TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pilzno testuje trolejbus Ekova
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.04.2020 17:00:39
fot PMPD

Pilzno zawsze było naturalnym bastionem trolejbusów z marką Škoda. Trolejbus akumulatorowy EKOVA ELECTRIC jest wyjątkowy dla firm transportu miejskiego w Pilźnie.

Po udanej próbnej eksploatacji linii trolejbusowej do Radčic, Křimic i Malesic, przedsiębiorstwa transportu miejskiego w Pilźnie (PMDP) wypożyczyły do ​​testów trolejbus bateryjny od EKOVY ELECTRIC z Ostrawy. Trolejbusy akumulatorowe są sposobem dla PMDP i miasta Pilzno na opracowanie ekologicznej trakcji elektrycznej bez potrzeby budowania nowej infrastruktury.

"Chcemy efektywnie i ekonomicznie rozwijać przyjazny środowisku miejski transport publiczny. Oczywiście, główną korzyścią będzie zwiększenie udziału transportu bezemisyjnego, poprawa środowiska w mieście Pilzno, a zwłaszcza na obszarach mieszkalnych. Trolejbusy stanowią również najcichszy środek transportu, jaki prowadzimy"- mówi Roman Zarzycky, zastępca burmistrza i prezes PMDP

Wypożyczony trolejbus działa z powodzeniem na linii 19 łączącej wschodnią i zachodnią część Pilzna. Na szlaku od Cmentarza Centralnego przez centrum do Křimic i Malesic PMDP od ubiegłej jesieni testuje rozmieszczenie trolejbusów akumulatorowych, dzięki czemu trakcję elektryczną można rozbudować nawet bez potrzeby budowania nowej infrastruktury.

"Pilzno zawsze było naturalnym bastionem trolejbusów z marką Škoda. Możliwość pożyczenia nowoczesnego trolejbusu wyprodukowanego całkowicie gdzie indziej z "DNA" spoza Pilzna jest dla nas wyjątkowa" - mówi Jiří Ptáček, dyrektor generalny PMDP, i dodaje: "Ciekawe będzie dla nas doświadczenie kierowcy pasażerowie z jazdy. Zamierzamy w pełni wykorzystać kombinację obu trybów, tj. Jazdę na wózku i akumulator ".

Na pierwszy rzut oka pożyczony trolejbus różni się nie tylko ostrawskim kolorem niebieskim, ale także nadwoziem. Nie pochodzi z bieżącej produkcji seryjnej producentów autobusów Solaris, SOR lub Iveco, ale został stworzony w czeskiej fabryce EKOVA. Różni się także pod względem elektrycznym - producentem sprzętu elektrycznego jest praska firma Cegelec.

Test przeprowadzony na linii 19 jest wyjątkowy dla PMDP pod względem technicznym i operacyjnym. PMDP udało się już opuścić cały sezon zimowy, a kolejnym wyzwaniem będzie z pewnością sezon letni, kiedy klimatyzacja będzie bardziej wymagająca dla akumulatorów samochodowych.

"Priorytetem PMDP i miasta Pilzno jest elektryfikacja miejskiego transportu publicznego na północne przedmieścia. Możliwe jest również stosowanie trolejbusów akumulatorowych na liniach 27 i 33. Inwestowanie w linie trolejbusowe nie będzie możliwe, ale nie musimy rozwiązywać skomplikowanego okablowania tramwajowego przez historyczne centrum i mosty. Czeski rząd i strategie europejskie chcą wspierać takie projekty w nadchodzących latach, musimy być przygotowani. Wybraliśmy również inne linie autobusowe, które już dziś działają pod liniami tramwajowymi," - dodaje Ptáček.

Pożyczony trolejbus planuje używać PMDP przez co najmniej miesiąc, aby porównać właściwości jezdne z pojazdami z floty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
trolejbus
Czechy
Pilzno
PMPD
Ekova

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....