TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Katowice z kompletem elektrycznych Solarisów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2019 17:30:57
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Katowicki PKM jest już w posiadaniu pięciu elektrycznych Nowych Urbino 18 od Solarisa. To oznacza finał pierwszego zamówienia przewoźnika na bateryjne autobusy. Teraz spółka czeka już tylko na elektryczne Ursusy CS12LFE.

Łącznie katowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej dysponuje pięcioma bateryjnymi Nowymi Urbino 18. Stolica Śląska będzie więc już czwartym z kolei polskim miastem, po którym poruszają się przegubowe elektrobusy. Katowickie zlecenie na pięć takich maszyn opiewało 16 291 350 PLN brutto, co dało cenę jednostkową pojazdu w wysokości 2 649 000 PLN netto.

Za napęd pojazdu odpowiada centralnie zabudowany silnik trakcyjny TSA TMF 35-44-4 o mocy 240 kW. W "elektryku" zastosowano sterowanie warszawskiego Medcomu. Z kolei energia magazynowana jest w czterech bateriach typu Solaris High Power o łącznej pojemności 116 kWh. Ładowanie może odbywać się klasycznie poprzez wtyczkę plug-in dostarczoną wraz z autobusem ładowarką o mocy 80 kW, a także szybko przez pantograf.

W autobusach standardowo już zamontowane jest dodatkowe oświetlenie z zewnątrz w drugich i trzecich drzwiach. Dodatkowo podczas podróży będzie można podładować smartphone lub inne urządzenia elektroniczne, dzięki wyposażeniu autobusów w 10 szt. ładowarek USB, dodatkowo jedna dla kierowcy. Wymiana pasażerów odbywać się będzie dzięki czterem parom dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2-2. Na pokładzie pomieści 130 pasażerów, z czego 41 osób znajdzie miejsca siedzące, 14 z nich dostępnych jest bezpośrednio z niskiej podłogi.

Za chłodzenie w najnowszych Solarisach w Katowicach odpowiada klimatyzacja firmy Konvekta o mocy chłodniczej 40 kW oraz 10 okien przesuwnych. Kierowca z kolei będzie miał dostęp do pulpitu VDO plus, znanego już z montażu w gdyńskich trolejbusach. Za odpowiednie działanie systemu informacji pasażerskiej odpowiadać będzie najnowszy autokomputer mieleckiego R&G Plus typu SRG6000-P.

Co jeszcze nowego dla PKM?
Przegubowe Solarisy to nie jedyne elektrobusy, którymi będzie operował katowicki PKM. Przewoźnik czeka także na pięć elektrycznych Ursusów CS12LFE. Teoretycznie powinny one lada dzień zacząć przyjeżdżać do Katowic.

Spółka stawia także na autobusy z silnikami diesla. 22 stycznia PKM zamówił u Solarisa za nieco ponad 28 mln PLN brutto 25 Nowych Urbino 12 z dużymi silnikami. Całkiem możliwe, że pasażerowie będą mogli z nich skorzystać jeszcze w tym roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKM Katowice
Solaris
elektrobus
  • Wojciech Liberda – 21.02.2019

    Pasażerowie będą mogli skorzystać z dużych silników czy autobusów? Bo ostatnie zadanie fajnie zabrzmiało. A kiedy będzie ładowarka do pantografów?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....