TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Płock kończy działalność. Mobilis był długo cierpliwy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.08.2018 16:30:55
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Kolejny z PKS-ów, który w 2010 r. kupił Mobilis przechodzi do historii. Grupa podjęła niełatwą decyzję o likwidacji połączeń lokalnych obsługiwanych przez PKS Płock. Przewoźnik przestanie je obsługiwać wraz z końcem sierpnia. Nie milkną głosy krytyki pod adresem Mobilisu za tą decyzję. Jednak z drugiej strony trzeba powiedzieć wprost- gigant z Mościsk bardzo długo był cierpliwy skoro dopiero teraz się wycofuje z Płocka i okolicznych gmin.

"Informujemy, że Zarząd spółki PKS w Płocku S.A. podjął trudną i ważną decyzję o likwidacji wszystkich połączeń lokalnych na terenie swojego działania od dn. 1 września 2018 r." – czytamy na wstępie komunikatu.

"Chcemy podkreślić, ze nasze przedsiębiorstwo będzie dalej realizowało wszystkie przewozy wynikające z umów i kontraktów zawartych z jednostkami samorządowymi lub prywatnymi przedsiębiorstwami. Taki sposób kontraktacji usługi gwarantuje przychód i zabezpiecza pokrycie kosztów operacji.

Głównym powodem likwidacji połączeń lokalnych jest trudna sytuacja rynkowa spowodowana m.in. z roku na rok drastycznie malejącą liczbą Pasażerów, którzy wolą korzystać z alternatywnych środków transportu takich jak mali przewoźnicy mini-busowi lub własny samochód. W związku z tym, mimo wprowadzonych optymalizacji operacyjnych, nasz model biznesowy pozostawał długoterminowo nierentowny. Nasze starania, aby zapewnić mieszkańcom regionu dogodną siatkę połączeń, niestety nie mogą być dłużej kontynuowane ze względu na generowaną stratę. Istotny wpływ na tę decyzję ma też m.in. brak uregulowań prawnych, które zapewniałyby stabilne podstawy do inwestowania i rozwoju.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z tej decyzji i dziękujemy za wiele lat podróżowania z nami."

Dalej nie da się dokładać do interesu

Płocki PKS to kolejny, w którym Mobilis w tym roku w zasadzie zawiesza działalność przewozową. Wcześniej podobny los spotkał zależne od niego PKS-y w Ciechanowie, Ostrołęce, Mrągowie i Mińsku Mazowieckim. Trwała nierentowność połączona z dużym spadkiem przychodów oraz brakiem wyczekiwanej nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym spowodowały, że Mobilis dłużej nie mógł tolerować takiego stanu rzeczy. Co więcej gdyby na to pozwolił naraził by się na zarzuty działania na swoją szkodę.

W tym też kontekście należy przyznać jedno- Mobilis był bardzo długo cierpliwy. Uważamy, że wręcz aż za długo. Społeczne skutki decyzji podjętych przez giganta z Mościsk są oczywiście już zauważalne. Jedno jest jednak pewne- bez wsparcia samorządów, a także nieco innej formy dotowania przewozów lokalnych przez państwo możemy zapomnieć o uzdrowieniu i ucywilizowaniu tej gałęzi przewozów. Czas niestety działa tutaj na niekorzyść wszystkich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Mobilis
PKS Płock
  • Piotr Bochenko – 13.08.2018

    Nie w Mrągowie tylko w Przasnyszu. Mrągowo jeszcze funkcjonuje

  • Piotr Figiel – 13.08.2018

    Głównym adresatem krytyki powinien być marszałek Mazowsza Adam Struzik.

  • Piotr Figiel – 13.08.2018

    TransInfo.pl czekam na szczegółowy opis pomysłu Fundacja Nowe Spojrzenie powołania mazowieckiego ZTM. Bez regionalnego integratora i zarządcy transportu będą padać kolejne PKSy. To kwestia czasu.

  • Krzysztof Woźniak – 14.08.2018

    Położyć PKS Płock ….to trzeba być Mistrzem … a w ogóle Dziękujemy za kolejną Cierpliwość Mobilis :) ….może Spółka zatrudnia Pajaców , a nie menagerów, a może powyższe było wkalkulowane z zysk z "pseudoprywatyzacji"

  • Ewa Nowak Bydgoska – 05.03.2019

    Trzeba do końca wykosić polski PKS, teraz rząd będzie sponsorował miliardami złotych izraelską spółkę MOBILIS i niemiecką spółkę FLIXBUS. Za te grube miliardy można by od nowa reaktywować ogólnopolski PKS! Coś tu grubo NIE GRA!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....