Pierwszy taki kontrakt w Polsce: Marcel i 25 x Irizar i4!

infobus
11.12.2019 08:00
0 Komentarzy

O takich zamówieniach chcielibyśmy pisać codziennie. W końcucoś drgnęło na międzymiastowym rynku w Polsce i pod koniec 2019 roku podkarpackafirma Marcel zamówiła aż 25 nowych autobusów międzymiastowych Irizar i4. To jednoz największych, jak do tej pory zamówień na regionalne pojazdy w naszym kraju iwielki sukces marki Irizar.

Pod koniec 2019 roku rzeszowski przewoźnik Marcel zamówił w FirmieWanicki – polskim przedstawicielstwie Irizara – 25 szt. autobusów Irizar i4,które wyznaczą nowy standard podróży na regionalnych liniach w południowejPolsce. Dodajmy, że zamówione teraz pojazdy dołączą do 10 autobusów Irizar i6S,który od listopada 2018 działają na liniach Rzeszów – Kraków i Rzeszów -Lublin. Do tego firma zakupiła flagowy model Irizar i8 oraz dwa autokarypiętrowe Setra S531 DT z przeznaczeniem do obsługi touroperatorów, poszerzająctym samym flotę Marcela do ponad 20 autobusów turystycznych. Rewelacyjnadynamika, która teraz dodatkowo zyska międzymiastową, drugą „nogę”.

-„Jesteśmy dumni, że mogliśmy przekazać do obsługikrajowych linii tak świetnie wyposażone i komfortowe autokary. Cieszymy się też, żew Polsce rośnie zaufanie do marki Irizar i naszego serwisu. Obsługujemy corazwiększą liczbę polskich przewoźników i co ważne dla nas, operują oni zarówno wturystyce, jak i w zakresie przewozach liniowych. Najnowsze kontrakty dlatakich firm, jak Marcel pokazują, że Irizar świetnie się sprawdza także wkomunikacji międzymiastowej. Mamy nadzieję, że wkrótce choć częśćautobusów poruszających się po naszych krajowych będzie prezentowała tak wysokipoziom w zakresie bezpieczeństwa i komfortu” – powiedział nam Zenon Kurek, dyrektor sprzedażyautokarów Irizar w Grupie Wanicki.

Od minibusów do Irizara

O tym bardzo ważnym dla polskiego rynku kontrakcie rozmówiliśmyz Marcinem Chmielarskim, prezesem spółki Marcel.

InfoBus.pl: Rok temu Pana firma zamknęła odbiory łącznie 10nowych, autobusów turystycznych Irizar i6Sna linie Rzeszów – Kraków i Rzeszów -Lublin. Nie minęło 12 miesięcy, a dowiadujemy się o kolejnym dużym kontrakcie -tym razem na aż 25 szt. międzymiastowych modeli Irizar i4. Skąd ta decyzja igdzie zobaczymy nowe autobusy?

Marcin Chmielarski: Po wprowadzeniu nowych Irizarów i6S doobsługi regularnych linii na trasach z Rzeszowa do Krakowa i Lublina, przyszedłczas na wprowadzenie autokarowej świeżości na naszych pozostałych liniach,czyli z Rzeszowa do Mielca, Głogowa Mał., Tarnobrzega, Kolbuszowej, SędziszowaMał., Dębicy, Ropczyc, Jasła, Strzyżowa, Krosna, Sanoka, Leska, Brzozowa,Stalowej Woli, Niska i Sokołowa Mał.

Planujemy wprowadzenie tutaj 25 nowych autokarów Irizar i4,jako bezpośrednie wsparcie dla naszych busików. Decyzja o zmianie taboruzapadła po bardzo dobrych opiniach naszych pasażerów. Zakładamy wprowadzenie nowychautobusów na najbardziej oblegane i newralgiczne godziny w naszych rozkładachjazdy.

InfoBus.pl: Wasz zakup to generalnie jeden z nielicznych takichkontraktów na nowe autobusy międzymiastowe w naszym kraju. Co Pana zdaniempowinno się zmienić, aby tak komfortowe autobusy były częściej kupowane wPolsce na lokalne i regionalne linie?

Marcin Chmielarski: Myślę że stabilizacja przepisów ustawy otransporcie drogowych, która już od prawie 10 lat nie może doczekać się zmianyjest głównym powodem takiej sytuacji. Wydaje mi się że wiele polskich firmzdecydowałby się na podobne zakupy, gdyby zasady były jasno określone i w jakiśsposób przeliczalne na podjęcie takiej decyzji. My jesteśmy optymistami i wychodzimytrochę przed szereg, ale jednocześnie liczymy, że nasi klienci to docenią.Liczymy także na stabilizację na rynkach paliwowych i mniejsze problemy zzatrudnieniem nowych kierowców.

InfoBus.pl: Wracając do Irizarów. Jaki zamówiliście nich silnikii skrzynie biegów? Jaka jest ich pojemność pasażerska?

Marcin Chmielarski: Jednostką napędową jest DAF MX 11240kW (326KM) o pojemności 10,8 litra z emisją spalin Euro 6+ z automatyczną 12-stopniowąskrzynią biegów ZF Traxton. Pojemność pasażerska to 56 miejsc siedzących zkierowcą oraz 10 miejsc stojących.

InfoBus.pl: Czy w zakresie kompletacji pojazdów zamówiliściejakieś ekstra wyposażenie dla kierowcy i pasażerów?

Marcin Chmielarski: Autokary posiadają maksymalne wyposażeniez listy producenta – z dodatkowymi punktami do ładowania urządzeń pod każdymfotelem i przyciskiem „Stop” dla wysiadających oraz ledowy wyświetlaczkierunkowy i boczny.

InfoBus.pl: Kolejny zakup sporej liczby autobusów tej samejmarki to najlepsza rekomendacja dla producenta. Co najbardziej docenia Pan wIrizarach i jego polskim dilerze – Firmie Wanicki?

Marcin Chmielarski: Niewątpliwie Irizary należą do jednych znajładniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie autobusów narynku. Nie bez znaczenia jest także elastyczność oraz warunki wynegocjowanegokontraktu ze strony zespołu Irizara, który jest bardzo atrakcyjny i to podkażdym względem. Duży udział w tym kontrakcie miała Firma Wanicki, jakowyłączny importer, która zapewnia nam pełne wsparcie pod kątem logistycznym,serwisowym i merytorycznym. Do tego dochodzi lokalizacja autoryzowanej stacjiserwisowej w Świlczy k/ Rzeszowa, która również była dodatkowym atutem. Docelowopowstaną tutaj specjalne stanowiska serwisowe do obsługi naszego nowego taboru,a na terenie obiektu będzie stacjonował autokar zastępczy na czas napraw.Profesjonalizm w każdym calu. Godny polecenia.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Komentarze