TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKS Bielsko-Biała testuje Scanię i szykuje się do gazowego przetargu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.03.2019 15:00:28
fot. Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny, facebook.com

Kolejne testy PKS Bielsko-Biała. Od dziś do 8 marca przewoźnik testuje autobus dedykowany na trasy podmiejskie. To pierwsze w Polsce testy Scanii Interlink MD CNG. Jednocześnie przewoźnik szykuje się do przetargu na 26 gazowych solówek.

Ekologiczne autobusy zasilane CNG już wkrótce mają zostać wizytówką powiatu bielskiego. Zastosowanie pojazdów na takie paliwo jest rozwiązaniem sprawdzonym w kontekście zabezpieczenia przed niszczącym działaniem zarówno smogu jak i hałasu. Gaz ziemny jako paliwo ma więc ważne miejsce w systemie ochrony środowiska. Autobus zasilany CNG przynosi znaczące ograniczenie emisji substancji szkodliwych w porównaniu z klasycznymi autobusami, sięgające średnio 85%, a w przypadku cząstek stałych niemal 100%.

Scania Interlink MD jest dostępna także m.in. z silnikiem CNG (o mocach 280 lub 320 KM z odpowiednio 1350 lub 1500 Nm momentu obrotowego). Wersja MD może pełnić funkcję wyjątkowego uniwersalnego autobus – od regularnych połączeń po okazjonalne przejazdy międzymiastowe. Można podnieść jego poziom dokładając toaletę i turystyczne fotele. Bezpieczeństwo i komfort kierowcy zapewniają takie funkcje, jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat adaptacyjny ACC, układ monitorowania ciśnienia w oponach TPM, asystent pasa ruchu LDW i reflektory ksenonowe.

Podstawowe wymiary pojazdu, który zadebiutował w Polsce są następujące: długość 12920 mm, szerokość 2550 mm i wysokość 3400 mm. Jego pojemność pasażerska to 53+1 przy układzie drzwi 1-1-0 lub 1-2-0. W układzie napędowym mamy silnik Scania OC9 o mocy 320 KM Euro 6, który współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania GRS875R Opticruise.

Zakupy tuż tuż
PKS dokona zakupu nowego taboru. Pierwsze kroki zostały już podjęte. Do końca 2019 roku na terenie bazy PKS przy ul. Legionów w Bielsku- Białej ma powstać stacja tankowania CNG.

Natomiast na drugą połowę kwietnia planowane jest ogłoszenie przetargu na zakup 26 autobusów gazowych. Będą to pojazdy klasy MAXI oferujące możliwość przewożenia min. 80 osób, w tym min. 30 na miejscach siedzących. Pojazdy z niską podłogą, bez stopni, pomiędzy drzwiami przednimi (początek drzwi), a środkowymi (koniec drzwi), wyposażone będą w drzwi pasażerskie w układzie 2-2-0 lub 2-2-1.

Dostawy będą rozłożone na dwie transze. Połowa autobusów przyjedzie to Bielska-Białej w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy. Pozostałe pojawią się w ciągu 15 miesięcy od zawarcia kontraktu.

Oferty będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cena będzie miała 85% wagi. Z kolei 10% punktów będzie do zgarnięcia za autobusy, które zużywają jak najmniej gazu w warunkach testu SORT-2. Pozostałe 5% z kolei przeznaczono na ocenę pojemności skokowej silników.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKS Bielsko-Biała
Scania
CNG
test
  • Ryszard Pfeifer – 01.03.2019

    Pięknie! Powiat Beskidzki , za utrzymanie PTZ , i zostawienie logo PKS !

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....