Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP Intercity z 3 partnerami autobusowymi

infobus
06.10.2015 10:23
0 Komentarzy

Narodowyprzewoźnik kolejowy wybrał trzy firmy, z którymi zawrze dwuletnią umowę ramowąna wykonywanie przewozów autobusowych w ramach komunikacji zastępczej naterenie całego kraju. Wartość zamówień, które obejmuje kontrakt to 8 mln złnetto.

PKPIntercity postępowanie zmierzające do zawarcia umów ramowych zdecydowało sięprzeprowadzić w trybie przetargu ograniczonego. Aby przejść etap kwalifikacjitrzeba było spełnić dwa kluczowe warunki. Pierwszy z nich odnosił się dowymaganego doświadczenia. PKP IC oczekiwało od zainteresowanych przewoźników,aby w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków odopuszczenie do udziału w postępowaniu przedstawili referencje poświadczającewykonanie lub wykonywanie usługi przewozu autobusowego o wartości nie mniejszejniż 1 mln zł netto.

Drugi z warunków odnosił się dopotencjału technicznego wykonawców. Spółka kolejowa oczekiwała, że oferenciwykażą się posiadaniem lub dysponowaniem w przyszłości przynajmniej 20autokarami z układem drzwi 1-1-0, które byłyby wyprodukowane nie wcześniej niżw 2005 roku. Przynajmniej dwa pojazdy z tej puli miały umożliwiać podróż osobomna wózkach inwalidzkich. Ponadto PKP IC żądało, by autobusy umożliwiały przewózco najmniej 48 pasażerów na miejscach siedzących, były wyposażone w klimatyzację,układ wentylacji naturalnej oraz toalety w systemie zamkniętym.

W toku kwalifikacji do składaniawiążących ofert zaproszono pięciu oferentów. Pierwszym z nich „Omega SmakPodróży” z Ochodza. Kolejną firmą, którą zakwalifikowano do drugiego etapuprzetargu został FUH Mariusz Franków z Birczy. Trzeci oferent to znanawarszawska spółka Europa Express City. Czwarte zaproszenie przesłano firmie UsługiTransportowe „Bujakbus” z Trzęsówki. Ostatnim oferentem w drugimetapie zostało Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowe w Bydgoszczy. PKPIntercity miało dokonać wybory partnerów w oparciu o dwa kryteria. Cenieprzyznano wagę 90%, pozostałe punkty można było wywalczyć za normę emisjispalin pojazdów, którymi miałyby być świadczone przewozy.

Po przeanalizowaniu przesłanych propozycjiza wiążące uznano trzy ostatnie tj. Europa Express City, „Bujakbus”oraz PKS Bydgoszcz. I to z tymi przewoźnikami spółka kolejowa podpiszedwuletnie umowy ramowe, których łączna wartość to 8 mln zł netto.

Oferty „Omega Smak Podróży”oraz FUH Franków wykluczono z postępowania z powodu niespełnienia warunków udziału.

O zwycięzcach przetargu nie trzeba siędużo rozpisywać. To firmy transportowe, które m.in. już mają pewnedoświadczenie w kooperacji z przewoźnikami kolejowymi oraz rozpoznawalne markiw ich macierzystych rejonach działalności. „Ramówki”, które podpiszez nimi PKP Intercity z pewnością będą ważną referencją w dosyć rozbudowanymportfolio usług każdego z wymienionych przewoźników. Natomiast dla kolejowej spółki to dobry instrument, którzy pozwoli efektywnie planować w sytuacjach awaryjnych oraz zamknięć torowych zastępowanie wybranych pociągów komunikacją autobusową.

Komentarze