TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Południe zostanie w Andrychowie do 2023 roku?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.01.2019 14:00:25
PKS Południe zostanie w Andrychowie do 2023 roku?

Andrychów ponowił przetarg na obsługę komunikacji. Miasto dalej szuka operatorów do obsługi dwóch, tym razem niespełna pięcioletnich zleceń. Dziś, 30 stycznia otwarto oferty. Wygląda na to, że jest zdecydowanie lepiej w porównaniu z poprzednim postępowaniem.

Wraz z końcem ubiegłego roku wygasły umowy, które dotychczas Andrychów miał podpisane z dwoma operatorami. Mowa o konsorcjum świerklanieckich fim PKS Południe i LZ Lazar oraz lokalnego MK Trans. Firmy te jednak obsługują Andrychów i okoliczne miejscowości do końca lutego. Przetarg, który miasto ogłosiło na początku listopada 2018 r. zakończył się unieważnieniem. Urzędnicy otrzymali oferty z cenami, które były dla nich nie do zaakceptowania.

27 grudnia miasto ogłosiło więc nowy przetarg na pięcioletnie operowanie 14 minibusami Iveco 72C Urby. Jest on dalej podzielony na dwie części. Umowy z nowymi przewoźnikami będą obowiązywały od 1 marca 2019 r. do końca 2023 r. Dalej będą miały formę kontraktów netto.

W ramach pierwszego zadania miasto szuka operatora pięciu linii autobusowych. Praca eksploatacyjna na tym pakiecie ma wynieść 2 388 710 wzkm. W tej puli przewidziano do obsługi następujące linie:

  • 1. Andrychów Dworzec Autobusowy - Andrychów osiedle Żwirki i Wigury
  • 2. Andrychów - Roczyny
  • 3. Andrychów - Brzezinka
  • 4. Andrychów - Sułkowice - Targanice
  • 5. Andrychów - Sułkowice - Nawieśnica
Z kolei operator drugiego pakietu będzie miał do wyjeżdżenia 2 195 720 wzkm. W ramach tego zadania będzie miał do obsłużenia 4 linie:
  • 6. Andrychów - Sułkowice - Bolęcina
  • 7. Andrychów – Sułkowice - Rzyki
  • 8. Andrychów - Zagórnik
  • 9. Andrychów - Inwałd
Operatorzy każdego ze zleceń otrzymają po siedem minibusów Iveco należących do miasta. Dalej także będą musieli podstawić we własnym zakresie po dwa małe autobusy, najlepiej klimatyzowane i fabrycznie nowe za co do zdobycia są dodatkowe punkty.

Dziś minął termin składania ofert. Na pierwsze zadanie Andrychów przygotował 5 500 855 zł brutto. A to oznacza, że miasto jest gotowe dotować operatora tego zlecenia na początek w stawką w wysokości 2,13 zł/wzkm netto. To wzrost o 21% w porównaniu do poprzedniego podejścia. Wtedy urzędnicy założyli dopłatę w wysokości 1,76 zł/wzkm netto.

Na drugą część urzędnicy przygotowali 4 247 044 zł brutto, co daje początkową kwotę dopłaty na po stawce 1,79 zł/wzkm netto. To również oznacza analogiczny wzrost stawki dotacji w porównaniu poprzednim postępowaniem. Wtedy bowiem Andrychów założył kwotę dopłaty do tego pakietu w wysokości 1,48 zł/wzkm netto.

Miasto otrzymało dziś pięć propozycji od trzech oferentów. Trzy z nich mieszczą się w szacunkach gminy, więc wygląda na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć.

Do pierwszego pakietu zgłosili się:

  • konsorcjum Bus Janiso z Andrychowa oraz pszczyńskiej firmy Traf-Line - 5 142 144,64 zł brutto, co daje 1,99 zł/wzkm netto dopłaty
  • andrychowski MK Trans - 5 940 924,39 zł brutto, co daje 2,30 zł/wzkm netto dopłaty
  • PKS Południe ze Świerklańca - 5 042 297,18 zł brutto, co daje 1,95 zł/wzkm netto dopłaty
W drugiej części mamy dwie oferty. O zadanie to walczą:
  • MK Trans - 4 334 533,11 zł brutto, co daje 1,83 zł/wzkm netto dopłaty
  • PKS Południe - 3 382 918,32 zł brutto, co daje 1,43 zł/wzkm netto dopłaty
Wszyscy oferenci zaoferowali podstawienie klimatyzowanych midibusów wyprodukowanych w 2018 lub 2019 r. Decydująca więc będzie cena, a to oznacza, że PKS Południe może powoli otwierać szampana i szykować się do prowadzenia działalności w Andrychowie przez kolejne lata. A miasto należy pochwalić- zwiększenie o nieco ponad 1/5 kwoty dopłat okazało się zbawienne.

Mała refleksja...
Pozwolimy sobie przypomnieć nasze rozważania sprzed kilku tygodni. Jesteśmy w takcie lub czekamy na kilka dużych- jak na polskie realia- i bardzo dużych przetargów na obsługę linii autobusowych. Jednak dotychczasowe wiadomości, które płyną z m.in. prowincji są mocno niepokojące. Niektórzy organizatorzy nie biorą w ogóle pod uwagę rosnących kosztów przewozów.

I tutaj ciężko to tłumaczyć tym samym co widzimy w przypadku niektórych przetargów taborowych, czyli wyceną opartą na danych sprzed 2, 3 lat. Wyjaśnijmy to obrazowo na jednym z najważniejszych elementów stawki- niektórzy wymagają zatrudniania przez operatorów personelu na umowach o pracę. Budżety bywają jednak tak wyliczone, że czasami kierowca będzie pracował na "pół-czarno" lub całkowicie na czarno... w najlepszym wypadku za minimum krajowe. A przecież koszty osobowe to tylko jeden z trzech najważniejszych elementów kosztowych usługi przewozowej. A chyba nikomu nie chodzi o to by wymagać na przewoźnikach nierealnych ofert, a potem zastanawiać się co poszło nie tak gdyż szwankuje jakość usług.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Andrychów
UM
Iveco
MMI
Traf-Line
MK Trans
Bus Janiso
PKS Południe
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....