TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pół-hybryda na CNG dla MPK Tarnów? Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.08.2019 15:00:05
fot. MPK Tarnów

W bardzo ciekawy autobus na CNG celuje tarnowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Wygląda na to, że przewoźnik stanie się pierwszym w Polsce właścicielem dosyć unikatowego gazowca. Co jeszcze kryje tarnowski SIWZ?

Warunki formalnego tego ogłoszonego trzy tygodnie temu przetargu opisaliśmy tutaj. Na jedną gazową "dwunastkę" MPK jest gotowe przeznaczyć 1 300 000 PLN netto. Będzie ona objęta trzema, kluczowymi okresami gwarancji:

  • dwa lata na wady fabryczne

  • trzy lata gwarancji całopojazdowej

  • pięć lat rękojmi na trwałość układu napędowego

Autobus ma zostać dostarczony do Tarnowa w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy. Wycena dosyć porządna, ale całkiem możliwe, że MPK uda się trochę zaoszczędzić.

Wybór najlepszej oferty

Tarnowska spółka najlepszą dla siebie opcję wybierze przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 50% wagi. Do 47% można wywalczyć w ocenie technicznej. MPK premiuje w niej:

  • nadwozie wykonane ze skręcanych elementów aluminiowych

  • silnik przystosowany do zasilania biogazem

  • autobus nie wyższy niż 3,3 m

  • trzyczęściową szybę przednią

  • drugie i trzecie drzwi otwierane na zewnątrz

  • ten sam producent autobusu i silnika

  • silnik gazowy o pojemność większej niż 8 l, ale nie większej niż 10 l

  • silnik z maksymalnym momentem obrotowym min. 1301 Nm

  • silnik o mocy min. 270 KM

  • system rekuperacji energii z magazynowaniem w superkondesatorach, który umożliwi rozruch lub zatrzymanie dzięki funkcji start-stop

  • oś przednią zależną

Pozostałe 3% można zdobyć za zaoferowanie autobusu, który będzie miał jak najniższe zużycie energii w warunkach testu SORT2, a także emisję dwutlenku węgla, tlenków azotu oraz cząstek stałych.

Jaki autobus?
Ma to być całkowicie niskopodłogowa konstrukcja z nadwoziem o długości 11,9 – 12,2 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysoka na max 3,4 m. Ma umożliwić podróż min. 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazd ma być napędzany silnikiem gazowym, który spełnia normę Euro 6. Premiowana jest możliwość tankowania biogazem. Musi to być jednostka o pojemności 6 - 12 l. Nie może być ona słabsza niż 250 KM i osiągać min. 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Automat musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia gazu oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej w Tarnowie. 

Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Celu poprawy bilansu energetycznego autobus musi posiadać układ rekuperacji i/lub panele fotowoltaiczne. Mają być one objęte dziesięcioletnią gwarancją.

Autobus musi posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż cztery okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP, który ma bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000, który również przekaże tarnowski przewoźnik.

Podsumowując...
MPK celuje w pół-hybrydy, do których wyposażenie częściowo samo przekaże. Dochodzi do tego oczywiście jasno sprecyzowana gwarancja oraz bardzo przyjemny OPZ. Teoretycznie więc można się spodziewać nawet trzech ofert. Jak będzie w praktyce? Tutaj pole do popisu mają producenci, którzy jeszcze nie pokazali swoich nowych produktów w Polsce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
  • Mariusz Werle – 22.08.2019

    http://gashd.eu/2018/07/03/man-lions-city-g-cng-nowa-generacja-od-2019/ To chyba Manik będzie faworytem w tym przetargu. Od tego roku zaczynają oferować CNG z modułem rekuperacji i Start/Stopem. Tylko jaki sens ma kolejna dywersyfikacja taboru? Tarnów idzie na rekord w kategorii jak największej trudności napraw czy jak?...

  • Kuba Kufrasa – 10.09.2019

    Cóż to za faworyci? Standardowo wygrała Scania

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....