TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsze autobusowe dopłaty z FRPA - już w czerwcu
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 20.03.2019 10:00:43
Pierwsze autobusowe dopłaty z FRPA - już w czerwcu

-"Liczymy, że ustawa zakładająca przywracanie zamkniętych wcześniej połączeń autobusowych wejdzie w życie w drugiej połowie maja br., a już w czerwcu pierwsze samorządy zaczną podpisywać umowy na obsługę tras" - mówił we wtorek - 19 marca - minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

-"Mamy nadzieję, że niebawem Sejm przekaże instrumenty do tego, by podpisywać umowy w trybie pozaprzeatrgowym. Liczymy, że ustawa wejdzie w życie drugiej połowie maja, że już w czerwcu pierwsze samorządy będą podpisywały umowy na obsługę linii deficytowych" - powiedział Adamczyk na antenie TVP Info.

Chodzi o projekt ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zakładający przywracanie zamkniętych wcześniej połączeń autobusowych. W ubiegłym tygodniu trafił on do konsultacji publicznych.

960 mln co rok

Szef resortu infrastruktury podkreślił, że przedsiębiorcy obsługujących linie będą co miesiąc dofinansowywani z Funduszu. Zwrócił jednak uwagę, że nie będą to bezpłatne linie.

-"To będą linie autobusowe, jak każde inne, które funkcjonują" - dodał.

Minister wyjaśnił, że pula środków, jakie będą przekazywane, ma zależeć od wielkości województwa i jego populacji.

Z Oceny Skutków Regulacji projektu ustawy wynika, że w ciągu 10 lat dopłaty są szacowane na 9,6 mld zł, a Fundusz powstanie w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Do 80 groszy

Zgodnie z projektem dopłata dla przewoźników będzie nie wyższa niż 80 groszy do jednego wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej. Organizator będzie finansował część ceny usługi ze środków własnych w wysokości nie mniejszej niż 30 proc.

Przywracanie zlikwidowanych wcześniej połączeń autobusowych to jeden z elementów nowej "piątki PiS". Pod koniec lutego prezes PiS Jarosław Kaczyński i premier Mateusz Morawiecki na konwencji partii przedstawili propozycje programowe, tzw. nową piątkę PiS, które obejmuje wprowadzenie 500 plus od pierwszego dziecka, brak podatku PIT dla pracowników do 26. roku życia, "trzynastkę" dla emerytów, obniżenie kosztów pracy oraz przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych przede wszystkim w małych miastach i na wsiach.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
PKS
MI
FRPA
  • Sławomir Błaszak – 20.03.2019

    nie uda - bo nikt nie będzie jeździł. W kraju gdzie jeździ prawie cały motozłom z Europy nie ma już potencjału na PKS bis. Zduszono popyt. Babcie bez aut podwiezie za ,,Specjala" sąsiad. Zapłaci córka/wnuczka z 500+.

  • Duszan Augustyn – 20.03.2019

    Oczywiście dobrze, że samorządy zostaną wsparte w finansowaniu przewozów, jednak liczby zamieszczone w artykule są przekłamane i niezgodne z treścią projektu ustawy. W Ocenie skutków regulacji w pkt nr 6 załączonej do projektu ustawy możemy przeczytać, że kwota przeznaczona z budżetu państwa to 806,170 mln zł z czego po odliczeniu kosztów obsługi Banku Gospodarstwa Krajowego i kosztów administracyjnych, realną kwotę dopłat szacuje się na 665 - 760mln, a więc o nawet 295mln (30%) mniej.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....