Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piętrowy autokar Volvo dla Europy. Nadchodzi 9700 DD! [FILM]

infobus
09.11.2019 08:00
0 Komentarzy

Szwedzki koncern od marca 2018 roku produkuje dwupokładowe autobusyw Meksyku. Teraz Volvo chce zaoferować turystyczne piętra także w Europie.

To spore zaskoczenie, ale z drugiej strony jest toracjonalna decyzja. Biorąc pod uwagę najnowszą politykę np. FlixBusa, producenciautokarów specjalnie nie mają specjalnie wyjścia i muszą „iść w piętra”, które sąpo prostu bardziej wydajne w transporcie zarówno międzymiastowym, jak iturystycznym. Szwedzka firma już ogłosiła wprowadzenie nowego autokaru do swojejoferty – i to już od pierwszej połowy 2020 roku – wyświetlając kilka tajemniczychzdjęć.

Jego Wysokość 9700 DD

Nienajlepsza informacja dla nas jest taka, że piętrowe Volvo9700 DD nie będzie produkowane we Wrocławiu. Przynajmniej nie od razu. Volvo chceuruchomić produkcję piętra w zakładach Carrus Delta Oy w Finlandii. To teżpokazuje, jaki kierunek chce obrać firma przy sprzedaży 9700 DD, czyli głównie rynkiEuropy Północnej.

Skandynawski kierunek widać też w wysokości pojazdu – ma onmieć aż 4,2 m wysokości (czyli identycznie jak Volvo 9800DD w Meksyku), cooczywiście wpłynie pozytywnie na komfort pasażerów, ale oznacza tez mnóstwo legislacyjnychproblemów w krajach na ternie Unii Europejskiej. Zobaczcie jak meksykańskawersja piętrowego Volvo radzi siebie na drogach Ameryki Południowej:

{https://www.youtube.com/watch?v=VYedkqJg2KY}

Na Północ

Pod maskę dwupokładowego autokaru znajdzie się silnik VolvoD11K460 o pojemności 11 litrów i mocy 460 KM z certyfikatem zgodności zbiodieslem B100 i Hvo. Dalsze informacje zostaną podane podczas premiery (byćmoże podczas IAA w Hanowerze). Podobno jednak już na ten wyjątkowy autokar wpłynęłypierwsze zamówienia.

-„Wraz z wprowadzeniem nowego Volvo 9700 DD ponowniepodniesiemy poziom naszej oferty i będziemy mogli zaoferować pełną gamęautobusów turystycznych, które pozwolą klientom szeroki wybór. Nawet dziś,przed premierą, odnotowaliśmy znaczny popyt na Volvo 9700 DD od naszychklientów, co pokazuje, jak atrakcyjny jest ten nowy model na rynku „-powiedział Niklas Orre, wiceprezes ds. sprzedaży autobusów w Business RegionEurope w Volvo Buses.

Jak w Meksyku

Głównym elementem przemawiającym na korzyść tego typukonstrukcji to zdecydowanie większa pojemność pasażerska. Dwupiętrowa, meksykańskawersja Volvo 8900 DD ma 15 m długości, 4,2 m wysokości i 2,60 m szerokości, i oferujeo 40 procent więcej foteli w porównaniu do jednopokładowego 9800 o pojemnoścido 63 pasażerów. Autokar opracowany został w celu osiągnięcia wysokiejwydajności operacyjnej, oferując jednocześnie najlepsze wrażenia z podróży.Oferuje on wewnętrzną wysokość 1,80 m na obu pokładach, a także bagażniki odużej pojemności. Jak podkreśla Volvo, jest to jedyny autokar napołudniowoamerykańskim rynku oferujący rampę dla wózków inwalidzkich.

Meksykański wzór dla 9700DD wyposażony jest w zaawansowanesystemy bezpieczeństwa, takie jak: elektronicznie sterowane hamulce tarczoweVolvo (EBS), elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), system AdaptiveCruise Control (ACC), funkcję utrzymania pasa ruchu i system ostrzegania okolizji z funkcją hamulca awaryjnego. Schody na drugie piętro są skierowane doprzodu, aby zmniejszyć ryzyko wypadków w przypadku hamowania awaryjnego.

Więcej o meksykańskim piętrze – pierwowzorze Volvo 9700DD pisaliśmyw InfoBusie TUTAJ

Komentarze