Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKS Lubin przerywa przetarg na 25 autobusów na CNG

infobus
21.05.2019 12:00
0 Komentarzy

Wygląda na to, że póki co nic nie wyjdzie z zakupu 25 autobusów gazowych przez PKS Lubin. Wczoraj, 20 maja przewoźnik poinformował o anulowaniu zapytania ofertowego, które miało pomóc wyłonić dostawcę tych pojazdów.

Unia da?
Przypomnijmy, że na zakup krótkich gazowców PKS chciał pozyskać dofinansowanie unijne. Miały to być środki z dolnośląskiego RPO. Jeśli grant zostałby przyznany to przewoźnik stałby się największym i jedynym użytkownikiem na Dolnym Śląsku autobusów gazowych. Jednocześnie byłby to największy od kilku lat jednorazowy zakup nowych pojazdów przez lubiński PKS. W 2011 i 2012 r. przewoźnik wzbogacił się o 19 MAN-ów NL283 Lion's City.

Nowe autobusy – oczywiście pod warunkiem przyznania PKS dofinansowania – planowano, że pojawią się na drogach powiatu lubińskiego najprawdopodobniej w kwietniu lub maju przyszłego roku. Miały one wozić pasażerów zarówno w samym Lubinie, jak i w całym powiecie lubińskim, czyli na wszystkich trasach obsługiwanych przez Lubińskie Przewozy Pasażerskie.

Poszukiwanie dostawcy gazowych „dwunastek” PKS rozpoczął pod koniec kwietnia. Spółkę interesowały w pełni niskopodgłowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,4 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy miał umożliwiać podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy musiały być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,5 l. Nie mogły być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Miały zostać zblokowane z automatycznymi, przynajmniej pięciobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnia musiała posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Dodatkowo PKS premiował autobusy posiadające funkcję start-stop w trakcie postojów oraz układ hamowania rekuperacyjnego.

Akcja: anulowanie
Oferentów w lubińskim zapytaniu ofertowym mieliśmy poznać 28 maja. Tak się jednak nie stanie. Wczoraj dosyć nieoczekiwanie PKS anulował postępowanie. W piśmie zawierającym tą informację podano:

„Zamawiający informuje, że w związku z ogłoszonym zapytaniem ofertowym do Zamawiającego wpłynęły wnioski o zmianę treści zapytania ofertowego oraz szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie publikuje treści pytań oraz nie będzie na nie odpowiadał z powodu anulowania postępowania w dniu 20 maja 2019 r.”

Czy czeka więc nas powtórka lubińskiego przetargu wraz z korektą pewnych wymagań? W tej chwili trudno jednoznacznie o tym przesądzać.

Komentarze