TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwszy autobus-karetka do transportu pacjentów z COVID-19
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.04.2020 12:00:45
Pierwszy autobus-karetka do transportu pacjentów z COVID-19

Karetka pogotowia ratunkowego na bazie autobusu o dużej pojemności to wspólny projekt Daimler Buses i niemieckiego Czerwonego Krzyża.

W ciągu zaledwie trzech tygodni Daimler Buses przekształcił w fabryce w Neu-Ulm demonstracyjny autobus klasy II - Mercedes-Benz Citaro - w specjalny pojazd do transportu pacjentów z COVID-19.

Autobus wyposażony oferuje cztery łóżka do intensywnej terapii. To obecnie największy ambulans intensywnej terapii w Niemczech.

Mobilny pomocnik

Pojazd został wypożyczony przez Daimler Buses do niemieckiego Czerwonego Krzyża (DRK) na okres sześciu miesięcy. Projekt jest wspierany także przez Szpital Uniwersytecki w Ulm, który zapewnia wyspecjalizowany personel medyczny. Z kolei miejski przewoźnik SWU Stadtwerke Ulm zapewnia kierowców i serwis.

-"Cieszę się, że jesteśmy w stanie wesprzeć DRK zapewniając im lepsze zdolności przewozowe. Jako producent autobusów chcemy walczyć z pandemią COVID-19 także na szczeblu lokalnym. Różnorodny zakres działań w fabryce w Neu-Ulm pokazuje, że nasi koledzy mają dobre inicjatywy i pomysły" – powiedział Till Oberwörder, szef Daimler Buses.

Od pomysłu do realizacji

To David Richter, dyrektor zarządzający DRK-Rettungsdienst Heidenheim-Ulm wpadł na pomysł przekształcenia autobusu w karetkę - w odpowiedzi na potrzebę zwiększenia możliwości transportu w ramach intensywnej opieki medycznej, co jest obecnie konieczne w wielu miejscach.

Daimler Buses zadeklarował wsparcie i oddelegował do tego zadania demonstracyjny autobus Mercedes-Benz Citaro, który został przekształcony w karetkę pogotowia ratunkowego o dużej pojemności. Zespołowi 12 pracowników zajęło to zaledwie 15 dni roboczych.

-"Karetka pogotowia ratunkowego o dużej pojemności pomaga w transporcie pacjentów intensywnej terapii. To także skuteczne odciążenie szpitali, w których brakuje łóżek do intensywnej terapii. Nie tylko w okolicy Ulm / Neu-Ulm, ale w innych regionach"- mówi David Richter.

Autobusowa podstawa

Bazą karetki jest niskopodłogowy autobus Mercedes-Benz Citaro, zbudowany w 2019 r., jako międzymiastowy pojazd z 45 miejscami siedzącymi i 40 miejscami stojącymi.

Teraz jest wyposażony w cztery kompletne łóżka do intensywnej terapii, które można przemieszczać. Daimler Buses stworzył również miejsca do przechowywania lekarstw, sprzętu pielęgniarskiego, dodatkowego aparatu oddechowego i odzieży ochronnej.

Citaro został tak zmodyfikowany, aby pacjenci mogli być transportowani w różnych pozycjach. Dodano boczne osłony, aby zachować prywatność pacjentów oraz niebieskie światło uprzywilejowania i syrenę.

Ponieważ nowe zadanie autobusu koncentruje się na transporcie pacjentów z COVID-19, wymagania higieniczne odegrały tutaj ogromną rolę podczas konwersji. Na przykład rozpylacz dezynfekujący można zastosować w komorze pacjenta po zakończeniu transportu. Obszar dla kierowcy jest oddzielony od przedziału pacjenta ścianą, a system wentylacji jest osobny dla obu tych stref. W rezultacie kierowca nie ma kontaktu z pacjentami i nie jest narażony na żadną infekcję.

Na pokładzie znajduje się także dwóch lekarzy intensywnej terapii ze Szpitala Uniwersyteckiego w Ulm oraz trzech ratowników medycznych i dwóch oficerów pogotowia ratunkowego z DRK-Rettungsdienst Heidenheim-Ulm.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
specbus
Niemcy
Mercedes

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....