TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Tychy wybrał. 20 x MAXI CNG od Autosana!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.07.2019 17:00:58
PKM Tychy wybrał. 20 x MAXI CNG od Autosana!

Gdzieś to czuliśmy, ale mimo wszystko mamy zaskoczenie w Tychach. To Autosan wygrywa przetarg na dostawę 20 autobusów klasy MAXI na CNG dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Zwycięstwo to bez wątpienia ważne i co ciekawe również w punktacji wypadło to arcyciekawie.

Przypomnijmy, że póki co z "dużego" dwuczęściowego przetargu na łącznie 43 nowe autobusy na sprężony gaz ziemny tyskiemu PKM udało się wyłonić dostawcę 23 przegubowców. Dostarczy je MAN na mocy podpisanej 13 maja umowy.

Konieczne natomiast było unieważnienie zadania na dostawę gazowych "dwunastek". SOR odwołał się od wyboru Scanii, a Krajowa Izba Odwoławcza podzieliła zastrzeżenia czeskiego producenta dotyczące nieprawidłowego przeprowadzania otwarcia ofert. PKM błyskawicznie wykonał wyrok i 24 kwietnia oficjalnie unieważnił przetarg.

Reset
Na nowe postępowanie nie musieliśmy długo czekać. Zostało ono ogłoszone 30 kwietnia. Wymagania tyskiego przewoźnika pozostały z grubsza bez zmian. Dalej interesowało go 20 autobusów klasy MAXI z napędem na sprężony gaz ziemny i z całkowicie z niską podłogą. Muszą to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,9 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy lub cztery wejścia w układzie 2-2-2, 2-2-2-2 lub 1-2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Dodatkowo muszą być one przystosowane do tankowania biogazem. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,65 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej sześć okien przesuwnych.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu oraz przyzwoitego systemu informacji pasażerskiej. Część autobusów będzie miała system zliczania potoków pasażerskich.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Tychów w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Dalej będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Otwarcie? Rewelacja!
Do 10 czerwca PKM czekał na oferty. Na zakupy spółka przygotowała tyle samo co w poprzednim przetargu. To 22 836 947,69 PLN brutto, co daje wycenę jednostkową na poziomie 928 331,21 PLN netto. Było to stanowczo za mało, ale PKM mógł mieć powody do zadowolenia. Otrzymał bowiem tańsze oferty w porównaniu z poprzednim podejściem.

Najtańszą ofertę znów przedstawił SOR. Jego propozycja opiewała na 23 939 736 PLN brutto. Dało to średnią cenę za jednego NBG12 w wysokości 973 160 PLN netto. To oznaczało spadek ceny z pierwszego podejścia, która wtedy wynosiła 981 860 PLN netto.

Druga pod względem ceny była Scania. 20 Citywide'ów 12LF CNG wyceniono na 24 723 000 PLN brutto. A to dało średnio 1 005 000 PLN netto za gazową Scanię. Tutaj zjazd cenowy nastąpił z 1 021 720 PLN netto.

Ostatnim oferentem okazał się Autosan. Propozycja producenta "bocianów" opiewała na 24 772 569 PLN netto. Cena jednostkowa gazowego SanCity 12LF spadła więc z 1 042 815 PLN netto do 1 007 015 PLN netto.

Jak więc widać PKM mógł być zadowolony. Ceny w końcu spadły w porównaniu z poprzednim podejściem. Intrygującym było jednak rozstrzygnięcie. W tej rozgrywce wszystko bowiem było możliwe, jednak ze wskazaniem na Autosana lub Scanię.

Finał? Mimo wszystko zaskoczenie
I dziś, 25 lipca okazało się, że to właśnie producent "bocianów" był górą. SOR-a pokonał dzięki pojemności silnika. Natomiast Scanię przeskoczył dzięki niższemu zużyciu gazu w SORT2. Finał tego taki, że Autosan zdobył w końcowej ocenie 99,88 pkt, Warto tu podkreślić, że producent z Sanoka chyba poprawił swój SORT2 w porównaniu z pierwszy podejściem do Tychów. Scania natomiast uzyskała 99,11 pkt (za pewne bez zmian w SORT2), a SOR nawet nie został wypunktowany. Z informacji o wyborze wynika, że oferta została odrzucona. A skoro odrzucenie to należy przypuszczać niezgodność z SIWZ. Ale to jeszcze nie jest do końca pewne. Gra słów PZP.

Tak czy inaczej- zaskoczenie, zaskoczyło i to podwójnie. Ten lapsus dobrze oddaję całą sytuację. Autosan i Scania podeszły do tyskiego przetargu bardzo honorowo. Tak w końcu należy tłumaczyć iście rewelacyjne ceny za gazowe "dwunastki". Dla Autosana to jednak niesamowicie dobra wiadomość, gdyż wreszcie po kilku miesiącach przerwy ma prawie w kieszeni naprawdę budujący kontrakt.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKM Tychy
Scania
SOR
Autosan
CNG
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....