TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Mercedes Citaro K w MPK Kraśnik. Z drugiej ręki
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.06.2019 14:00:01
fot. MPK Kraśnik, facebook.com

Flota Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego powiększyła się o pierwszy w historii firmy autobus marki Mercedes. To dwunastoletni Citaro K. To autobusy, które na rynku zakupów "z drugiej ręki" są bardzo rzadko spotykane.

Autobus został sprowadzony do Kraśnika przez pośrednika na zlecenie MPK. Został wyprodukowany w 2007 r. i w momencie przekazania miał przebieg 530 000 km. Mała "gwiazda" umożliwia podróż 81 pasażerom, w tym 28 na fotelach typu CSF. Z niskiej podłogi jest dostępnych osiem siedzeń, co jak na "dziesiątkę" jest bardzo dobrym wynikiem. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Autobus jest napędzany leżącym silnikiem Mercedes OM926LAh. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 6,4 l, mocy 210 kW i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 5. Zblokowano jest z automatyczną czterobiegową skrzynią biegów Voith D854.5.

Naturalna wentylacja jest zapewniona przez dwa okna uchylne oraz wywietrzniki dachowe. Kraśnicki Citaro K posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Składa się ona ona z dwóch małych agregatów firmy Konvekta. To prawdopodobnie urządzenia typu KL20E.

Autobus posiada trzy wyświetlacze zewnętrzne firmy LAWO. W środku dodatkowo zamontowano LCD typu ETM23 mieleckiego R&G Plus. Monitor jest odpowiedzialny za prezentowanie informacji liniowej. Całością steruje autokomputer SRG3100P.

Zakupowe przymiarki
Plan zakłada, że odnowa taboru prowadzona będzie stopniowo poprzez zakupy kilku sztuk autobusów rocznie. Początkowo oparta będzie także o pojazdy z rynku wtórnego, które pozwolą na uzupełnienie luk w taborze, które powstaną po wycofaniu najbardziej wyeksploatowanego pojazdu MPK- MAN-a NM222 z 1997 roku oraz ośmioletniego Autosana Sancity 9LE, który po ośmioletniej eksploatacji został przez MPK już sprzedany do Sandomierza.

Na celowniku miasta są także nowe autobusy. Stąd wiosenna seria testów. W Kraśniku mogliśmy zobaczyć eletrycznego SOR-a EBN11, Isuzu Citibusa oraz Karsana Ataka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraśnik
Mercedes
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....