TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Płock bez ofert na cztery MAXI-hybrydy. Przez kary
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.04.2019 15:10:21
Płock bez ofert na 4 hybrydy. Przez kary

Płock będzie musiał dłużej poczekać na kolejne autobusy hybrydowe. Niepowodzeniem zakończył się przetarg na zakup czterech autobusów klasy MAXI z takim napędem. Miasto nie otrzymało ofert. Wysokie kary skutecznie odstraszyły producentów.

Przypomnijmy, że Płock rozpoczął poszukiwanie dostawcy kolejnych czterech autobusów spalinowo-elektrycznych w drugiej połowie marca. Na celowniku magistratu były całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI. Miały to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m.

Każda hybryda miałą umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Nie mniej niż 25 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy musiały być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka miała mieć przynajmniej 150 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 4,5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock kolejny raz nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW, a napęd ma posiadać funkcję start-stop.

Nowe hybrydy dla historycznej stolicy Mazowsza miały być objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na układ napędowy oraz siedmioletnią na trwałość zasobników energii. Spalinowo-elektryczne "dwunastki" mają trafić do Płocka najpóźniej do 15 maja 2020 r. Szczegółowo wymagania miasta opisaliśmy tutaj.

24 kwietnia minął termin składania ofert. Dzień później miasto poinformowało o unieważnieniu przetargu. Powodem był brak ofert. I nawet nie zachęcił producentów długi termin dostawy. Słabą stroną płockiego przetargu były z pewnością wysokie kary. I to one zniechęciły kogokolwiek do startu.

W toku jeszcze jeszcze innych autobusowy przetarg miasta. Chodzi o cztery autobusy z silnikami diesla. O wymaganiach urzędników wobec nich pisaliśmy tutaj. Otwarcie ofert odbędzie się w 13 maja. Dokonano już kilku zmian SIWZ na wniosek producentów i kto wie, czy nie będziemy świadkami jednej, a może nawet trzech premier sprzedażowych w Polsce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....