TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PKA Gdynia testuje pierwszy raz elektrobus
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.08.2019 13:00:06
fot. PKA Gdynia

Można powiedzieć, że to taki transfer klubowy. Po okresie testów elektrycznego Solarisa w gdyńskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej elektrobus przeniósł się do sąsiada. Od tygodnia testuje go Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej. Zaskoczenie? Nie do końca.

Autobus Solaris 12 electric, który na czas testów w PKA dostał numer boczny 5000, będzie testowany na wszystkich liniach obsługiwanych przez spółkę, ze szczególnym uwzględnieniem tych przebiegających przez centrum Gdyni.

Celem testów jest sprawdzenie jak autobus z napędem elektrycznym zachowuje się na trasach o różnych długościach, z różnym ukształtowaniem terenu, o różnym natężeniem ruchu. Elektryczny Solaris Urbino 12, który przyjechał do PKA na testy będzie ładowany za pomocą ładowarki wbudowanej (on board charger). Kierowcy PKA będą mogli porównać jak autobus sprawuje się w warunkach ruchu ulicznego i porównać prowadzenie pojazdu do jazdy posiadanymi przez spółkę autobusami, których znakomita większość to Solarisy w różnych wersjach.

Pojazd jest w pełni klimatyzowany i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Testowany w PKA nU12e umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Zastosowano siedzenia typu Ster 8MU UltraLight. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Solaris zastosował płaty drzwiowe firmy BODE.

Elektrobus wyposażono w baterie Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Sercem napędu jest oś elektryczna ZF AVE130. Składa się ona z dwóch silników trakcyjnych, które zabudowano w piastach kół. Każdy z nich osiąga moc 125 kW. Całością steruje napęd impulsowy warszawskiego Medcomu.

Jest to pierwszy z planowanych w najbliższym czasie testów autobusów elektrycznych, które się odbędą w Gdyni. A czemu Solaris powędrował z PKT do PKA? Odpowiedź jest bardzo prosta. PKA w planach miasta również ma mieć w swojej flocie elektrobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKA Gdynia
Solaris
elektrobus test
  • Nowak Kamil – 07.08.2019

    Czy może mi ktoś wyjaśnić jedną rzecz? Jak projektowane były stare autobusy, że wg producenta w takim citaro (12 metrowym) wejdzie ponad 100 pasażerów a do nowych pojazdów (np. Tego solarisa) 65-70? A do przegubów tyle ile w starych solówkach?

  • Michał Paweł Łukasz – 07.08.2019

    autobus nie jest klimatyzowany, klima jest wyłączona ponieważ autobus nie chce jeździć przy jej działaniu. Dłuższy czas w PKT przesiedział na bazie celem naprawy tego, nie udało się i jeździ bez klimy, a dni są akurat teraz bardzo gorące, a same testy dzięki temu mało miarodajne. A wystarczyło doładowywać go z sieci trolejbusowej poprzez pałki trolejbusowe :)

  • Maciej Sylwanowicz – 07.08.2019

    Pierwszy... byc moze nie ostatni...;))

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....