TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKT Gdynia o elektrycznej przyszłości
PRZYSTANEK METROPOLITALNY 12/2014 - Opublikowano: 16.07.2014 20:01:29 2 komentarze
PKT Gdynia o elektrycznej przyszłości
W wakacyjnym wydaniu gazety Przystanek Metropolitalny znaleźliśmy ciekawy wywiad z Tomaszem Labudą, zastępcą prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni, który mówi o doświadczeniach przewoźnika napędem bateryjnym w trolejbusach. Oto cała rozmowa:Redakcja: Panie prezesie będziecie inwestować w elektrobusy? Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni: Na obecnym etapie, koncentrujemy się na wydłużaniu jazdy trolejbusów na bateriach możliwie jak najdalej od sieci zasilającej. PKT od pewnego już czasu inwestuje w pojazdy z alternatywnym napędem bateryjnym, pozwalającym na jazdę poza siecią zasilającą. Obecnie są to trolejbusy wyposażone w baterie niklowo-kadmowe, pozwalające na jazdę do 5 km, ale już w przyszłym roku otrzymamy 2 trolejbusy z bateriami litowo-jonowymi, które pozwolą nam na jazdę poza siecią do 15 km, a to już daje zupełnie nowe możliwości. Jeśli natomiast dostaniemy od organizatora transportu zlecenie na wykonywanie usług w oparciu o elektrobusy to pod względem technicznym, po kilku drobnych zabiegach, jesteśmy już teraz gotowi podjąć się tego zadania. Redakcja: Jakie są główne wątpliwości przewoźnika związane z eksploatowaniem elektrobusów? Tomasz Labuda: Dla przewoźników eksploatujących autobusy z silnikami spalinowymi zakup elektrobusów oznacza znaczne zmiany tak w strukturze zatrudnienia, ponieważ nie dysponują oni w dostatecznym stopniu odpowiednią kadrą (elektrycy, elektronicy pojazdowi, pracownicy infrastruktury elektrycznej). Ponadto zakup pojazdów elektrycznych, zasilanych tylko z baterii, budzi pewne obawy z uwagi na brak doświadczenia przewoźników w ich eksploatacji. Wątpliwości te są związane przede wszystkim z żywotnością baterii, ilością cykli ładowań oraz częstotliwością wymiany baterii. Rozwój techniki i technologii wytwarzania baterii w ciągu ostatniej dekady znacznie przyspieszył, ale szereg wątpliwości związanych z osiąganiem zakładanych przez producentów parametrów w konkretnych warunkach, w całym planowanym okresie eksploatacji pozostaje. Trolejbusy są w tej komfortowej sytuacji, że jeśli nawet baterie się rozładują to pozostaje ciągle sieć zasilająca. Redakcja: Czy elektrobusy będą mogły wykorzystać istniejącą sieć trakcyjną trolejbusów? Tomasz Labuda: Posiadamy dostateczną moc energetyczną, tak na trasie kursowania trolejbusów, jak i w zajezdni, aby włączyć do eksploatacji elektrobusy. Na trasie, praktycznie przy każdym słupie trakcyjnym –po zastosowaniu odpowiedniej przetwornicy –możemy stworzyć stacje ładujące. Ponadto posiadamy już spore doświadczenie z napędami bateryjnymi. Połowa naszego taboru wyposażona jest w pomocniczy napęd bateryjny, pozwalający trolejbusom na wyjazd poza sieć. Tak więc, po drobnych modyfikacjach, możliwe jest wykorzystanie obecnej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Celowo użyłem tu ogólnego sformułowania pojazdy elektryczne , a nie elektrobusy, ponieważ w przyszłości nasza licząca ponad 86 km sieć trakcyjna od Gdyni aż do Sopotu może stać się platformą zasilania lub ładowania wszelkiego rodzaju pojazdów dla których „paliwem napędowym”jest energia elektryczna.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
Gdynia
PKT Gdynia
  • nsz – 18.07.2014

    Podróż elektryczna

  • Combino – 20.07.2014

    Pan Labuda nie powiedział tylko,czy poza zasięgiem zwiększą się i inne parametry; o prędkości maksymalnej 40km/h na bateriach (po płaskim) i o wleczeniu się ST12M po Sopockiej pod górę wszyscy chyba pamiętają. A wprowadzenie do Gdyni elektrobusów w najlepszym razie zahamuje/zastopuje rozwój trakcji trolejbusowej,a w najgorszym doprowadzi do zwijania części sieci... Szkoda,bo chyba jaeszcze żaden elektrobus nie ma dynamiki umywającej się choć do trolejbusu pod drutem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....