TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Świerklaniec zostaje na 168, częściowo na 820
Konrad Bek - Opublikowano: 24.12.2015 12:40:43 4 komentarze
fot. Konrad Bek

18 grudnia Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosił wyniki przetargów na ośmioletnią obsługę trzech linii autobusowych. Mowa o linii nr 168 łączącej Katowice z Piekarami Śląskimi, pospiesznej 820, która zapewnia komunikację między Katowicami i Tarnowskimi Górami, a także  katowickiej 937 kursującej między Brynowem i Zarzeczem.

Przypomnijmy, że zamawiający po raz pierwszy wymagał od wykonawcy wdrożenia 8  przegubowych pojazdów w przypadku linii 820, 5 pojazdów klasy maxi na 168 oraz dwóch minibusów do obsługi 937. Każdy z nich ma być wyprodukowany w 2015 roku i spełniać normę czystości emisji spalin EURO6.

Zadanie minibusowe wygrał sosnowiecki INTRANS, który za wykonanie 1 236 000 wzkm wycenił swoje usługi na 3 573 784,80 zł brutto. Daje to stawkę 2,83 zł/wzkm. Minibusy tego przewoźnika wyjadą na linie już 1 stycznia 2016 r.

Kolejny kontrakt, tym razem na 168 wygrał świerklaniecki przewoźnik- Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Międzygminna sp. z o.o. Ośmioletnie świadczenie usług na tej linii wyceniono na 10 973 491,20 zł brutto, co po przeliczeniu na jeden wozokilometr daje jednostkową stawkę 4,84 zł.

Ostatnie długoletnie zadanie przewidziane na ten rok to pospieszną linia 820. Ten przetarg wygrało konsorcjum dwóch, do tej pory konkurujących ze sobą firm. Mowa o przedsiębiorstwie Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec oraz PKM Świerklaniec. Liderem jest pierwszy z przewoźników. Konsorcjum zdobyło kontrakt dzięki zaoferowaniu stawki  6,34 zł/wzkm. Daje to kwotę 50 716 800  zł za wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze 8 mln wzkm. We wcześniejszych artykułach wspominaliśmy o warunkach tego przetargu.

Jakie autobusy zobaczymy po nowym roku na tych liniach?

Można przypuszczać, że zakupione we wrześniu przez PKM Świerklaniec pięć Solarisów Urbino 12 pojawią się na linii 168. Pojazdy wyposażone są w silnik DAF MX-11, który spełnia normę emisji spalin EURO6.

Pospieszne 820 kryje za sobą wiele tajemnic. Jej dotychczasowy operator, czyli świerklaniecki PKM  odwołując się od warunków zamówienia chciał, by do specyfikacji wprowadzić wymóg aby dopiero po czterech latach od rozpoczęcia obsługi wprowadzić nowe autobusy. Wobec tego jakich autobusów można się spodziewać na tej linii? Pytanie to wydaje się zasadne w kontekście dotychczasowych doświadczeń Pawelca m.in. w zakresie eksploatacji pojazdów marki MAZ. Odpowiedź na nie poznamy najpóźniej 23 stycznia. Tego dnia konsorcjum rozpocznie obsługę 820 na nowych zasadach.

Na minibusowej 937, tabor raczej pozostanie zbliżony do obecnie kursującego. Wraz z początkiem roku sosnowiecki INTRANS uświadomi pasażerów tej linii, co przygotował z myślą o nich. Obecnie można na tej linii spotkać minibusy przerobione z dostawczych pojazdów typu Mercedes Sprinter.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KZK GOP
PKM Świerklaniec
UT Pawelec
INNTRANS
  • olaf – 28.12.2015

    zacznie się era przegubowych mazów na 820 tragedia

  • adi – 05.01.2016

    Może na 820 bedzie terz jeszcze lepiej

  • adi – 25.01.2016

    Tylko od kiedy

  • adi – 05.03.2016

    Jadą solarki super

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....