Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy podwójny przegub dla Brazylii – Scania z Caio

infobus
24.03.2019 10:36
0 Komentarzy

Kurytyba zamówiła na próbę pierwszą serię dwuprzegubowych autobusówmiejskich BRT na podwoziu Scania z zabudową brazylijskiej firmy Caio.To pierwszy taki zestaw w tym kraju.

Przypomnimy, że to miasto to już w latach 70-tych. XX wieku wdrożyłosystem szybkich przewozów autobusowych (BRT) na bazie pojazdów marki Volvo,który stał się wzorcem dla innych miast na całym świecie. Teraz w Kurytybierozpoczęto niedawno program modernizacji floty autobusów dla systemu BRT. Wzwiązku z tym liczące 27-metrów długości autobusy Scania są przystosowywane dowymagań operatora transportu publicznego.

Pojazdy zostaną dostarczane firmie Viação Cidade Sorriso,lokalnemu przewoźnikowi, który odnawia swoją flotę liczącą 246 autobusów.

Tanio i efektywnie

Na system szybkich przewozów autobusowych w Kurytybie składasię 80 km buspasów. Korzysta z niego około 80 proc. podróżnych, co oznaczaprzewóz ponad pół miliona osób dziennie.

-„Próby dwuprzegubowych autobusów Scania przyniosłyrewelacyjne rezultaty. Uważamy, że dzięki konkurencji między producentamiautobusów dwuprzegubowych możemy oferować pasażerom najlepsze usługi watrakcyjnej cenie – komentuje Mauricio Gulin, prezes Viação Cidade Sorriso.

Scania F 360 HA z nadwoziem Caio została wyposażona w silniko mocy 360 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1850 Nm, dostępnym już przyniskiej prędkości obrotowej, co sprzyja obniżeniu zużycia paliwa. Pojazdposiada napęd 8×2 i może osiągać masę 43,5 t przy pełnym obciążeniu, co czynigo najcięższym na rynku. Dzięki umieszczeniu silnika z przodu, pasażerowie mogąwygodnie przechodzić pomiędzy trzema sekcjami nadwozia autobusu. Jednorazowo wpojeździe może być przewożonych 160 osób.

Komentarze