TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy Isuzu Citibus w Polsce
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.12.2013 12:40:45 6 komentarzy
Pierwszy Isuzu Citibus w Polsce
11 grudnia miało miejsce przekazanie pierwszego niskowejściowego autobusu Isuzu Citibus dla firmy PPUH Andrzej Kłosok. Pojazd po przemalowaniu na żółto-czerwone barwy wejdzie w skład floty, która od 1 stycznia przejmie obsługę miejskich linii w Wodzisławiu Śląskim. –„To pierwszy egzemplarz tego typu sprzedany w naszym kraju, są duże szanse, że w I kwartale 2014 r. dołączą do niego kolejne Citibusy, prowadzimy zaawansowane rozmowy z innymi przewoźnikami –mówi Jarosław Głębocki, prezes firmy Wowo z Białegostoku, wyłącznego przedstawiciela Isuzu w Polsce. –Generalnie widzimy na rynku duże zainteresowanie takimi autobusami w naszym kraju –szczególnie wśród prywatnych przewoźników, którzy kładą duży nacisk na cenę zakupu, która w naszym przypadku jest atrakcyjna przy bardzo bogatym wyposażeniu, w standardzie klimatyzacja całopojazdowa, Co ważne w tym segmencie nie ma obecnie za dużej konkurencji, dlatego postaramy się wykorzystać tę szansę.”Niskowejściowy debiutant ma długości 9,5-metra przeznaczony jest do obsługi mniej obciążonych miejskich linii. Dzięki niskiej podłodze w przedniej części pojazdu może bezproblemowo przewozić wózki (środkowe drzwi wyposażone są w ręcznie odkładaną rampę) czy osoby niepełnosprawne. Na pewno jego mniejsze gabaryty i zwrotność docenią kierowcy podczas przejazdu wąskimi uliczkami, w ścisłym centrum miasta. Citibus sprawdzi się również w mniejszych gminach, gdzie liczba przewożonych pasażerów nie wymaga zastosowania taboru o dużej pojemność, a jednocześnie liczą się niższe koszty eksploatacyjne. Pojazd wyróżnia się atrakcyjną stylistyką oraz mocno przeszkoloną ścianą przednią z wklejonym wyświetlaczem informacji pasażerskiej, co zapewnia dobrą widoczność prowadzącemu pojazd. Do tego dochodzi ciekawie zaprojektowana deska rozdzielcza, która została podzielona na dwa skrzydła z zlokalizowanymi po środku głównymi zegarami. Obejmuje one wszystkie niezbędne przyciski. Natomiast panele obsługowe w zakresie ogrzewania, klimatyzacji czy informacji pasażerskiej znajdują się w dolnym pionowym słupku po prawej stronie kierowcy. Przestronne wnętrza Citibusa pomieści maksymalnie 72 pasażerów, w tym 27 osób na miejscach siedzących. Standardowo pojazd występuje z układem drzwi 1-2-1, natomiast w opcji można zastosować system 1-2-0 (tak jak w egzemplarzu zakupionym przez PPUH „Kłosok”). Katalogowa cena Isuzu Citibus zaczyna się od 465 tys. PLN netto.W układzie napędowym Isuzu Citibus zastosowano 5-litrowy silnik ISUZU 4HK1ES5S Euro 5/EEV o mocy 204 KM współpracujący z automatyczną skrzynią biegów Allison 2100 oraz retarderem firmy Voith. Co ciekawe podczas tegorocznej wystawy w Kortrijk turecki producent pokazał także wersję gazową tego autobusu, co w tej klasie pojazdów jest rzadkością na europejskim rynku. Konstrukcje z silnikami CNG o mocy 226 KM przy 28000 obr. / min. wejdą do produkcji w 2014 r., a ich pojemność pasażerska zmniejszy się do maksymalnie 69 osób. W przyszłym roku w ofercie Isuzu pojawi się także Citibus z silnikiem Euro 6 o większej mocy 254 KM przy 2100 obr. / m.in. Pojemność pasażerska pozostanie bez zmian i nadal będzie wynosić 74 pasażerów. Co ważne Citibus posiada już europejską homologację, a w bazie firmy Andrzeja Kłosoka powstanie kolejny wewnętrzny serwis Isuzu w Polsce –pierwszy w zakresie pojazdów miejskich tej marki. Firma Wowo dostarczy urządzenie diagnostyczne do obsługi pojazdu oraz zapewni odpowiednie szkolenia. To zapowiada, że już wkrótce na Śląsku pojawią się kolejne autobusy z logo Isuzu. Dane techniczne autobus Isuzu Citibus zakupionego przez PPUH „Kłosok”Długość- 9515 mmSzerokość - 2409 mmWysokość (z klimatyzacją)- 3117 mm Rozstaw osi- 4435 mmDMC- 14000 kgMasa własna- 8160 kgSilnik - ISUZU Japan 4HK1-E5S.Skrzynia biegówautomatyczna - Allison 2100Oś tylnia -Meritor MC10.144.Zbiornik paliwa- 215 lLiczba miejsc - 72+1Liczba miejsc siedzących- 27+1ogrzewanie dodatkowe- EberspacherKlimatyzacja- SafkarDrzwi - 1-2-0Szerokość drzwi- od 710 do 1200 mm
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Isuzu
Kłosok
Wowo
  • Teofilow – 19.12.2013

    Boze co za gowno..

  • bubu – 19.12.2013

    teofilow z jakiego spadłeś drzewa

  • Trajluś – 19.12.2013

    Co chcecie od tego autobusu, mnie podoba się. Znaleźli się krytycy, bo kur** nazywa się egzotycznie Isuzu. I już wiecie jaką ma jakość, znawcy i busiarze.

  • M11 – 20.12.2013

    Podoba mi się deska wraz z zegarami: oldschoolowa, czytelna i zapewne praktyczna.

  • jd – 20.12.2013

    Wnętrze jak w Solbusie SN11.

  • pasażyr – 23.12.2013

    O jpd to już widze ze MAZy się przejadły i teraz idą w Isuzu? Co dalej? Widzę że ciągną na wschód , może się skuszą na jakieś przeróbki Ikarusa z Korei Północnej? Żałosny przewoźnik i żałosny autobus. Ciekawe ile on potrwa w tym Wodzisławiu? Czy będzie też tak leciał w kulki jak w obsłudze sieci KZK GOP wysyłanie codziennie autobusów niezgodnych z umową , niesprawnych itd?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....