TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy autonomiczny autobus z Polski [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.06.2018 14:30:07
Pierwszy autonomiczny autobus z Polski [FILM]

Jedną z gwiazd regat Volvo Ocean Race w Göteborgu, jest pionierski autonomiczny autobus Volvo 7900E, który został pokazany specjalnie zaproszonym gościom.

Autonomiczny prototyp oparty jest na autobusie elektrycznym Volvo produkowanym seryjnie przez Volvo w fabryce we Wrocławiu. Pojazd został jednak zmodyfikowany przez Dział Badawczy Volvo Buses pod kątem samodzielnej eksploatacji.

Zobaczcie jak jeździ:

Podczas imprezy w Szwecji Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses powiedział:

-"Dzięki niskiemu poziomowi hałasu i bezemisyjnemu działaniu, elektryczne autobusy stanowią doskonałe uzupełnienie dla atrakcyjnego i zrównoważonego transportu publicznego. Dzięki różnym stopniem automatyzacji możemy poczynić dalsze postępy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i wydajności. Podczas Volvo Ocean Race pokazujemy jakie technologiczne możliwość mamy w ramach Volvo Group".

Autonomiczny 12-metrowy autobus Volvo 7900 został zaprojektowany, aby zapewnić pasażerom bezpieczną i wygodną jazdę. Jest zaprogramowany do łagodnego przyspieszania i hamowania. Na przystankach autobus zawsze zatrzymuje się dokładnie w tej odległości w stosunku do platformy, aby pasażerowie mogli wygodnie wchodzić i wychodzić. Pojazd jest wyposażony jest w czujniki, które zbierają informacje z przestrzeni wokół pojazdu. Są one wykorzystywane do nawigacji, a także do zapobiegania incydentom i wypadkom poprzez identyfikację obiektów zbliżających się do autobusu. W przypadku zagrożenia pojazd odpowiednio dostosowuje prędkość lub zatrzymując autobus. Autonomiczna magistrala jest zaprojektowana z myślą o płynnej jeździe, dzięki czemu eksploatacja pojazdu ma być energooszczędna, przyjazna dla środowiska i ekonomiczna.

Szersze tło

-"Najnowsza technologia pozwala również na bardziej wydajną obsługę pojazdu podczas postoju w zajezdni. To m.in. jazda do myjni czy parkowanie. Autobusy jutra będą w stanie zrobić to wszystko na własną rękę" - podkreślił Håkan Agnevall.

Kolejny obszar badań to jazda pojazdów w bardzo bliskiej odległości w ramach tzw. konwoju.

-"Volvo jest pionierem w zakresie systemów transportu o dużej przepustowości opartych na autobusach, tzw. Bus Rapid Transit (BRT). Teraz robimy kolejny krok, wykorzystując automatyzację do bezprzewodowego łączenia autobusów w autobusowe pociągi. To jeszcze bardziej podniesie ich elastyczność i stanowi atrakcyjną alternatywę dla rozwiązań opartych na transporcie szynowym" - dodał Håkan Agnevall.

W ciągu najbliższych dwóch lat pokazany dzisiaj prototyp będzie wykorzystywany w dwóch motoryzacyjnych projektach badawczych - projekcie Autonomous City Buses FFI i KRABAT. FFI to strategiczny, szwedzki program badań i innowacji w dziedzinie przemysłu motoryzacyjnego. KRABAT jest również wspieramy przez szwedzki rządu zatytułowanego "Podróż i transport nowej generacji"

Wcześniej w tym roku Volvo Buses uruchomiło wspólny autonomiczny projekt autobusu elektrycznego z wiodącą w w Singapurze uczelnią Nanyang Technology University (NTU), w celu opracowania i przetestowania autonomicznych autobusów w Singapurze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
elektrobus
Volvo
  • Jakub Z Cieszyna – 18.06.2018

    to kierowcy będą sobie tylko siedzieć,i w razie czego reagować? no już doczekać się nie mogę ;)

  • Mateusz Sobolewski – 18.06.2018

    Idziemy nie tak jak trzeba, pierw niech w autobusach będą montowane systemy asystenta zmiany pasa ruchu czy autonomicznego hamowania awaryjnego a potem będziemy kombinować z autonomicznymi autobusami. Jak tesla pokazuje to nie jest jeszcze na tyle zaawansowana technologia żeby powierzać komputerowi życie pasażerów autobusów (bo tak można powiedzieć)

  • Jurek Muszyński – 20.06.2018

    Służąc w komunikacji miejskiej, będą wiecznie się spóźniać. Życie nie jest idealne, a prowadzenie autobusu w mieście wymaga dużego sprytu i - jednak - rozpychania się.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....