TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Płock dopłaca i wybiera kolejne Nowe Urbino 12 i 18
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.09.2019 17:00:00
fot. Domas, phototrans.pl

Urząd Miasta w Płocku zwiększył budżet i rozstrzygnął dziś, 18 września przetarg na dostawę czterech nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Bez zaskoczenia- wybór magistratu padł na Solarisa.

Przypomnijmy, że z płockich planów zakupowych na ten rok na razie udało się zrealizować jeden i to dopiero w drugim podejściu. 29 lipca miasto zamówiło u Solarisa cztery spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12 za niespełna 8,3 mln PLN brutto. Pisaliśmy o tym tutaj.

Diesel-reset
Natomiast pod koniec czerwca wystartował nowy przetarg na dostawę czterech autobusów z napędem konwencjonalnym. Na celowniku magistratu dalej były całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI i MEGA. W przypadku krótszych mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 86 pasażerom. Nie mniej niż 24 osoby ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Przegubowce z kolei mają posiadać nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom. Nie mniej niż 40 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde również o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm. 

Solówki mają być napędzane silnikami o pojemności min. 7 l. Jednostka ma być nie słabsza niż 210 kW i osiągać przynajmniej 1100 Nm. W warunkach testu SORT2 ma on zapewniać spalanie nie wyższe niż 42 l na 100 km. W przegubowcu musi się znaleźć większa jednostka, bo przynajmniej dziewięciolitrowa. Musi ona być nie słabsza niż 260 kW i osiągać przynajmniej 1450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spalanie w warunkach SORT2 nie może przekroczyć 55 l / 100 km. Wszystkie autobusy muszą posiadać czterobiegowe automatyczne skrzynie biegów.

Szczegółowe wymagania się nie zmieniły w porównaniu z poprzednim przetargiem. Miasto dalej celowało w dosyć przyzwoicie wyposażone autobusy. Wszystkie autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na trwałość powłok lakierniczych oraz przynajmniej przez 10 lat na trwałość elementów konstrukcyjnych nadwozia. Miasto dalej utrzymało długi termin dostawy. To maksymalnie 380 dni od podpisania umowy.

Nowy Urbino vs Nowy Conecto
13 sierpnia minął termin składania ofert. Miasto na zakupy przygotowało... jedynie 4 006 356 PLN brutto. To dało średnią wycenę za autobus w wysokości 814 300 PLN netto. Można więc było otwarcie powiedzieć, że taki budżet było nieporozumieniem. Zważywszy w końcu na wysokie wymagania i kary umowne. Nic więc dziwnego, że dwie otwarte miesiąc temu oferty przewyższały te szacunki.

Tańszy okazał się Solaris, który zaoferował Nowe Urbino 12 i 18. Łącznie oferta opiewała na 6 335 484 PLN brutto. Ceny jednostkowe autobusów to 1 095 700 PLN netto za "dwunastkę" i 1 479 700 za przegubowca. Producent z Bolechowa zaoferował najwyżej punktowaną pięcioletnią gwarancję całopojazdową.

Minimalnie droższy był EvoBus Polska. Za cztery diesle z najnowszej odsłony Mercedesów Conecto chciał on zarobić 6 553 440 PLN brutto. Cena za jeden autobus klasy MAXI wyniosła 1 140 000 PLN netto, natomiast za Conecto G 1 524 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" zdecydował się na niżej punktowaną, bo czteroletnią gwarancję całopojazdową. 

"Jamnik" górą
W tej sytuacji pozostało czekać na ruch miasta. Płock poszukał dodatkowych pieniędzy i dziś rozstrzygnął przetarg. I tutaj bez zaskoczenia- wybór padł na Solarisa. Producent "jamników" wygrał z EvoBusem przede wszystkim ceną oraz dłuższą gwarancją. Finalnie dało to mu 99,48 pkt, a dystrybutorowi "gwiazd" 95 pkt. Przy takim kształcie kryteriów oceny należy to w pewnym sensie uznać za niewielką różnicę.

Pozostaje więc czekać na podpisanie umowy i czekamy na przyszły rok. Osiem Solarisów, które zasilą flotę spółki Komunikacja Miejska potwierdzi wieloletnią dominację wielkopolskiej marki w historycznej stolicy Mazowsza.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
Solaris
Mercedes
EvoBus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....