TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze CapaCity już na ulicach Wiednia
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.11.2017 11:56:37 8 komentarzy
Pierwsze CapaCity już na ulicach Wiednia

Trwa odnowa taboru autobusowego w Wiener Linien. W ubiegłym roku rozpoczęły się zmasowane dostawy nowego taboru - łącznie 199 egzemplarzy.

Stolica Austrii rozbiła to gigantyczne zamówienie na następujące klasy:

  • 53 autobusy standardowe klasy MAXI,
  • 84 szt. przegubowe klasy MEGA
  • 62 szt. przegubowe klasy MEGA w rozmiarze XL - czyli Mercedesy CapaCity L o długości 21 metrów.

Razem 199 egzemplarzy, a to jeszcze nie koniec.

Dlaczego CapaCity?

Pierwsze wiedeńskiego CapaCity wyjechały na linie 2. października i wożą pasażerów na linii 11A i 11B, Około 160 pasażerów na autobus, to oznacza 20-procentowy wzrost pojemności w porównaniu z najdłuższym modelem w sieci wiedeńskiej autobusów, czyli 18-metrowym autobusem przegubowym. Obecnie trwają testy najdłuższych pojazdów na różnych liniach - w tym 7A, 10A, 13A, 48A, 62A i 74A. Oprócz autobusów XL, do końca tego roku dostarczonych zostanie jeszcze 30 szt. 12-metrowych autobusów i 12 przegubowych, które odnowią flotę autobusową. i podobnie jak ich poprzednicy mają klimatyzację, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Charakterystyka XL

W tym roku dostarczonych zostało już łącznie 17 autobusów XL, które po raz pierwszy wyjechały na linie 11A i 11B wraz z początkiem października. Są nie tylko zyskiem dla pasażerów, ale także dla środowiska. Dzieje się tak dlatego, ponieważ wszystkie autobusy spełniają normę emisji spalin Euro 6, która redukuje emisję spalin pojazdów do minimum. Podobnie jak poprzednio dostarczone pojazdy, nowe autobusy wyposażone są w system informacji pasażerskiej, monitoring i klimatyzację. Zewnętrzne drzwi przesuwne w układzie 2-2-2-2 wystarczają na szybką wymianę pasażerów w autobusie, zwiększając tym samym komfort podróży.

Dzięki nowoczesnemu oświetleniu w technologii LED, wnętrze autobusu jest jasne i przyjazne dla podróżnych. Pojazdy są w stanie pomieścić 160 podróżnych, z czego aż 45 osób znajdzie miejsca siedzące. Napędzane są 10,7-litrowym silnikiem Mercedesa o mocy 360KM sprzężone z automatyczną skrzynią biegów ZF. W ofercie producenta są również mocniejsze silniki o mocy 290kW/394KM.

Poniżej prezentujemy skrócone dane techniczne najdłuższych autobusów kursujących nad Dunejm

Długość

20995mm

Szerokość

2550mm

Wysokość

3120mm

Pojemność

160 pasażerów

Miejsca siedzące

45

Silnik

Mercedes-Benz OM470 BlueTec EURO 6

Moc

265kW/360KM

Układ drzwi

2-2-2-2


LPG wkrótce historią

W połowie lutego Trybunał Obrachunkowy wykazał w surowym raporcie wysokie koszty nabycia modeli napędzanych energią elektryczną. Zdaniem biegłych rewidentów miejskie autobusy elektryczne były o 45 procent droższe niż porównywalne pojazdy typu diesel.

Warto nadmienić również, że sześć hybrydowych 12-metrowych autobusów Volvo dostarczonych w 2014 roku do przewoźnika zostało wycofanych z eksploatacji, na razie z nieznanych przyczyn. Oprócz tego masowo wycofywane z eksploatacji są najstarsze autobusy MAN Lion's City napędzane LPG, które przewoźnik zakupił w 2005 roku.

-"Dzięki zakupowi pierwszej transzy 240 nowych pojazdów zmniejszyliśmy zużycie paliwa całej floty o jedną piątą w porównaniu do 2012 roku. To odpowiada rocznemu zużyciu paliwa przez około 5000 samochodów osobowych" - powiedział Ulli Sima, radny Wiednia. - Do tego dochodzi ekologia, niski wskaźnik emisji i wysoki poziom komfortu pasażerów."



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Citaro
Austria
Wiedeń
  • XWJ – 15.11.2017

    A infobus dalej nie sprawdza swoich informacji. I. Capacity w Wiedniu jeżdżą już od miesiącaII. Wiedeńskie Capacity to "standardowa" 19 metrowa wersja, a nie Capacity L.

  • pasazer – 15.11.2017

    Poprosimy takie Capacity w Warszawie. Plisss!

  • T cz – 15.11.2017

    Niemożliwe. Dopuszczalna długość to 18,75m

  • Rafał – 15.11.2017

    Ale piękna maszyna

  • Mma – 16.11.2017

    @XWJ: nie nie 19-metrowe, tylko 21m. Ogarnij się. Jakbys czytał, to w art jest napisane że od października na ulicach.

  • Aw – 16.11.2017

    Najciekawsze w tym wszystkim to prawidłowy stosunek Wiednia do autobusów elektrycznych, hybryd, CNG i temu podobnych wynalazków, które bezmyślnie i na potęgę są wprowadzane w biednej Polsce.

  • Do T cz – 17.11.2017

    Austria to nie Polska.

  • XWJ – 18.11.2017

    @Mma - To Ty się ogarnij i przestań wierzyć we wszelakie kwiatki jakie infobus produkuje, bo "papier przyjmie wszystko". Wiedeńskie Capacity mają 19.5 metra, więc nie są to Capacity L.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....