TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy test elektrobusa Rafako. Toruń!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.12.2019 17:00:11
fot. MZK Toruń

Przez najbliższe dwa tygodnie, Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu będzie testował autobus elektryczny firmy Rafako. Są to pierwsze jazdy tego autobusu prowadzone w miejskich warunkach eksploatacji.

Testowy autobus elektryczny będzie jeździł po Toruniu od 17 grudnia 2019 r., w dni powszednie na linii nr 32, a w weekendy i święta na linii nr 13.

To, co wyróżnia Rafako E-busa na tle autobusów o napędzie elektrycznym, to jego wyjątkowa konstrukcja. Baterie trakcyjne, w których magazynowana jest energia elektryczna zostały umieszczone pod podłogą, a nie na dachu, jak u większość producentów. Dzięki temu rozwiązaniu autobus ma jedynie 3,2 m wysokości.

E-bus w danych

Prototypowy Rafako posiada nadwozie o długości 8,49 m, szerokości 2,4 m i wysokości 3,2 m. Dzięki niewielkim gabarytom elektryczny E-bus może sprawdzić się zarówno, jako autobus szkolny, miejski lub podmiejski.

Miejsko-podmiejski egzemplarz nr 1 umożliwia podróż ok. 65 pasażerom, w tym 23 na stałych miejscach siedzących. Rafako postawiło na fotele Ster NewCity. Z niskiej podłogi są dostępne dwa stałe siedzenia oraz tyle samo strapontenów. Dostęp na pokład autobusu jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura.

Autobus wyposażono w baterie NMC z ładowaniem poprzez złącze plug-in. Zabudowano ładowarki pokładowe umożliwiające ładowanie z mocą 22kW.

W E-busie można także zastosować baterie LTO. Zapewniają one 90% naładowania już po 15 minutach, przy założeniu ich żywotności na poziomie ok. 10 000 cykli pełnego ładowania.

Na razie będzie dostępne tylko ładowanie poprzez złącze plug-in. W przyszłości Rafako chce oferować swój elektrobus także z opcją ładowania przez pantograf. 

Podsumowując- naszym zdaniem niska podłoga na całej długości powierzchni użytkowej to najmocniejszy atut elektrobusa Rafako. I tym bez wątpienia producent wszystkich najmocniej zaskoczył. A o bateriach też również powiemy słów kilka za jakiś czas.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
test
MZK Toruń
Rafako

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....