Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pilzno testuje trolejbus Ekova

infobus
14.04.2020 15:00
0 Komentarzy

Pilzno zawsze było naturalnym bastionem trolejbusów z marką Škoda. Trolejbus akumulatorowy EKOVA ELECTRIC jest wyjątkowy dla firm transportu miejskiego w Pilźnie.

Po udanej próbnej eksploatacji linii trolejbusowej do Radčic, Křimic i Malesic, przedsiębiorstwa transportu miejskiego w Pilźnie (PMDP) wypożyczyły do ​​testów trolejbus bateryjny od EKOVY ELECTRIC z Ostrawy. Trolejbusy akumulatorowe są sposobem dla PMDP i miasta Pilzno na opracowanie ekologicznej trakcji elektrycznej bez potrzeby budowania nowej infrastruktury.

„Chcemy efektywnie i ekonomicznie rozwijać przyjazny środowisku miejski transport publiczny. Oczywiście, główną korzyścią będzie zwiększenie udziału transportu bezemisyjnego, poprawa środowiska w mieście Pilzno, a zwłaszcza na obszarach mieszkalnych. Trolejbusy stanowią również najcichszy środek transportu, jaki prowadzimy”– mówi Roman Zarzycky, zastępca burmistrza i prezes PMDP

Wypożyczony trolejbus działa z powodzeniem na linii 19 łączącej wschodnią i zachodnią część Pilzna. Na szlaku od Cmentarza Centralnego przez centrum do Křimic i Malesic PMDP od ubiegłej jesieni testuje rozmieszczenie trolejbusów akumulatorowych, dzięki czemu trakcję elektryczną można rozbudować nawet bez potrzeby budowania nowej infrastruktury.

„Pilzno zawsze było naturalnym bastionem trolejbusów z marką Škoda. Możliwość pożyczenia nowoczesnego trolejbusu wyprodukowanego całkowicie gdzie indziej z „DNA” spoza Pilzna jest dla nas wyjątkowa” – mówi Jiří Ptáček, dyrektor generalny PMDP, i dodaje: „Ciekawe będzie dla nas doświadczenie kierowcy pasażerowie z jazdy. Zamierzamy w pełni wykorzystać kombinację obu trybów, tj. Jazdę na wózku i akumulator „.

Na pierwszy rzut oka pożyczony trolejbus różni się nie tylko ostrawskim kolorem niebieskim, ale także nadwoziem. Nie pochodzi z bieżącej produkcji seryjnej producentów autobusów Solaris, SOR lub Iveco, ale został stworzony w czeskiej fabryce EKOVA. Różni się także pod względem elektrycznym – producentem sprzętu elektrycznego jest praska firma Cegelec.

Test przeprowadzony na linii 19 jest wyjątkowy dla PMDP pod względem technicznym i operacyjnym. PMDP udało się już opuścić cały sezon zimowy, a kolejnym wyzwaniem będzie z pewnością sezon letni, kiedy klimatyzacja będzie bardziej wymagająca dla akumulatorów samochodowych.

„Priorytetem PMDP i miasta Pilzno jest elektryfikacja miejskiego transportu publicznego na północne przedmieścia. Możliwe jest również stosowanie trolejbusów akumulatorowych na liniach 27 i 33. Inwestowanie w linie trolejbusowe nie będzie możliwe, ale nie musimy rozwiązywać skomplikowanego okablowania tramwajowego przez historyczne centrum i mosty. Czeski rząd i strategie europejskie chcą wspierać takie projekty w nadchodzących latach, musimy być przygotowani. Wybraliśmy również inne linie autobusowe, które już dziś działają pod liniami tramwajowymi,” – dodaje Ptáček.

Pożyczony trolejbus planuje używać PMDP przez co najmniej miesiąc, aby porównać właściwości jezdne z pojazdami z floty.

Komentarze