TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze autobusy Euro 6 na Pomorzu
InfoBus - Opublikowano: 08.04.2014 15:18:38 8 komentarzy
Pierwsze autobusy Euro 6 na Pomorzu
7 kwietnia 2014 r. Pomorska Komunikacja Samochodowa z siedzibą w Gdyni zaprezentowała dwa nowe przegubowce Mercedes-Benz Citaro G, spełniające już normę Euro 6. To zarówno pierwsze tak ekologiczne autobusy w gdyńskiej komunikacji miejskiej, jak i na całym Pomorzu. Zostały one wyposażone w najnowsze silniki OM 470 Euro 6 o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM) przy momencie obrotowym 1700 Nm. Charakteryzują się one nie tylko najwyższym standardem w zakresie ekologii, ale także bardziej oszczędnym zużyciem paliwa. Według przeprowadzonego w zeszłym roku testu DEKRA tego typu autobusy palą aż o 8,5% mniej w stosunku do ich poprzedników z normą Euro 5/EEV. Tym samym przełamują one dotychczasowy trend zwiększania zużycia paliwa wraz z kolejnymi, coraz bardziej rygorystycznymi normami emisji spalin. Kolejne plusy to większa sztywność szkieletu (zgodna z normami, które wejdą w życie w 2016 r.), która przekłada się na większe bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku oraz podwyższone stanowisko pracy kierowcy, co zapewnia mu lepszą widoczność. Zgodnie z obowiązującym standardem w sieci ZKM Gdynia, najnowsze autobusy zostały wyposażone w klimatyzację całopojazdową wraz z klimatyzacją miejsca pracy kierowcy. Najnowsze nabytki PKS Gdynia będą można spotkać na jednej z najbardziej obciążonych linii w sieci ZKM, czyli na trasie R, łączącej Gdynię z Rumią. Do ich prowadzenia została wytypowana grupa najlepszych kierowców PKS, którzy znają linię R „jak własną kieszeń”.Przewoźnik PKS Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni to wcześniejszy PKS Sp. z o.o. Wejherowo. W sieci komunikacyjnej gdyńskiego ZKM jest to aktualnie największy, prywatny operator, dysponujący taborem 40 autobusów, które obsługują łącznie 12 linii. W ostatnim czasie firma mocno inwestuje w markę Mercedes-Benz i posiada już łącznie 15 egzemplarzy Citaro (łącznie z najnowszymi nabytkami), które zostały zakupione jako fabrycznie nowe w latach 2009-2014. Dziewięć z nich to wersje przegubowe –Citaro G. Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorska spółka odebrała pierwszy egzemplarz Citaro II generacji, który został wyposażony jeszcze w silnik Mercedes-Benz OM 457 LA spełniający normę EEV. Mimo to –zdaniem przewoźnika –pojazd ten wykazuje także mniejsze zużycie paliwa niż wcześniejsza seria Citaro. To m.in. efekt zastosowania lżejszej konstrukcji szkieletu nadwozia oraz systemu rekuperacyjnego, który wykorzystuje energię powstającą podczas hamowania do zasilania
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
PKS Wejherowo
Citaro
Gdynia
  • pasażer – 09.04.2014

    To, że autobusy spełniają normę EURO 6, nie oznacza że są najbardziej ekologiczne. Tak się akurat składa, że najlepsze pod tym względem są nieustannie autobusy na gaz ziemny należące do PKM Gdynia. Nawet jeśli nie mają tak niskiej emisji CO2 (które jest po części obojętne dla zdrowia ludzkiego), to nie emitują w ogóle cząstek stałych (sadzy), które już stanowi dla ludzi śmiertelne zagrożenie. Poza tym jestem ciekaw, jak będzie wyglądać emisja z tych autobusów po 100 czy 200 tysiącach kilometrów. Z pewnością zaczną emitować sadzę. A CNG - pozostanie tak samo czyste po 100, 200 czy 500 tysiącach kilometrów!

  • tytus – 09.04.2014

    Dobry zakup, oby tak dalej. Szkoda że w-wa tylko może o takich pomarzyć. Citaro II a conecto to jest przepaść.

  • Neiko – 09.04.2014

    To jednak zdarzają się przetargi, gdzie cena nie jest najważniejszym kryterium :) Gratuluję pięknych autobusów

  • Jakub – 10.04.2014

    tytus, teraz też Kraków, dzieki mobilisowi...

  • Teofilow – 10.04.2014

    Autobusy maja kretynskie wyposazenie. Skoro niemiecki autobus, powinno byc tez niemieckie wyposazenie. Po cholere 4. drzwi? Po cholere zamknieta kabina kierowcy? Kierowca ma byc w kontakcie z pasazerami, sprawdzac i sprzedawac bilety. A swiatlo wnetrzne i ogrzewanie powinno sie wlaczac jednoczesnie z rozruchem silnika. Nawet jezeli palenia swiatel w jasny dzien jest bez sensu: Tak jest w Niemczech i tak powinno byc tez w tym niemieckim pojezdzie.

  • Teofilow – 10.04.2014

    PS: I 3. drzwi powynny sie zamykac na fotokomorke, a nie przez kierowce. Te drzwi sa z daleka nie widoczne. Tak jest w kazdym niemieckim autobusie..

  • hawker – 10.04.2014

    @pasażer: gazowce nie emitują sadzy?? a to ciekawe, radze lepiej poczytać....

  • Krecik – 13.04.2014

    4 drzwi, kabina itp, to wymóg ZKM, oni płacą oni wymagają, koniec dyskusji :) a co do CNG to można równie dobrze każdego pasażera na rękach nosić, obecnie koszt paliwa C2 i MAN CNG jest taki sam, a koszty serwisowe są na korzyść C2 i to znacznie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....