Pierwsze autobusowe dopłaty z FRPA – już w czerwcu
-„Liczymy, że ustawa zakładająca przywracanie zamkniętychwcześniej połączeń autobusowych wejdzie w życie w drugiej połowie maja br., ajuż w czerwcu pierwsze samorządy zaczną podpisywać umowy na obsługę tras” -mówił we wtorek – 19 marca – minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
-„Mamy nadzieję, że niebawem Sejm przekaże instrumentydo tego, by podpisywać umowy w trybie pozaprzeatrgowym. Liczymy, że ustawawejdzie w życie drugiej połowie maja, że już w czerwcu pierwsze samorządy będąpodpisywały umowy na obsługę linii deficytowych” – powiedział Adamczyk naantenie TVP Info.
Chodzi o projekt ustawy o Funduszu rozwoju przewozówautobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zakładający przywracaniezamkniętych wcześniej połączeń autobusowych. W ubiegłym tygodniu trafił on dokonsultacji publicznych.
960 mln co rok
Szef resortu infrastruktury podkreślił, że przedsiębiorcyobsługujących linie będą co miesiąc dofinansowywani z Funduszu. Zwrócił jednakuwagę, że nie będą to bezpłatne linie.
-„To będą linie autobusowe, jakkażde inne, które funkcjonują” – dodał.
Minister wyjaśnił, że pula środków, jakie będą przekazywane,ma zależeć od wielkości województwa i jego populacji.
Z Oceny Skutków Regulacji projektu ustawy wynika, że w ciągu10 lat dopłaty są szacowane na 9,6 mld zł, a Fundusz powstanie w BankuGospodarstwa Krajowego.
Do 80 groszy
Zgodnie z projektem dopłata dla przewoźników będzie niewyższa niż 80 groszy do jednego wozokilometra przewozu o charakterzeużyteczności publicznej. Organizator będzie finansował część ceny usługi ześrodków własnych w wysokości nie mniejszej niż 30 proc.
Przywracanie zlikwidowanych wcześniej połączeń autobusowychto jeden z elementów nowej „piątki PiS”. Pod koniec lutego prezes PiSJarosław Kaczyński i premier Mateusz Morawiecki na konwencji partiiprzedstawili propozycje programowe, tzw. nową piątkę PiS, które obejmujewprowadzenie 500 plus od pierwszego dziecka, brak podatku PIT dla pracownikówdo 26. roku życia, „trzynastkę” dla emerytów, obniżenie kosztów pracyoraz przywrócenie zredukowanych połączeń autobusowych przede wszystkim w małychmiastach i na wsiach.(PAP)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze