TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Leżajsk obsłuży gminy spod Rzeszowa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.10.2019 14:00:03
fot. PKS Leżajsk

Zmieni się operator linii autobusowych Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa? Sprawie przyjrzała się rzeszowska redakcja Gazety Wyborczej.

Przetarg, jakiego w Polsce jeszcze nie było
Liniowy przetarg podkarpackiego związku zakłada wybór operatora tylko na rok. Jednak kontrakt jaki byłby z nim podpisany został skonstruowany w niespotykany dotychczas w Polsce sposób. Pozornie wydaje się, że będzie to klasyczna umowa netto. Pozostawienie tak sprawy jest jednak dużym uproszczeniem. Umowa zawiera bowiem elementy bardzo popularnych np. we Francji kontraktów na zarządzanie.

I tak też jest w przypadku przetargu ZG PKS. Operator ma bowiem ramowe wytyczne w zakresie konstrukcji oferty przewozowej, jednak ma w tym zakresie spore pole do manewru w zakresie możliwości optymalizacji zadań przewozowych. Nie ustrzeżono się jednak od pewnych błędów. Pisaliśmy o tym tutaj.

Związkowe zlecenie zakłada, że wybrany przez urzędników operator wykona w ciągu roku pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 4,8 mln wzkm na łącznie 39 liniach autobusowych. ZG PKS przekaże mu w formie dzierżawy łącznie 54 nowe autobusy- 39 dostarczonych, ale stojących od miesięcy Iveco Crossway'ów 10,8LE oraz 15 Autosanów SanCity 12LF, które przekazano miesiąc temu.

Dodatkowo operator będzie musiał zapewnić we własnym zakresie jeszcze 30 autobusów. Połowa z nich ma spełniać min. normę Euro 3, a reszta co najmniej Euro 4. Każdy z nich ma umożliwiać podroż min. 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 32 na miejscach siedzących. Wśród nich przynajmniej pięć musi posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a nie mniej jak 10 być przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.

Co ciekawe związek zapewni operatorowi zajezdnię, w której będzie garażował i serwisował autobusy. Od czasu przetarg w Wałbrzychu to ewenement w Polsce, który szczególnie wymaga podkreślenia. Warto tutaj dodać, że w innych krajach europejskich takie wsparcie dla operatora bywa standardem w niektórych przetargach. Bo wbrew pozorom system operatorski lub quasi-operatorski daje bardzo dużo korzyści każdej stronie kontraktu. O definiowaniu niektórych ryzyk kontraktowych nie wspominając.

Kto pojedzie pod Rzeszów?
Dwa tygodnie temu poznaliśmy jedynego oferta w przetargu. I co ciekawe nie jest nim należący do związku PKS Rzeszów. Jednak to cały czas gracz z lokalnego rynku. Mowa o PKS Leżajsk. Propozycja przewoźnika za roczne przewozy opiewa na 30 960 000 zł brutto, czyli 5,97 zł/wzkm netto dopłaty. I wcale się nie dziwimy takiej cenie zaproponowanej przez leżajski PKS.

Jednak propozycja ta ponad dwukrotnie przewyższa budżet ZG PKS. Bardzo niski dodajmy. To 13 440 000 zł brutto, czyli 2,60 zł/wzkm netto. Nie wiadomo czy przy takiej rozbieżności przetarg zostanie rozstrzygnięty. Na razie jednak trwają formalności.

Czas decyzji
"Trwa uzupełnianie brakującej dokumentacji i jej weryfikacja. Jeżeli PKS Leżajsk spełni wszystkie potrzebne warunki udziału w przetargu oraz dostarczy w określonym czasie wymagane dokumenty, ma duże szanse na pozytywne rozstrzygnięcie" – powiedział Gazecie Wyborczej Remigiusz Wzorek, przewodniczący zarządu ZG PKS.

Pozostaje jeszcze kwestia decyzji o zwiększeniu finansowania zadania. A ta ma zapaść wkrótce. Odbędzie się także spotkanie z przedstawicielami gmin zrzeszonych w ZG PKS.

Przypomnijmy, że komunalny związek tworzy dziewięć gmin spod Rzeszowa. To Boguchwała, Chmielnik, Czarna, Czudec, Głogów Małopolski, Krasne, Świlcza, Trzebownisko i Tyczyn. Gminy postanowiły zrezygnować kilka lat temu z porozumienia komunalnego z Rzeszowem w zakresie organizacji komunikacji i wzięły sprawy w swoje ręce.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZG PKS
PKS Leżajsk
Iveco
Autosan
  • Zygmunt Ryzner – 07.10.2019

    Brawo Jacek. Pozdrawiam

  • Jean Luc – 08.10.2019

    Mają niespełna 13 500 000, a PKS Leżajsk chce 31 000 000. Ciekawe jak gminy chcą znaleźć takie pieniądze 😜

  • Kazimierz Jasinski – 11.10.2019

    Przetarg rozstrzygnięty witamy PKS Leżajsk i podwykonawcę PKS Rzeszów 👍

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....