TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Podlaskie i PKS Nova liczą na autobusową ustawę
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 09.05.2019 15:00:14
Podlaskie i PKS Nova liczą na autobusową ustawę

Głównym przewoźnikiem autobusowym w Podlaskiem jest samorządowa PKS Nova, powstała z początkiem 2017 roku z połączenia pięciu spółek PKS w województwie. Szacunki wskazują, że realizuje ok. 70 proc. połączeń w regionie. Firma liczy na dofinansowanie z funduszu rozwoju przewozów.

Samorząd województwa poprzedniej kadencji wybrał drogę połączenia pięciu należących do niego spółek komunikacyjnych, by - jak argumentowano - uchronić je przed upadłością, co wiązałoby się także z zaniechaniem realizacji zadań dotyczących komunikacji w regionie.

Zjednoczenie PKS-ów

Zanim powstała PKS Nova, w regionie działały - jako odrębne podmioty prawne - spółki PKS w Białymstoku, Łomży, Suwałkach, Siemiatyczach i Zambrowie. W 2011 roku samorząd województwa przejął je od Skarbu Państwa. Nowa spółka powstała z początkiem 2017 roku, po ponad półrocznych przygotowaniach w wyniku inkorporacji, czyli włączenia do PKS Białystok czterech pozostałych przedsiębiorstw.

-"Staramy się walczyć z wykluczeniem komunikacyjnym" - powiedział 8 maja PAP prezes PKS Nova Cezary Sieradzki. Podał przykład Bielska Podlaskiego (miasto powiatowe) i jego okolic, gdzie jeden z przewoźników prywatnych - z powodów finansowych - wycofuje się z rynku. W kontekście takich działań, by do wykluczenia komunikacyjnego nie doszło, prezes Sieradzki poinformował o dwóch liniach PKS Nova w gminie Białowieża, kolejnej w gminie Czyże oraz planach stworzenia połączenia Białystok-Tykocin, przez Jeżewo.

-"Nie czekamy tylko i wyłącznie na tę ustawę, ale staramy się również działać dynamicznie na terenie województwa podlaskiego, żeby jak najbardziej luki wypełniać" - powiedział prezes Sieradzki, odnosząc się do rządowych planów. Zaznaczył, że w niektórych miejscach, z powodów ekonomicznych czy np. z powodu braku kierowców, firma jest jednak zmuszona zawieszać czy likwidować niektóre połączenia.

Lepsze wyniki

Odnosząc się do sytuacji spółki w dwa lata od rozpoczęcia restrukturyzacji powiedział, że operacyjny wynik finansowy (bez sprzedaży nieruchomości) w I kwartale 2019 roku, w relacji do I kwartału 2017 roku (czyli pierwszych miesięcy działalności PKS Nova) jest o 70 proc. lepszy, zaś do podobnego okresu sprzed roku - lepszy o 25 proc. Zwrócił uwagę, że w tym czasie znacznie wzrosły koszty (podwyżki cen paliwa, podwyżki dla pracowników).

Prezes zaznaczył, że firma - biorąc też pod uwagę zobowiązania przejętych spółek - nadal ma wynik ujemny, ale "dynamicznie się to zmienia".

Krok w dobrą stronę

Odnosząc się do projektu stworzenia funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, powiedział, że to krok w dobrą stronę.

-"Tego typu rozwiązania na pewno są potrzebne, zobaczymy jaka będzie ostateczna forma tej ustawy. Ustawa jest wciąż procedowana, nie znamy więc niektórych szczegółów, żeby móc odpowiedzieć, jaki konkretny wpływ może to mieć. Na pewno będziemy chcieli skorzystać z tych środków" - powiedział Sieradzki.

Zwrócił uwagę np. na to, iż mają być dofinansowywane nowe połączenia, a nie obecnie istniejące, z których wiele jest nierentownych.

-"Więc tu powstaje pytanie, co zrobić, żeby nie tylko skomunikować obszary dotąd nieskomunikowane, ale również nie dopuścić do nowych wykluczeń, które się pojawią, jeżeli będą dofinansowywane tylko połączenia nowe" - dodał prezes podlaskiej spółki komunikacyjnej.

PKS Nova ma obecnie 420 autobusów, zatrudnia blisko 800 osób. Realizuje głównie kursy w regionie (również na poziomie wewnątrz poszczególnych gmin), ale też obsługuje trasy dalekobieżne, czy dowozy uczniów na potrzeby gmin. Prezes Sieradzki ocenił, że PKS Nova obejmuje ok. 70 proc. rynku w Podlaskiem; pozostały obsługują podmioty prywatne.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS
PKS Nova
Podlasie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....