. Oprócz danych dotyczących czasu rozprzestrzeniania się ognia i poziomu zadymienia, pracownicy firmy badają także skład wytwarzanych wyziewów i ich toksyczność. Technolodzy sprawdzają także próbki dostarczanych do zakładu tkanin - na przykład badają, czy spełniają one ustalone normy w zakresie wytrzymałości (m.in. poprzez test odpornościowy Martindale'a) oraz palności.

Prawdziwym "sercem" Ośrodka Badawczo-Rozwojowego są przyrządy do testów dynamicznych w zakresie regulaminów R 80 (wytrzymałości siedzeń i ich kotwiczenia). oraz R14 (kotwiczenie pasów bezpieczeństwa).

– "Nasz rozwój oparliśmy na szeregu oryginalnych i opatentowanych rozwiązań konstrukcyjnych, stałej pracy rozwojowej i badawczej oraz systematycznie doskonalonej technologii produkcji. To jest recepta na osiągniecie wysokiego poziomu w zakresie jakości i bezpieczeństwa, który doceniają nasi klienci" – mówi Maciej Szymański, prezes firmy Ster.

Tak szeroko zakrojone inwestycje zarówno w rozwój systemu produkcyjnego, jak i nowe produkty spowodowały dynamiczny wzrost sprzedaży, która w 2017 r. przekroczyła poziom 2 mln siedzeń. Dla porównania – w 2006 r. fabryka wytworzyła ich blisko 500 tys.

Nie tylko Europa

Fotele firmy Ster zamawia teraz znaczna grupa producentów autobusów w Europie. Zaczynają być obecne także na najtrudniejszych rynkach w Europie, czyli w Turcji oraz w Wielkiej Brytanii. Ważnym wydarzeniem w historii poznańskiej firmy było założenie w 2016 r. fabryki w Indiach. Kolejnym strategicznym krokiem - zgodnie z nowym mottem producenta - "More than just a seat..." - stworzono innowacyjne fotele z rodziny Ultra Light® z powłoką antybakteryjną, która jest oparta na tworzywie emitującym cząstki, eliminującym rozwój mikroorganizmów. Kontynuacją tego projektu było wykonanie poręczy i złączeń z materiałów kompozytowych. Dzięki temu osiągnięto redukcję masy o 36% w stosunku do rozwiązania wykonywanego ze stali. W branży automotive mniejsza waga to większa oszczędność. System orurowania pojazdu daje wiele nowych możliwości. Kompozytowe rury zapewniają walory bakteriostatyczności - w oparciu o działania antybakteryjne miedzi, antyalergiczności - dzięki zastosowaniu struktur tytanowych oraz tradycyjnych walorów użytkowych dla kompozytów na bazie stali nierdzewnej.

Wszystkie te rozwiązania zapewniają redukcję masy, a dodatkowo dają efekty nieoferowane dotychczas na rynku. Ster Dodatkowym udogodnieniem dla przewoźnika i pasażerów jest możliwość zabudowania wewnątrz poręczy podświetlenia diodami LED. Technologia ta daje możliwość swobodnego kreowania znaków, logo, piktogramów, napisów, zaznaczeń ułatwiających pasażerom identyfikację przekazu informacji kierowanych następnie do pasażerów przez operatora. Ster to firma, która stawia na rozwój. Stąd decyzja właścicieli o zbudowaniu fabryki w Indiach. W opinii producenta to rynek bardzo perspektywiczny, na którym można osiągnąć satysfakcjonujący portfel zamówień.  "More than just a seat..."

Nowe horyzonty

Okrągły jubileusz 25 lat działalności firmy Ster na tym wymagającym rynku to dobry moment aby spojrzeć na dotychczasowe osiągnięcia i wybrać kierunek dalszego rozwoju. Widać, że pod tym względem Ster posiada jasno sprecyzowane cele – od dłuższego czasu inwestuje w innowacyjne i przyjazne środowisku technologie. Natomiast w centrum zainteresowania stawia pasażera kładąc nacisk na komfort i bezpieczeństwo użytkownika końcowego.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
siedzenia
Ster
fabryka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....