Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pół roku Flixbusa w Polsce i nowa siatka połączeń

infobus
21.06.2018 11:30
0 Komentarzy

W pierwszym półroczu2018 FlixBus przewiózł blisko 2 mln pasażerów. W tym samym czasie pozyskał 11lokalnych partnerów autobusowych i otrzymał ponad 30 zezwoleń na przejazdy wramach nowej siatki połączeń.

Obejmie ona co najmniej 130 destynacji, w tym około 70nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą – poinformowano na dzisiejszejkonferencji prasowej.

Nasza nowa siatkapołączeń obejmie łącznie co najmniej 130destynacji w ramach ponad 40 krajowych i międzynarodowych tras. Znajdą się wniej nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław,Poznań czy Trójmiasto, lecz także małe miejscowości, dotychczas słaboskomunikowane, jak np. Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój – komentuje Michał Leman,Dyrektor Zarządzający FlixBus Polska. Nowepołączenia FlixBusa w Polsce będzie realizować 18 lokalnych partnerówautobusowych. Tylko w tym roku, autokary w barwach FlixBusa pokonają w Polsceokoło 30 milionów kilometrów – dodaje.

FlixBus podaje też, że siatka połączeń opiera się na ideiwęzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się w Warszawie,Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogliprzesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy. Idea tauwzględnia też włączanie do siatki przystanków na lotniskach. W polskiej siatcepołączeń znajdą się nowe przystanki na lotniskach w Modlinie (Warszawa), Balicach(k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). Wmarcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku weWrocławiu. Dlatego też zielone autobusy będą odjeżdżać głównie z dworcaWarszawa Zachodnia. Tam będzie możliwość przesiadki na kursy innychprzewoźników, zarówno autobusowych, jaki i kolejowych. Cześć autobusów pojedziez Młocin, te do Lublina z Wilanowskiej. Spółka całkowicie rezygnuje z CentrumWarszawy.

Do tej pory FlixBus Polska otrzymał ponad 30 zezwoleń. Naich podstawie, trasy nowej siatki połączeń będą sukcesywnie uruchamiane wkolejnych tygodniach i włączane na bieżąco do sprzedaży. Cztery z nich zacznąkursować już 28 czerwca. Pierwszymi liniami, na które europejski liderdalekobieżnych połączeń autobusowych otrzymał zezwolenia są: Warszawa-KrynicaMorska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Do połowylipca ruszą natomiast dwie kolejne linie na trasach Szczecin-Warszawa orazSzczecin-Kraków.

Pół roku w liczbach

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerówautobusowych z Polski, łącznie dysponujących flotą blisko 150 autobusów i zatrudniających600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniejtradycji, rodzinne firmy, jak i spółki komunalne. Model biznesowy FlixBusazakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialnisą za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leżynatomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwójbiznesu i technologii.

Tylko w tym roku pozyskaliśmy 11 nowych lokalnych firm autobusowychi już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeńzaplanowanych na rok 2019 – komentuje Kamila Zalewska, Dyrektor ds. RozwojuBiznesu FlixBus Polska – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesurebrandingu, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa idostosowywane pod kątem standardów do jego wymogów, obowiązujących w całejEuropie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. określoną odległość nanogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi oraz toalety na pokładzie.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsceblisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszympółroczu 2018 znalazły się Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin oraz Rzeszów.Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60%.

W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił wyczekiwanyprzez pasażerów system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, wktórym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach. Jak udało namsię dowiedzieć nie jest to model docelowy i w przyszłości wszystkie miejscamogą być rezerwowane. Głównym problemem jest różnorodność eksploatowanych autobusów,które musi objąć system.

Przyszłość wzielonych barwach

Tylko w 2018 roku autobusy w barwach FlixBusa pokonają wPolsce około 30 milionów kilometrów. Niebawem uruchomiony zostanie takżepierwszy w Polsce oficjalny punkt sprzedaży FlixBusa na dworcu autobusowymMłociny (FlixShop). Oprócz tego, FlixBus posiada w Polsce blisko 200 aktywnychpunktów sprzedaży stacjonarnej, a wkrótce zakup biletu będzie możliwy także napokładzie autobusu. Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność naUkrainie oraz w krajach bałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszczeistotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie całego FlixBusa.


Komentarze