TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Plauen we współpracy z Starachowicami
MAN NUTZFAHRZEUGE Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.07.2010 14:12:59
Plauen we współpracy z Starachowicami

W czerwcu br. zarząd MAN Nutzfahrzeuge podpisał umowę ze związkami zawodowymi dotyczącymi sposobu produkcji autobusów marki Neoplan. Związkowcy zgodzili się na wytwarzanie autobusowych podwozi w Starachowicach. Argumentem zarządu na rzecz przeniesienia części produkcji tych pojazdów do Polski był system zabezpieczenia szkieletu metodą kataforezy zanurzeniowej, który już od kilku lat funkcjonuje w fabryce MAN w Starachowicach. Dlatego logicznym posunięciem było produkowanie właśc. tutaj podwozi do autobusów Neoplana. Jednak w tej sytuacji pracownicy zakładu w Plauen (specjalizującego się w produkcji autobusów miejskich i turystycznych marki Neoplan) zaczęli obawiać się o swoje miejsca pracy, gdyż patrząc na to przez pryzmat kosztów na pewno bardziej opłacałoby się zatrzymać całą produkcję Neoplana w Polsce. Wstecznie zgodzili się na takie rozwiązanie, że MAN będzie produkował podwozia w Starachowicach, a następnie będą one transportowane do Plauen, gdzie autobusy marki Neoplan będą zabudowywane i wykańczane. Za to jednak MAN zobowiązał się do kilku ustępstw w zakresie polityki personalnej. Dlatego można powiedzieć, że podpisując wspomnianą umowę związkowcy odnieśli sukces.
Umowa przewiduje również wzrost produkcji w Plauen oraz wyklucza przymusowe zwolnienia do 2016 r. Osoby zatrudnione na czas określony będą nadal pracować w fabryce przynajmniej do 31 maja 2011 roku. Natomiast stażyści w zakładzie mają zagwarantowane zatrudnienie przez przynajmniej 12 m-cy do momentu zdania egzaminu końcowego. Zawarte porozumienie przewiduje również inwestycje na poziomie 18 mln euro w rozwój infrastrukturalny fabryki w Plauen w okresie od 2010 do 2016. –„Od samego początku mówiliśmy, że chcemy zatrzymać w Plauen naszych wysoko wykwalifikowanych pracowników. Nigdy nie było co do tego nawet cienia wątpliwości. Nasze rozmowy dotyczyły przede wszystkim rozwiązań technicznych, a dokładniej mówiąc sposobu zabezpieczenia szkieletów autobusów Neoplana poprzez kataforezę, która z powodzeniem funkcjonuje w Starachowicach. Cieszy mnie fakt, że zawarliśmy to porozumienie, które z jednej strony gwarantuje nam produkcję najwyższej jakość autobusów miejskich, zaś z drugiej potwierdza miejsce Plauen, jako ważnego ośrodka w europejskiej sieci produkcji autobusów MAN i Neoplan\' –wyjaśnił Lars Wrebo, dyrektor ds. produkcji w MAN Nutzfahrzeuge.

Przy okazji dodajmy, że MAN powoli wychodzi z kryzysu i odnotowuje wzrost popytu na ciężarówki, autobusy i silniki. W tej sytuacji fabryki w Norymberdze, Monachium i Salzgitter zaczynają wychodzić z kryzysowego, krótszego dnia pracy. Fabryka w silników w Norymberdze wróciła do normalnego trybu już 30 czerwca. Natomiast zakłady w Monachium i Salzgitter radykalnie zmniejszą liczbę krótkich dni w drugiej połowie 2010 r. I tak dział produkcji zmniejszy je z około 50 w pierwszej połowie roku do średnio 20 dni w drugiej połowie roku;a służby administracyjne z 40 do 19 dni. Ogółem około 12.000 pracowników MAN w Niemczech zostało objętych w 2010 r. krótszym dniem pracy. Wyjątkiem są pracownicy zatrudnieni w działach rozwoju, jakości i usług posprzedażnych. –„Krótszy czas pracy pozwolił nam utrzymać wysoko wykwalifikowanych pracowników i to pomimo znacznego spadku popytu w 2009 roku. W ten sposób ochroniliśmy nasz największy potencjał przed zbliżającym się powrotem koniunktury. wtedy nadrobimy straty”–powiedział dr Dietmar Klein, dyrektor ds. Personalnych w MAN Nutzfahrzeuge, wyjaśniając korzyści krótszego okresu pracy, jako instrumentu polityki rynku pracy. Dodajmy, że tego typu mechanizm został zastosowany na początku roku także w autobusowych fabrykach MAN w Polsce. Jednak już od początku II kwartału br. fabryki w Sadach i Starachowicach powróciły do normalnego trybu, a nawet myślą o zatrudnianiu nowych pracowników. Inna sytuacja panuje w fabryce pojazdów ciężarowych w Niepołomicach, gdzie system pracy jest uzależniony od nadchodzących zamówień i tutaj mogą częściej występować produkcyjne przestoje.

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
Starachowice
Plauen
Neoplan
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....