TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pięć tysięcy Nowego Citaro Euro 6
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.11.2015 17:24:36 17 komentarzy
Mercedes-Benz Citaro GU

Jeden z najlepiej sprzedających się autobusów miejskich w Europie ? Mercedes-Benz Citaro ? obchodzi kolejny jubileusz. Tym razem ? w Szwajcarii, gdzie przekazano 5-tysieczny egzemplarz z normą Euro 6.

13 listopada, Ulrich Bastert, szef marketingu, sprzedaży i after sales w Daimler Buses przekazał kluczyki do szacownego jubilata ? w wersji Mercedes-Benz Citaro GÜ ? przedstawicielom Transports Fribourgeois Holding (TPF) SA. Przegubowiec, spełniający wymagania dla pojazdów klasy II, będzie działał na międzymiastowych trasach w całym kantonie Fryburg.

W południowej części tego regionu nie brakuje stromych pojazdów i zjazdów, dlatego Citaro GÜ wyposażony został w silnik Mercedes-Benz OM 470 o mocy 265 kW (360 KM). Ta sześciocylindrowa jednostka wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i wysokim momentem obrotowym (1700 Nm przy z 1100 rpm.) przy pojemności 10,7 litra.

Pięciotysięcznik jest jednym z 90. pojazdów zamówionych przez TPF. Szwajcarski przewoźnik nie oszczędzał na komforcie pasażerów i wyposażył wszystkie zamówione pojazdy m.in. w reflektory biksenonowe, lampy do jazdy dziennej LED, kamery cofania, oświetlenie LED wnętrza, zintegrowany układ informacji IBIS, system liczenia pasażerów, klimatyzację i okna z podwójnymi szybami bocznymi. Każdy autobus ma dodatkowo schowek na łańcuchy śnieżne, zintegrowany z panelem ściany bocznej na za tylną prawą osią. Wszystkie drzwi (w układzie 2-2-2) są sterowane elektrycznie.

Aby zapewnić jeszcze więcej miejsca i przyspieszyć przepływ pasażerów, drzwi 2 i 3 są przesuwne. W efekcie Citaro GÜ oferuje 73 miejsca stojące i 56 miejsca siedzące. Wszystkie fotele pasażerskie wyposażono w pasy bezpieczeństwa.

Spółka TPF obsługuje łącznie 127 z 163 gmin w kantonie Fryburg, korzystając zarówno z pociągów, jak i trolejbusów i autobusów. Łącznie sieć operatora obejmuje 66 tras o łącznej długości 1303 km (1127 km po drogach i 176 km na szynach). Każdego dnia 699 pojazdów spółki przewozi ok. 70.000 pasażerów. W taborze firmy znajduje się około 200 autobusów miejskich (czwarta taka flota w Szwajcarii), z czego ok. 65 procent należy do rodziny Mercedes-Benz Citaro.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Citaro
Szwajcaria
  • krakus77 – 16.11.2015

    60 szt dla Krakowa i po temacie

  • NIE dla zlomu z zachodu! – 16.11.2015

    NIE dla tego zlomu. Juz po pary miesiecy autobusy sie nagminnie psuja. Sa okropne problemy ze skrzyniami biegow a takze z prowadnikami od drzwiach. Dodatkowo one skrzypia i robie wrazenie ze zaraz wypadna.Jak chodzi o uklad siedzen to takze widzimy, jakie to bezmyslnie zostale zrobione. Niby autobus podmiejski z podesztami ale pomimo tego nie potrafio usytuowac zbiornika AdBlue i baterie tak, aby siedzenie boczne za przegubem mozna bylo wbudowac tak, aby bylo w kierunku jazdy i podwojne.Oby Krakow dostal Solaris lub MAN, ale tylko nie ten latwopalny bezwartosciowy zlom.

  • fejsbuk – 16.11.2015

    Gościu powiedz w jakich miastach się nagminnie psują, poza tym Solar też ma siedzenia bokiem i lubią się palić.

  • NIE dla zlomu z zachodu! – 16.11.2015

    A np. Kilonia czy Hamburg.Solaris IV ma bokiem? Pokaz, bo niewidzialem! Aha btw: Nie licza sie te 3 siedzenia w tym miejscu, gdzie bylyby ostatnie drzwi vis-a-vis silnika.

  • krakauer – 16.11.2015

    Oby tylko Kraków nie zakupił tych potworków !!

  • krakowiak – 17.11.2015

    Tylko nie Solaris dość mam siedzenia na deskach

  • Teofilow – 17.11.2015

    Boze.. co Solaris za to moze, ze niby ma "deskowe" siedzenia? Jak by MPK zamowilo podmiejskie lub turystyczne siedzenia, to by byly owe. Ale nie chcieli, wiec sa jakie sa. Natomiast w MB na chama wciskaja te siedzenia przyklejane na rzep na zabudowanie zbiornikow diesla. Nawet, jak reszta siedzen jest podmiejskich, to nadal te deski wlepjaja.

  • do nie dla zlomu z zachodu – 17.11.2015

    chlopie, zmien lepiej dilera. Nie wiem skad masz dane wyzssane z palca, ale jestem z hamburga i nic sie z tymi wozami szczególnego nie dzieje, jedynie typowe usterki dla pojazdow dzisiejszej generacji ( to nie sa czasy H9 ze przyslowiowo walniesz mlotkiem i pojedzie dalej).

  • NIE dla zlomu z zachodu! Czytaj więcej: http://infobus.pl/piec-tysiecy-nowego-citaro-euro-6_more_79294.html – 17.11.2015

    Hahahah, jasne. Ty i z hamburga.. O wyrwanych uchwytow (szluwkowych) i poreczy (przy komorze silnika) lepiej juz nic nie wspomne.

  • Wolf – 17.11.2015

    @NIE dla złomu z zachodu;Gdybyś choć odrobinę pojęcia miał o autobusach to wiedział byś że nie ma producenta autobusów miejskich który ma w ofercie własne automatyczne skrzynie biegów. Więc lepiej nie wypowiadaj się bo od razu widać kto ci płaci :))

  • pogromcaidiotow – 17.11.2015

    [komentarz usunięty, powód: niezgodny z regulaminem]

  • pixu – 18.11.2015

    @Wolf: Gdybyś choć odrobinę pojęcia miał o autobusach to wiedział byś że są producenci autobusów miejskich którzy mają w ofercie własne automatyczne skrzynie biegów.

  • NIE dla zlomu z zachodu! – 18.11.2015

    @Wolf: Nie badz taka sierota. Skrzynia biegow i silnik nie pracuja wspolnie, tak jak powinni. MB nie potrafi dopasowac oprogramowania silnika do skrzyni biegow i wiec takie problemy sa.Dziekuje, @ pixu. ;)

  • Wolf – 18.11.2015

    @pixu;To proszę podaj przykład współczesnego autobusu, nie bądź gołosłowny.

  • Stolica – 18.11.2015

    A ja myślałem, że to producent skrzyni biegów musi dopasować oprogramowanie do charakterystyki silnika ;)Ale co ja tam wiem, tutaj sami eksperci na forum.......

  • pixu – 20.11.2015

    @wolfVolvo 7900H ze skrzynią I-shift

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....