Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsze CapaCity już na ulicach Wiednia

infobus
15.11.2017 09:56
0 Komentarzy

Trwa odnowa taboru autobusowego w Wiener Linien. W ubiegłymroku rozpoczęły się zmasowane dostawy nowego taboru – łącznie 199 egzemplarzy.

Stolica Austrii rozbiła to gigantyczne zamówienie na następujące klasy:

  • 53 autobusy standardowe klasy MAXI,
  • 84 szt. przegubowe klasy MEGA
  • 62 szt. przegubowe klasy MEGA – czyli MercedesyCapaCity L o długości 19,7 m.

Razem 199 egzemplarzy, a to jeszcze niekoniec.

Dlaczego CapaCity?

Pierwsze wiedeńskiego CapaCity wyjechały na linie 2. października i wożą pasażerów na linii 11A i 11B, Około 160 pasażerów na autobus, to oznacza 20-procentowywzrost pojemności w porównaniu z najdłuższym modelem w sieci wiedeńskiejautobusów, czyli 18-metrowym autobusem przegubowym.

Obecnie trwają testynajdłuższych pojazdów na różnych liniach – w tym 7A, 10A, 13A, 48A, 62A i 74A.Oprócz autobusów XL, do końca tego roku dostarczonych zostanie jeszcze 30 szt.12-metrowych autobusów i 12 przegubowych, które odnowią flotę autobusową. i podobnie jak ich poprzednicy mająklimatyzację, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Charakterystyka CapaCity

W tym roku dostarczonych zostało już łącznie 17 autobusów typu CapaCity, które po raz pierwszy wyjechały na linie 11A i 11B wraz z początkiempaździernika. Są nie tylko zyskiem dla pasażerów, ale także dla środowiska.Dzieje się tak dlatego, ponieważ wszystkie autobusy spełniają normę emisjispalin Euro 6, która redukuje emisję spalin pojazdów do minimum. Podobnie jakpoprzednio dostarczone pojazdy, nowe autobusy wyposażone są w system informacjipasażerskiej, monitoring i klimatyzację. Zewnętrzne drzwi przesuwne w układzie2-2-2-2 wystarczają na szybką wymianę pasażerów w autobusie, zwiększając tymsamym komfort podróży.

Dzięki nowoczesnemu oświetleniu w technologii LED,wnętrze autobusu jest jasne i przyjazne dla podróżnych. Pojazdy są w staniepomieścić 160 podróżnych, z czego aż 45 osób znajdzie miejsca siedzące.Napędzane są 10,7-litrowym silnikiem Mercedesa o mocy 360KM sprzężone zautomatyczną skrzynią biegów ZF. W ofercie producenta są również mocniejszesilniki o mocy 290kW/394KM.

Poniżej prezentujemy skrócone dane techniczne najdłuższychautobusów kursujących nad Dunajem:

Długość

19730mm

Szerokość

2550mm

Wysokość

3120mm

Pojemność

160 pasażerów

Miejsca siedzące

45

Silnik

Mercedes-Benz OM470 BlueTec EURO 6

Moc

265kW/360KM

Układ drzwi

2-2-2-2

LPG wkrótce historią

W połowie lutego Trybunał Obrachunkowy wykazał w surowymraporcie wysokie koszty nabycia modeli napędzanych energią elektryczną. Zdaniembiegłych rewidentów miejskie autobusy elektryczne były o 45 procent droższe niżporównywalne pojazdy typu diesel.

Warto nadmienić również, że sześć hybrydowych12-metrowych autobusów Volvo dostarczonych w 2014 roku do przewoźnika zostałowycofanych z eksploatacji, na razie z nieznanych przyczyn. Oprócz tego masowowycofywane z eksploatacji są najstarsze autobusy MAN Lion's City napędzane LPG,które przewoźnik zakupił w 2005 roku.

-„Dzięki zakupowi pierwszej transzy 240 nowych pojazdówzmniejszyliśmy zużycie paliwa całej floty o jedną piątą w porównaniu do 2012roku. To odpowiada rocznemu zużyciu paliwa przez około 5000 samochodówosobowych” – powiedział Ulli Sima, radny Wiednia. – Do tego dochodziekologia, niski wskaźnik emisji i wysoki poziom komfortu pasażerów.”


Komentarze