TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKM Gdynia bez ofert. Hybryd nie będzie?
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.08.2015 10:00:44 8 komentarzy
PKM drugi raz ma kłopot z brakiem ofert na autobusy hybrydowe.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni miało otworzyć wczoraj oferty w przetargu na dostawę 10 krótkich hybryd gazowych. Tak się jednak nie stało. Powód jest taki sam jak za pierwszym razem- brak zainteresowania potencjalnych oferentów. Co zatem będzie z grantem z programu GAZELA, który przyznano miastu? Udzielenie jednoznacznej odpowiedzi jest kwestią otwartą. Nie da się jednak ukryć, że taki obrót spraw nie jest zbyt wygodny dla Gdyni oraz największej spółki transportowej miasta.

O drugim podejściu przewoźnika oraz miasta do hybrydowego zamówienia pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że w porównaniu z pierwszym przetargiem zamawiający dopuścił hybrydy szeregowe. Poprzednio celowano tylko w pojazdy z napędem równoległym. Najkorzystniejsza oferta miała zostać wybrana w oparciu o kryterium cenowe (85% punktów) oraz warunki gwarancji (15%).

W aktualnym przetargu spółka dalej twardo obstawała za koniecznością przedłożenia do oferty testu SORT2. Wymóg ten umożliwiał start w postępowaniu tylko tym producentom, którzy mieli już homologację na gazową hybrydę klasy maxi. TATA i Castrosua jak wiadomo w ogóle nie wykazały zainteresowania polską edycją programu GAZELA. W efekcie jedynymi firmami, które teoretycznie mogły wykonać gdyńskie zamówienie były warszawski Lider Trading (dostawca hybryd dla MPK Częstochowa) oraz Solaris, który swego czasu deklarował gotowość opracowania konstrukcji odpowiadających warunkom programu.

13 sierpnia skierowano do PKM wniosek o wydłużenie terminu składania ofert na jakikolwiek dzień przypadający po 30 września. Wnioskodawca argumentował to faktem, iż spółka określając w warunkach zamówienia obowiązek przedłożenia testu SORT2 nie dała oferentom wystarczająco czasu na uzyskanie dokumentu. Podkreślono, że ze względu na okres urlopowy nie można szybko przeprowadzić badań, które umożliwiałyby uzyskanie wspomnianego dokumentu. Zamawiający nie uwzględnił wniosku. W efekcie nie powinno być zaskoczeniem, że drugi raz nikt nie wyraził gotowości dostarczenia 10 solowych hybryd dla Gdyni. 

Nie jest tajemnicą, że gdyńskie spółki transportowe należące do miasta preferują sprawdzone rozwiązania i są konsekwentnie przywiązane do swoich wymagań. W tym wypadku jednak nie da się ukryć, że można było wykazać się większą otwartością z uwagi na specyficzny przedmiot zamówienia. Jak w takim razie potoczą się losy gdyńskiego projektu w ramach GAZELI? Czas pokaże. Nie jest tajemnicą, że na 14 mln zł, które przyznano miastu w formie grantu cały czas jest grono chętnych. Na razie można oczekiwać jedynie formalności w postaci oficjalnego unieważnienia przetargu.

Castrosua

Czytaj więcej: http://infobus.pl/hybrydowa-powtorka-w-gdyni_more_74811.html

Castrosua

Czytaj więcej: http://infobus.pl/hybrydowa-powtorka-w-gdyni_more_74811.html

Castrosua

Czytaj więcej: http://infobus.pl/hybrydowa-powtorka-w-gdyni_more_74811.html
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKM Gdynia
Gazela
  • ask – 19.08.2015

    Oj faktem jest to że sa inne miasta które skorzystają Radom przegrał z Gdynią teraz ma szanse odwdzieczyć sie dumnej Gdyni

  • Luqas – 19.08.2015

    Wygląda jakby Gdynia celowo nie chciała aby ten przetarg doszedł do skutku.

  • bolo – 19.08.2015

    taki madry solbus co on to nie robi tak wyprodukowali im hybrydy jak dla tarnowa lng

  • alojz – 19.08.2015

    też bym nie chciał stolcbusa prototypowego którego dostawca nie wiadomo pod jaką firmą będzie funkcjonował za rok czy 2 lata.... i zostałby PKM z ręką w nocniku z naprawami gwarancyjnymi bez pokrycia producenta..... to nie jest zwykły autobus z silnikiem diesla, tylko trochę bardziej skomplikowany pojazd ...w tej sytuacji gratulacje dla PKM-u że nie dopuścił żadnego prototypowego chłamu ...nawet za cenę utraty projektu...10 autobusów przewoźnika nie zbawi, a problemów z tego może być cała masa....

  • POlak – 19.08.2015

    a co z częstochową i ich stolcbusami z silnikami tedom :)

  • SORT – 19.08.2015

    Dobrze, że wykonawcy wypięli się na PKM. Jest to dla nich największy zysk. Nawet gdyby uporali się z SORT'em to i tak nie było pewności, że wygrają przetarg. I co ??? ...zostaliby z ręką w nocniku. Teraz to PKM został z ręką w nocniku i życzę im, żeby tak było za każdym razem a pieniądze z GAZELI ...przeszły im koło nosa. /Chytry 2 razy traci/.

  • tarnów – 19.08.2015

    Alojz dobrze znasz temat i masz rację. Szkoda że art. Sponsorowany

  • wujek samo dobro – 20.08.2015

    Brawo Profesor! ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....