TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pierwsza hybryda w Jeleniej Górze
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.06.2016 16:38:02 5 komentarzy
fot. MZK Jelenia Góra

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze jest już w posiadaniu hybrydowego autobusu typu MAN A37 Lions City. Sześcioletni pojazd kosztował spółkę 615 tys. zł netto. Jutro pasażerowie będą mogli nim podróżować za darmo na wybranych kursach linii nr 6 i 7.

Dwukrotne podejście do zakupu

Przypomnijmy pokrótce historię hybrydowych zakupów MZK. Pierwszy przetarg został ogłoszony na początku stycznia. Podzielono go na trzy zadania. W pierwszym spółka chciała pozyskać autobus klasy maxi na olej napędowych. Pozostałe opiewały na dostawę po jednej hybrydzie. Pierwsza miała być z napędem szeregowym, druga z równoległym. Po koniec lutego wybrano dostawcę autobusów jedynie z napędem klasycznym. Na zadania "hybrydowe" nie było chętnych.

W marcu zdecydowano się na powtórkę. MZK nie zmieniło wymagań. Ostatecznie przewoźnik otrzymał jedną ofertę. Przedstawił ją MAN, który zaoferował swoją szeregową hybrydę. Propozycja opiewała na 615 tys. zł netto. Miejska spółka zaakceptowała ją i 9 maja podpisano umowę. Autobus w ubiegłym tygodniu został dostarczony do Jeleniej Góry.

Egzemplarz, który MAN dostarczył MZK został wyprodukowany w 2010 roku. Służył do tej pory jako pojazd demonstracyjny. Był testowany przez przewoźników komunalnych m.in. ze Stalowej Woli, Rzeszowa oraz Starachowic.

Umożliwia podróż łącznie 81 pasażerom. 36 osób ma do dyspozycji fotele, głównie typu Kiel Indeo. Cztery siedziska są składane. 14 siedzeń jest dostępnych z niskiej połogi . Wejście na pokład jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana oraz monitorowana. Autobus posiada dwa uchylne okna. Na życzenie MZK pojazd wyposażony jest w system informacji pasażerskiej oparty na rozwiązaniach firmy R&G z Mielca.

Szeregowy napęd w hybrydowym "lwie" opiera się na następujących komponentach. Rolę agregatu pełni stojący silnik diesla typu MAN D0836LOH68. Jednostka ma pojemność 6,9 l, moc 250 KM i spełnia normę EEV. Praca mechaniczna z jednostki jest przekształcana w energię elektryczną przez prądnicę synchroniczną o mocy 150 kW. Następnie prąd trafia do falowników, który przekształca go do charakterystyki właściwej dla pracy dwóch asynchronicznych silników trakcyjnych, każdy o mocy 75 kW. Ponadto autobus wyposażono w superkondensatory, dzięki czemu możliwy jest przejazd na krótkim dystansie bez konieczności uruchamiania agregatu. Zasadę działania Lionsa City Hybrid prezentuje poniższy film. 

Jutro darmowe przejażdżki

Autobus będzie można spotkać na wybranych kursach linii nr 7 oraz kilku wieczornych na linii nr 6. Wszystkie wyjątkowo będą bezpłatne. Kursy będą wyglądały następująco.

Linia nr 7:

  • odjazdy z krańca Sobieszów- 9:36, 11:21, 13:06, 15:06, 17:11, 19:11, 20:51
  • odjazdy z krańca Kiepury- 10:35, 12:19, 14:02, 16:05, 18:25, 19:56

Linia nr 6:

  • odjazdy z krańca Kiepury - 21:36, 22:45 (kurs zjazdowy do zajezdni MZK)
  • odjazd z krańca Osiedle XX-lecia - 22:12


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Jelenia Góra
MAN
hybryda
  • danka – 06.06.2016

    Nie no, jasne, skoro hybrydowy to znaczy, że nie dało się pomalować w barwy zakładowe. Nie można przecież mieć wszystkiego.

  • @danka – 07.06.2016

    Przecież jest pomalowany w jeleniogórskie barwy! Jaskra, zaćma i ślepota? :>

  • danka – 07.06.2016

    Barwy może tak - ale schemat - położyli. Chodzi mi o pagórki za tylnym nadkolem. Gdzie one są?

  • Zdzich – 07.06.2016

    Rzeczywiście jest pomalowany według starego schematu

  • farafiu – 07.06.2016

    Jeśli dobrze liczę, to w 2017 roku w Polsce będzie eksploatowanych około 80 autobusów hybrydowych. Dobry wynik. Z czego największą flotą będzie mógł się pochwalić Sosnowiec.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....